Μακρή: Προτεραιότητα το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων
«Όταν μας δώσουν το πράσινο φως οι επιδημιολόγοι, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να επιστρέψουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση»
Προτεραιότητα στην επαναλειτουργεία των γυμνασίων και των λυκείων δίνει το υπουργείο Παιδείας υπογράμμισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, μιλώντας στο «MEGA Σαββατοκύριακο».
«Όταν μας δώσουν το πράσινο φως οι επιδημιολόγοι, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να επιστρέψουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση. Γυμνάσια και Λύκεια έμειναν κλειστά περισσότερο χρόνο κλειστά. Γι’ αυτό και για άλλους λόγους βρίσκονται στην προτεραιότητα του υπουργείου» δήλωσε, σημειώνοντας πως εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την επιτροπή, προτεραιότητα θα έχουν αυτά τα δύο.
Ακόμα, υποστήριξε, ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν «στην ώρα τους, μέσα στον Ιούνιο, όπως έγιναν και πέρυσι», δίχως να προσδιορίσει ημερομηνία.
Self – test και εμβολιασμοί
Σύμφωνα με την κ. Μακρή, αν αποφασιστεί από τους ειδικούς η επαναλειτουργία των σχολείων στις 5 Απριλίου, αυτό θα γίνει με self – test. Όπως είπε, υπάρχει σχέδιο να γίνεται τεστ σε καθηγητές και μαθητές κάθε Δευτέρα. «Επιθυμία μας να γυρίσουν με ασφάλεια στην τάξη τους παιδιά και εκπαιδευτικοί».
Αν κάποιος βρίσκεται θετικός στον ιό, συμπλήρωσε, ενδεχομένως να πραγματοποιεί επαναληπτικό τεστ σε δημόσια δομή υγείας.
«Το υπουργείο ζήτησε και πέτυχε» υπογράμμισε, «να γίνει κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία, αλλά και των παιδιών και του βοηθητικού προσωπικού σε αυτά». Μάλιστα, έκανε λόγο, ότι υπάρχει συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας, ώστε οι αδιάθετες δόσεις εμβολίων να αξιοποιούνται τόσο σε εκπαιδευτικούς ειδικών σχολείων όσο και σε εν γένει εκαπιδευτικούς.
Voucher 200 ευρώ
Αναφορικά με το voucher των 200 ευρώ για τους μαθητές, τόνισε πως «το ότι θέλουμε όλος ο μαθητικός πληθυσμός να αποκτήσει τεχνολογικό εξοπλισμό, δεν σημαίνει ότι η τηλεκπαίδευση θα μείνει. Αλλά αλίμονο αν ψηφιακά δεν βοηθήσουμε αυτό το κεκτημένο που αποκτήθηκε λόγω πανδημίας, να βελτιωθεί και να παραμείνει ως ένα όπλο».
Σχετικά δε με τα κριτήρια του voucher, υποστήριξε ότι δεν έγινε αδικία. «Προτιμήθηκαν οι περισσότερο αδύνατοι οικονομικά, και αφού υπάρξει περιθώριο θα επεκταθεί και σε άλλους, οι οποίοι χωρίς να είναι τόσο αδύναμοι, έχουν εξίσου μεγάλη ανάγκη».
«Όταν μας δώσουν το πράσινο φως οι επιδημιολόγοι, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να επιστρέψουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση. Γυμνάσια και Λύκεια έμειναν κλειστά περισσότερο χρόνο κλειστά. Γι’ αυτό και για άλλους λόγους βρίσκονται στην προτεραιότητα του υπουργείου» δήλωσε, σημειώνοντας πως εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την επιτροπή, προτεραιότητα θα έχουν αυτά τα δύο.
Ακόμα, υποστήριξε, ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν «στην ώρα τους, μέσα στον Ιούνιο, όπως έγιναν και πέρυσι», δίχως να προσδιορίσει ημερομηνία.
Self – test και εμβολιασμοί
Σύμφωνα με την κ. Μακρή, αν αποφασιστεί από τους ειδικούς η επαναλειτουργία των σχολείων στις 5 Απριλίου, αυτό θα γίνει με self – test. Όπως είπε, υπάρχει σχέδιο να γίνεται τεστ σε καθηγητές και μαθητές κάθε Δευτέρα. «Επιθυμία μας να γυρίσουν με ασφάλεια στην τάξη τους παιδιά και εκπαιδευτικοί».
«Το υπουργείο ζήτησε και πέτυχε» υπογράμμισε, «να γίνει κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία, αλλά και των παιδιών και του βοηθητικού προσωπικού σε αυτά». Μάλιστα, έκανε λόγο, ότι υπάρχει συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας, ώστε οι αδιάθετες δόσεις εμβολίων να αξιοποιούνται τόσο σε εκπαιδευτικούς ειδικών σχολείων όσο και σε εν γένει εκαπιδευτικούς.
Voucher 200 ευρώ
Αναφορικά με το voucher των 200 ευρώ για τους μαθητές, τόνισε πως «το ότι θέλουμε όλος ο μαθητικός πληθυσμός να αποκτήσει τεχνολογικό εξοπλισμό, δεν σημαίνει ότι η τηλεκπαίδευση θα μείνει. Αλλά αλίμονο αν ψηφιακά δεν βοηθήσουμε αυτό το κεκτημένο που αποκτήθηκε λόγω πανδημίας, να βελτιωθεί και να παραμείνει ως ένα όπλο».
Σχετικά δε με τα κριτήρια του voucher, υποστήριξε ότι δεν έγινε αδικία. «Προτιμήθηκαν οι περισσότερο αδύνατοι οικονομικά, και αφού υπάρξει περιθώριο θα επεκταθεί και σε άλλους, οι οποίοι χωρίς να είναι τόσο αδύναμοι, έχουν εξίσου μεγάλη ανάγκη».