Για τις μεταρρυθμίσεις στο νέο σχολείο, το «σχολείο του αύριο», όπως το χαρακτήρισε μίλησε στο κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, περιγράφοντας όλες τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο, με βάση το νμοσχέδιο που θα κατατεθεί στην Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα.

Οι 14 νέες θεματικές και η τράπεζα θεμάτων

Η νέα σχολική χρονιά φέρνει κομβικές αλλαγές στην εκπαίδευση. Στα νηπιαγωγεία εφαρμόζεται καθολικά η δίχρονη προσχολική αγωγή και εισάγεται η αγγλική γλώσσα. Επιπλέον από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια τα εργαστήρια δεξιοτήτων με 14 θεματικές μεταξύ των οποίων η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η κυκλοφοριακή αγωγή, ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο επαγγελματικός προσανατολισμός.

Οι μαθητές θα αξιολογούνται όχι μόνο από τα διαγωνίσματα αλλά και με άλλες μεθόδους, όπως εργασίες και παρουσιάσεις, ενώ θα δοκιμαστούν πιλοτικά 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλα τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα οποία διπλασιάζονται από 60 σε 112.

Παράλληλα, τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί τη νέα σχολική χρονιά στην Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ παράλληλα παγιώνεται η ελάχιστη βάση εισαγωγής καθώς και το παράλληλο μηχανογραφικό το οποίο θα περιλαμβάνει 52 ειδικότητες για τα δημόσια ΙΕΚ.

Οι καινοτομίες του νομοσχεδίου

Το νέο νομοσχέδιο καθιερώνει σύστημα περιγραφικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε τρεις φάσεις και σε 4βαθμη κλίμακα. Οι εκπαιδευτικοί των δυο χαμηλότερων βαθμίδων δεν θα έχουν κυρώσεις, αλλά θα επιμορφώνονται.

Σε ό,τι αφορά την εκκλησιαστική εκπαίδευση, δημιουργείται Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών, ο αριθμός των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών μειώνεται από τέσσερις σε δύο, ενώ στο εξής, απαραίτητη προϋπόθεση για να μισθοδοτηθεί ένας κληρικός από το δημόσιο θα είναι η κατοχή Διπλώματος σχολής μαθητείας ή πτυχίο Πανεπιστημίου.

«Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα»

Η κ. Κεραμέως, ξεκαθάρισε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένας μηχανισμός για να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά βελτιωτικό.

«Αξιολογείται κανείς και για το πώς κάνει μάθημα και για το παιδαγωγικό κλίμα μέσα στην τάξη και για το πόσο συνεπής είναι στα υπηρεσιακά του καθήκοντα», επεσήμανε η Νίκη Κεραμέως διευκρινίζοντας ότι ότι αυτοί που θα αξιολογούν είναι ο Διευθυντής του σχολείου, ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης και ο σύμβουλος ειδικότητας, ενώ οι παράγοντες που συμβάλλουν στην αξιολόγηση θα είναι μεταξύ άλλων το πορτφόλιο του εκπαιδευτικού με όλα τα στοιχεία του και προγραμματισμένες επισκέψεις μέσα στην τάξη.