Σε εξέλιξη βρίσκετα ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για όλα τα μεγάλα έργα που αλλάζουν συνολικά τις υποδομές και τις μετακινήσεις μας, σε ολόκληρη την επικράτεια. 

Ο γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στα έργα που πλέον περνούν από τη θεωρία στην πράξη και αφορούν την Αττική αλλά και κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Ένα από τα πιο σημαντικότερα πρότζεκτ που θα τρέξουν στο άμεσο διάστημα και βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης είναι αυτό των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

Ο Γιώργος Καραγιάννη τόνισε: «η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ‘‘κλείνει’’ το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι».

Οι Επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα

Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος».

Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει!», είπε.

Το '22 «κλειδώνουν» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

«Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται χρηματοοικονομικά μοντέλα, γιατί είτε θα γίνει δημόσιο έργο, είτε γίνει παραχώρηση, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.

«Στην Αττική τρέχουμε για να αλλάξουμε όλο τον τρόπο μετακίνησης στην Αττική. Και φανταστείτε, μαζί με τα έργα μετρό, πώς θα είναι η Αττική τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε.

Στην επισήμανση για το κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει σε πολλούς οδικούς άξονες της Αθήνας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «ζούμε σε ειδικές συνθήκες με τον κορωνοϊό και πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τα οχήματά του. Προσπαθούμε με όλα αυτά τα μεγάλα έργα που προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα, με τις επεκτάσεις του Προαστιακού, με το Μετρό, με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, να λύσουμε ζητήματα χρόνων».


Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα 2,1 χλμ

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά».

«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».