Πιερρακάκης: Έρχεται ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας
Επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ
Τα γραφεία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ) επισκέφτηκαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για την απλούστευση των διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς. Εκεί πραγματοποίησαν συνάντηση με την πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνουσα Σύμβουλο Νίκη Τσούμα και μέσω τηλεδιάσκεψης συνομίλησαν με τους προϊσταμένους των διευθύνσεων του φορέα.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεισφορά της ΗΔΙΚΑ στο έργο του Υπουργείου, και ιδίως στην καθοριστική συμβολή της στο έργο της ψηφιοποίησης υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας κατά την περίοδο της πανδημίας. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, «το αποτύπωμα της δουλειάς που έχει κάνει η ΗΔΙΚΑ είναι ορατό από όλους τους πολίτες».
Περαιτέρω, ο Υπουργός τόνισε τη σημασία των δύο δράσεων που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας: αφενός την εφαρμογή για την πρόσβαση των πολιτών στα στοιχεία τους που περιλαμβάνονται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και αποτελούν πρόπλασμα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας και αφετέρου τις ψηφιακές ηλεκτρονικές βεβαιώσεις.
Πιερρακάκης: Ορατό το αποτύπωμα της δουλειάς της ΗΔΙΚΑ από όλους τους πολίτες
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Μέσα στην πανδημία και με τις ανάγκες που είχαμε σε αυτή τη περίοδο αναδείχθηκε τόσο ο καίριος ρόλος της ΗΔΙΚΑ συνολικά στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση, στη διασφάλιση όλων των βημάτων όσο και η τεχνική κατάρτιση και γνώση των στελεχών της σε κάθε νέα ψηφιακή υπηρεσία που έχει το πρόσημο της κοινωνικής πολιτικής. Αποδείξατε και αποδείξαμε όλοι και τις δυνατότητες που υπάρχουν και την προοπτική που χαράσσεται μπροστά για να κάνουμε και επόμενα βήματα και να φτιάξουμε και νέες υπηρεσίες που θα έρθουν να διευκολύνουν τους πολίτες.
Θα ήθελα να σταθώ στα δύο μεγάλα έργα που έχουμε μπροστά μας, τα οποία έχουν και συμβολική και ουσιαστική αξία για εμάς, καθώς έχουμε συμφωνήσει με το Υπουργείο Υγείας και είναι προ των πυλών. Το πρώτο είναι η εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες θα αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία που περιλαμβάνει το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, Το έργο αυτό είναι κεφαλαιώδες κατ’ αρχήν από τη σκοπιά του data ownership, ο καθένας να έχει την ιδιοκτησία των δεδομένων του, να ξέρει τι λένε τα δεδομένα του για αυτόν. Ταυτόχρονα, θα αποτελέσει και το πρόπλασμα για τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με αυτό το σύστημα ώστε όλα όσα αφορούν στην υγεία του πολίτη να βρίσκονται σε μία, ενιαία εφαρμογή, και να έχουν ενιαία πρόσβαση σε όλα τους τα ιατρικά δεδομένα οι πολίτες. Το δεύτερο είναι οι ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις, δηλαδή η δυνατότητα ενός γιατρού να βεβαιώνει κάτι που αφορά τον ασθενή του μέσα από το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης.
Αξίζει σε όλους σας ένα μεγάλο μπράβο επειδή έχετε προχωρήσει πάρα πολύ την ανάπτυξη –από κοινού με τους αναδόχους– αυτών των υπηρεσιών και θα είμαστε έτοιμοι μέσα στο καλοκαίρι να προχωρήσουμε και με τις δύο»
Γεωργαντάς: ΗΔΙΚΑ κατάφερε να διατηρήσει το πληροφοριακό σύστημα σε ετοιμότητα
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς από πλευράς του σημείωσε: «Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι το λιγότερο που αυτή τη στιγμή μπορούμε να εκφράσουμε για εσάς. Γιατί η ΗΔΙΚΑ δεν υποστήριξε μόνο οποιαδήποτε καινούργια εφαρμογή δημιουργήσαμε, αλλά ταυτόχρονα υποστήριξε και όλο το υφιστάμενο πλαίσιο της λειτουργίας – είτε είχε να κάνει με τις δράσεις του ΟΠΕΚΑ είτε με τη λειτουργία των νοσοκομείων, όπου το προσωπικό της ΗΔΙΚΑ κατάφερε να διατηρήσει το πληροφοριακό σύστημα σε ετοιμότητα για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε όλη αυτή τη πολύ δύσκολη περίοδο.
Είμαστε σε ιδιαίτερα στενή συνεργασία με την κυρία Τσούμα και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να στηρίξουμε το έργο της ΗΔΙΚΑ. Αν και έχετε ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά, είμαστε σίγουροι ότι μόνο το καλύτερο μπορούμε να περιμένουμε από εσάς».
Τέλος, η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνουσα Σύμβουλος Νίκη Τσούμα δήλωσε: «Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία η εποπτεία της ΗΔΙΚΑ από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό και ειδικά η συνεργασία και με τον Υπουργό και με τους συνεργάτες του από τη στιγμή που ξεκίνησε συνέβαλε ουσιαστικά σε αυτό που σήμερα μπορούμε και αποτιμούμε. Δηλαδή να συμμετέχει και να προσφέρει η ΗΔΙΚΑ σε αυτόν τον ταχύτατο ψηφιακό μετασχηματισμό που γίνεται αυτή τη στιγμή στο κράτος. Θα ήθελα επίσης να τονίσω τη οικονομική στήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ΗΔΙΚΑ.
Θέλω να πω κι εγώ με τη σειρά μου πόσο σημαντική είναι η προσφορά των εργαζομένων στην ΗΔΙΚΑ που κλήθηκαν να ανταποκριθούν με αυτές τις δύσκολες συνθήκες του COVID και τον τρόπο με τον οποίο κληθήκαμε να υποστηρίξουμε πάρα πολλά σημαντικά πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου στους τομείς Εργασίας, Πρόνοιας και Υγείας. Πετύχαμε τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και επίσης τροποποιήσαμε παράλληλα ό,τι χρειαζόταν για να ανταποκριθούν τα συστήματα στις συνθήκες του κορωνοϊού».
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεισφορά της ΗΔΙΚΑ στο έργο του Υπουργείου, και ιδίως στην καθοριστική συμβολή της στο έργο της ψηφιοποίησης υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας κατά την περίοδο της πανδημίας. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, «το αποτύπωμα της δουλειάς που έχει κάνει η ΗΔΙΚΑ είναι ορατό από όλους τους πολίτες».
Περαιτέρω, ο Υπουργός τόνισε τη σημασία των δύο δράσεων που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας: αφενός την εφαρμογή για την πρόσβαση των πολιτών στα στοιχεία τους που περιλαμβάνονται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και αποτελούν πρόπλασμα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας και αφετέρου τις ψηφιακές ηλεκτρονικές βεβαιώσεις.
Πιερρακάκης: Ορατό το αποτύπωμα της δουλειάς της ΗΔΙΚΑ από όλους τους πολίτες
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Μέσα στην πανδημία και με τις ανάγκες που είχαμε σε αυτή τη περίοδο αναδείχθηκε τόσο ο καίριος ρόλος της ΗΔΙΚΑ συνολικά στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση, στη διασφάλιση όλων των βημάτων όσο και η τεχνική κατάρτιση και γνώση των στελεχών της σε κάθε νέα ψηφιακή υπηρεσία που έχει το πρόσημο της κοινωνικής πολιτικής. Αποδείξατε και αποδείξαμε όλοι και τις δυνατότητες που υπάρχουν και την προοπτική που χαράσσεται μπροστά για να κάνουμε και επόμενα βήματα και να φτιάξουμε και νέες υπηρεσίες που θα έρθουν να διευκολύνουν τους πολίτες.Θα ήθελα να σταθώ στα δύο μεγάλα έργα που έχουμε μπροστά μας, τα οποία έχουν και συμβολική και ουσιαστική αξία για εμάς, καθώς έχουμε συμφωνήσει με το Υπουργείο Υγείας και είναι προ των πυλών. Το πρώτο είναι η εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες θα αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία που περιλαμβάνει το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, Το έργο αυτό είναι κεφαλαιώδες κατ’ αρχήν από τη σκοπιά του data ownership, ο καθένας να έχει την ιδιοκτησία των δεδομένων του, να ξέρει τι λένε τα δεδομένα του για αυτόν. Ταυτόχρονα, θα αποτελέσει και το πρόπλασμα για τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με αυτό το σύστημα ώστε όλα όσα αφορούν στην υγεία του πολίτη να βρίσκονται σε μία, ενιαία εφαρμογή, και να έχουν ενιαία πρόσβαση σε όλα τους τα ιατρικά δεδομένα οι πολίτες. Το δεύτερο είναι οι ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις, δηλαδή η δυνατότητα ενός γιατρού να βεβαιώνει κάτι που αφορά τον ασθενή του μέσα από το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης.
Αξίζει σε όλους σας ένα μεγάλο μπράβο επειδή έχετε προχωρήσει πάρα πολύ την ανάπτυξη –από κοινού με τους αναδόχους– αυτών των υπηρεσιών και θα είμαστε έτοιμοι μέσα στο καλοκαίρι να προχωρήσουμε και με τις δύο»
Γεωργαντάς: ΗΔΙΚΑ κατάφερε να διατηρήσει το πληροφοριακό σύστημα σε ετοιμότητα
Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς από πλευράς του σημείωσε: «Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι το λιγότερο που αυτή τη στιγμή μπορούμε να εκφράσουμε για εσάς. Γιατί η ΗΔΙΚΑ δεν υποστήριξε μόνο οποιαδήποτε καινούργια εφαρμογή δημιουργήσαμε, αλλά ταυτόχρονα υποστήριξε και όλο το υφιστάμενο πλαίσιο της λειτουργίας – είτε είχε να κάνει με τις δράσεις του ΟΠΕΚΑ είτε με τη λειτουργία των νοσοκομείων, όπου το προσωπικό της ΗΔΙΚΑ κατάφερε να διατηρήσει το πληροφοριακό σύστημα σε ετοιμότητα για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε όλη αυτή τη πολύ δύσκολη περίοδο.Είμαστε σε ιδιαίτερα στενή συνεργασία με την κυρία Τσούμα και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να στηρίξουμε το έργο της ΗΔΙΚΑ. Αν και έχετε ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά, είμαστε σίγουροι ότι μόνο το καλύτερο μπορούμε να περιμένουμε από εσάς».
Τέλος, η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνουσα Σύμβουλος Νίκη Τσούμα δήλωσε: «Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία η εποπτεία της ΗΔΙΚΑ από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό και ειδικά η συνεργασία και με τον Υπουργό και με τους συνεργάτες του από τη στιγμή που ξεκίνησε συνέβαλε ουσιαστικά σε αυτό που σήμερα μπορούμε και αποτιμούμε. Δηλαδή να συμμετέχει και να προσφέρει η ΗΔΙΚΑ σε αυτόν τον ταχύτατο ψηφιακό μετασχηματισμό που γίνεται αυτή τη στιγμή στο κράτος. Θα ήθελα επίσης να τονίσω τη οικονομική στήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ΗΔΙΚΑ.
Θέλω να πω κι εγώ με τη σειρά μου πόσο σημαντική είναι η προσφορά των εργαζομένων στην ΗΔΙΚΑ που κλήθηκαν να ανταποκριθούν με αυτές τις δύσκολες συνθήκες του COVID και τον τρόπο με τον οποίο κληθήκαμε να υποστηρίξουμε πάρα πολλά σημαντικά πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου στους τομείς Εργασίας, Πρόνοιας και Υγείας. Πετύχαμε τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και επίσης τροποποιήσαμε παράλληλα ό,τι χρειαζόταν για να ανταποκριθούν τα συστήματα στις συνθήκες του κορωνοϊού».