Κεραμέως στην UNESCO: «Καταλυτικός ο ρόλος της πανδημίας στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης»
Όπως επεσήμανε η υπουργός, χρειάζεται αφενός περαιτέρω επένδυση στον ψηφιακό εξοπλισμό, τόσο σε ατομικό επίπεδο μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο δομών
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και το μέλλον της Παιδείας ήταν το αντικείμενο της διαδικτυακής Υπουργικής Συνάντησης που πραγματοποίησε η UNESCO, στην οποία έλαβε μέρος η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Τι συζητήθηκε στην μεγάλη υπουργική συνάντηση για την εκπαίδευση
Στην Υπουργική Συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε επίπεδο Υπουργών των κρατών-μελών του Παγκόσμιου Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (UNESCO), με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19, συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της UNICEF, της Παγκόσμιας Τράπεζας, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του ΟΟΣΑ.
Κατά την τοποθέτησή της, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στον «καταλυτικό ρόλο που διαδραμάτισε η πανδημία στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, καθώς και στην περαιτέρω καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών», σημειώνοντας ωστόσο ότι «η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι το πώς θα δρέψουμε τους καρπούς του μεγάλου ψηφιακού άλματος που συντελέστηκε, καθώς και ο τρόπος με τον οποίον θα εμπλουτίσουμε τη δια ζώσης διδασκαλία με περαιτέρω ψηφιακά εργαλεία».
Όπως επεσήμανε η Υπουργός, αυτό που χρειάζεται είναι αφενός περαιτέρω επένδυση στον ψηφιακό εξοπλισμό, τόσο σε ατομικό επίπεδο μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο δομών, αφετέρου η διαρκής καλλιέργεια δεξιοτήτων, κάτι που έχει ήδη ενταχθεί πιλοτικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία από το προσεχές σχολικό έτος προγραμματίζεται να εισαχθούν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας.
«Κυρίες, και Κύριοι, βρισκόμαστε μπροστά σε μία μοναδική ευκαιρία. Η πανδημία είχε και έχει δραματικές συνέπειες σε όλον τον πλανήτη. Έδρασε, ωστόσο, και καταλυτικά στο να επανεξετάσουμε και να αναδιοργανώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ώστε να το καταστήσουμε πιο αποτελεσματικό, πιο περιεκτικό και πιο συμπεριληπτικό», κατέληξε η κ.Κεραμέως.
Τι συζητήθηκε στην μεγάλη υπουργική συνάντηση για την εκπαίδευση
Στην Υπουργική Συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε επίπεδο Υπουργών των κρατών-μελών του Παγκόσμιου Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (UNESCO), με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19, συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της UNICEF, της Παγκόσμιας Τράπεζας, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του ΟΟΣΑ.
Κατά την τοποθέτησή της, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στον «καταλυτικό ρόλο που διαδραμάτισε η πανδημία στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, καθώς και στην περαιτέρω καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών», σημειώνοντας ωστόσο ότι «η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι το πώς θα δρέψουμε τους καρπούς του μεγάλου ψηφιακού άλματος που συντελέστηκε, καθώς και ο τρόπος με τον οποίον θα εμπλουτίσουμε τη δια ζώσης διδασκαλία με περαιτέρω ψηφιακά εργαλεία».
Όπως επεσήμανε η Υπουργός, αυτό που χρειάζεται είναι αφενός περαιτέρω επένδυση στον ψηφιακό εξοπλισμό, τόσο σε ατομικό επίπεδο μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και σε επίπεδο δομών, αφετέρου η διαρκής καλλιέργεια δεξιοτήτων, κάτι που έχει ήδη ενταχθεί πιλοτικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία από το προσεχές σχολικό έτος προγραμματίζεται να εισαχθούν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας.
«Κυρίες, και Κύριοι, βρισκόμαστε μπροστά σε μία μοναδική ευκαιρία. Η πανδημία είχε και έχει δραματικές συνέπειες σε όλον τον πλανήτη. Έδρασε, ωστόσο, και καταλυτικά στο να επανεξετάσουμε και να αναδιοργανώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ώστε να το καταστήσουμε πιο αποτελεσματικό, πιο περιεκτικό και πιο συμπεριληπτικό», κατέληξε η κ.Κεραμέως.