Τα βιβλία είναι από τον Ιούλιο στα σχολεία ενώ οι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές βρίσκονται στις θέσεις τους, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret με τον Παναγιώτη  Τζένο,  η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.

Παράλληλα η κ. Μακρή, εκτίμησε ότι θα αυξηθούν τα ποσοστά εμβολιασμών στα παιδιά. Σε ό,τι αφορά την υποχρεωτικότητα στους εμβολιασμούς δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επέκτασης στους εκπαιδευτικούς.

Τόνισε ότι το 80% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιαστεί και το 10% έχει νοσήσει ενώ απηύθυνε έκκληση στο 10% που υπολείπεται να εμβολιαστεί.

 Ανέφερε πως η διαζώσης εκπαίδευση είναι απαραίτητη όχι μόνο για την κάλυψη της ύλης αλλά και για ψυχοκοινωνικούς λόγους.

 Είπε ότι τηρούνται αυστηρά τα πρωτόκολλα στα σχολεία και σε περίπτωση κρούσματος αυτό απομονώνεται και ελέγχονται οι γύρω.

Τόνισε πως το τμήμα κλείνει εάν νοσήσει το 50 συν 1 των παιδιών. Επισήμανε πως θα αλλάξει κάτι εάν το προτείνουν οι ειδικοί.  Σε ότι αφορά τους εμβολιασμούς ιερέων, είπε πως όπως σε όλη την κοινότητα υπάρχουν κάποιοι που αντιστέκονται σθεναρά.

 Για την πανεπιστημιακή αστυνομία, είπε πως δεν θα λειτουργήσει άμεσα καθώς θα πρέπει να έχει μια ειδική εκπαίδευση.

Αναλυτικά η συνέντευξη της Ζέττας Μακρή στα Παραπολιτικά 90,1

 

Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ζέττα Μακρή, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο.

Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κ. Μακρή ανέφερε: «Τα βιβλία είναι από τον Ιούλιο ήδη στα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί των οποίων ο διορισμός φέτος μετά από πολλές δεκαετίες αγγίζει τις  12.000 των καινούργιων εκπαιδευτικών που προστίθενται στις 4.500 της Ειδικής Αγωγής που ήταν  οι πρώτοι  διορισμοί στην εκπαιδευτική ιστορία, είναι στις θέσεις τους μαζί και οι αναπληρωτές. Οι οποίοι μετά την εξαιρετική συνεργασία που είχε η υπουργός με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης ψηφιακά δήλωσαν τη διαθεσιμότητά τους και με SMS πήραν τον τόπο στον οποίο θα αναλάβουν καθήκοντα.  Ήταν όλοι στη θέση τους και υπάρχει ο  κατάλογος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν δηλώσει διαθεσιμότητα  και σε περιπτώσεις που  λόγω covid κάποιος θα χρειαστεί να απουσιάσει από τα καθήκοντά του»

Αναφορικά με τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού των παιδιών τόνισε: «Ελπίζουμε, θεωρούμε και προσπαθούμε να αλλάξει με την καμπάνια ενημέρωσης που θα γίνει, με την εμπλοκή του ίδιου του πρωθυπουργού ο οποίος συναντήθηκε με τους παιδιάτρους. Οι παιδίατροι είναι εκείνοι που οι γονείς θα συζητήσουν μαζί τους και ακόμη και τη δυνατότητα τα εμβόλια να γίνονται στο σπίτι, χωρίς επιβάρυνση βεβαίως των οικογενειών που προβαίνουν σε αυτή τη διαδικασία. Αισιοδοξούμε και πιστεύουμε ότι τα ποσοστά θα αυξηθούν. Έχουν ληφθεί συγκεκριμένα μέτρα με ένα πρωτόκολλο που έχει  γίνει γνωστό και είναι συγκεκριμένο, αυστηρό και πάρα πολύ αναλυτικό»

 Εμβόλια εκπαιδευτικών

Ερωτηθείσα για το ποσοστό των εμβολιασμών στους εκπαιδευτικούς και αν θα πρέπει να ισχύσει η υποχρεωτικότητα απάντησε: Το αν θα ανοίξει η κουβέντα για την υποχρεωτικότητα και σε αυτές τις κατηγορίες δεν είναι  θέμα  που θα μας απασχολήσει τώρα, προς ώρας δεν μας απασχολεί. Εάν κριθεί και οι Ειδικοί το υποδείξουν ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει προφανώς και θα επεκταθεί και στους εκπαιδευτικούς. Σε ότι αφορά το ποσοστό των εμβολιασμένων αγγίζει το 80% και αν προσθέσουμε σε αυτούς και το  10% που έχει νοσήσει η κάλυψη είναι της τάξεως του 90% και νομίζω ότι  εκτός από τους κλάδους που έχουν υποχρεωτικό τον εμβολιασμό είναι ο υψηλότερος επιστημονικός και επαγγελματικός κλάδος και για αυτό τους αξίζουν συγχαρητήρια.  Το 10% που ποσοστιαία μπορεί να φαίνεται λίγο αριθμητικά είναι πολύ σημαντικό  και μας απασχολεί κάνουμε έκκληση και σε αυτούς, και σε αυτό έχουμε συμμάχους και τους  συνδικαλιστές μας οι οποίοι αυτή την προσπάθεια την συντονίζουν και οι ίδιοι, να εμβολιαστεί και το 10% ώστε η δια ζώσης διδασκαλία, που είναι ο στόχος του υπουργείου μας, να είναι η ασφαλέστερη δυνατή».

 Δια ζώσης διδασκαλία

 «Η δια ζώσης διδασκαλία είναι και απαραίτητη όχι μόνο για την κάλυψη της ύλης, αυτό το πετύχαμε και πέρυσι με την τηλεκπαίδευση, αλλά χρειάζεται και ψυχοσυναισθηματικά. Επειδή λοιπόν είναι προτεραιότητα, στόχος και επιθυμία μας να γίνει δια ζώσης εκπαίδευση όπως και οι ειδικοί στα εκπαιδευτικά υποδεικνύουν, αυτή δεν γίνεται άνευ κανόνων.Γίνεται με συγκεκριμένους κανόνες τους οποίους το υπουργειο μας τους έβαλε μετά από πολύωρη και πολυήμερη συνεργασία με την Επιτροπή των Ειδικών και με βάση τις δικές τους οδηγίες.

Για να μην υπάρχουν τόσα πολλά κρούσματα στα σχολεία, για να μην υπάρχει αυτός ο δικαιολογημένος φόβος από τους γονείς, ακολουθούμε αυστηρά τα πρωτόκολλα. Τα πρωτόκολλα πέρα από τον εμβολιασμό που με κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνουμε ότι πρέπει να γίνει,  είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο που έχουμε υπάρχει και το περιθώριο του self testing  ή σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς  των εργαστηριακών ελέγχων. Αν παρουσιαστεί κάποιο κρούσμα σε τάξη εκτός του ότι απομονώνεται με συγκεκριμένες οδηγίες, για τις στενές επαφές και μάλιστα για ορισμένες εξ αυτών είναι καθημερινός ο έλεγχος και με αυτοδιάγνωση και με εργαστηριακά τεστ. Άρα εντοπίζουμε το κρούσμα, ελέγχουμε και τους γύρω κάτι που  δεν ίσχυε μέχρι τώρα με δεδομένο ότι τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας δεν ήταν κλεισμένοι στο σπίτι τους, ήταν σε επαφή και με άλλα μέλη της κοινότητας χωρίς κανόνες, χωρίς έλεγχο. Τώρα και εντοπίζονται και ελέγχονται εκείνοι με τους οποίους ήρθαν σε επαφή.  Άρα σε ένα περιβάλλον που έχει κανόνες ικανούς όχι μόνο να εντοπίσουν το κρούσμα αλλά να ανιχνεύσουν την τυχόν μετάδοσή τους σε άλλους δεν πρέπει να υπάρχει φόβος. Οι κανόνες θα βοηθήσουν και τα κρούσματα να εντοπιστούν και η μεταδοτικότητα στην κοινότητα, όχι μόνο την εκπαιδευτική, να περιοριστεί ή να ελεγχθεί».

 Δεν κλείνουν σχολεία, μόνο τμήματα

« Δεν κλείνουμε πια σχολεία, κλείνουν τμήματα γιατί τα όπλα και  οι γνώσεις της επιστημονικής κοινότητας είναι διαφορετικά  από πέρυσι και αυτές είναι οι οδηγίες τους. Το τμήμα κλείνει, σύμφωνα με τις οδηγίες των Ειδικών, εάν νοσήσει το 50 συν 1% των παιδιών. Όταν οι ειδικοί θεωρούν πως οι έλεγχοι που γίνονται που είναι συγκεκριμένοι, που είναι αυστηροί, που είναι σχεδόν καθημερινοί αρκούν πιστεύω ότι σχεδόν η συντηρητικότατη πλειοψηφία των γονιών θα επιτρέψουν στα παιδιά να πάνε στο σχολείο. Θα πρέπει η συμβουλή μας, η πρόνοια μας αλλά και η φροντίδα μας με βάση τα επιστημονικά δεδομένα είναι να τα ελέγχουμε τα παιδιά ώστε να γνωρίζουμε εάν και εφόσον έχουν κολλησει. Είναι καλύτερο το παιδί να επιστρέψει στην σχολική μονάδα γιατί εκεί θα ελεγχθεί, γιατί αν κάτι δεν πάει καλά θα το γνωρίζει παρά να μην πάει στο σχολείο του αλλά να συνεχίσει τις άλλες του δραστηριότητες. Οι αποφάσεις θα αλλάξουν, εάν αλλάξουν, θα είναι γιατί οι Ειδικοί θα το υποδείξουν».

 Εμβολιασμοί ιερέων

Αναφορικά με τους εμβολιασμούς των ιερέων η κ. Μακρή ανέφερε: «Όπως σε όλη την κοινότητα υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι  αντιδρούν σθεναρά χωρίς όμως να στηρίζουν και να υποστηρίζουν την άρνησή τους σε επιστημονικά δεδομένα. Θα αναφέρω τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο,  επειδή χθες ήμουνα στους αγιασμούς και  επειδή  όταν είμαι στο Βόλο τον παρακολουθώ, ο δημόσιος λόγος τους είναι τέτοιος ο οποίος θα μπορούσε κάλλιστα να υιοθετηθεί από όλους μας. Αντιλαμβάνεστε ότι έχει μεγαλύτερη πειθώ το να το πει ένας ιερέας, ένας  Μητροπολίτης παρά κάποιος πολιτικός που ενδεχομένως  για τον κόσμο να θεωρηθεί ότι είναι στεγνός ο λόγος του ή και επιβεβλημένος. Δεν είναι από εκείνους τους  Μητροπολίτες οι οποίοι δεν ενθαρρύνουν,  αντίθετα και τα παιδιά τα προέτρεξε και στους γονείς υπέδειξε ότι πρέπει οι επιταγές της επιστήμης να είναι σεβαστές και να τις ακούσουν με πολύ προσοχή και να μην ακούσουν άλλες φωνές που ενσπείρουν διχόνοια. Δεν θέλω οριζόντια να μηδενίσω την εκκλησία και ο Αρχιεπίσκοπός έχει μιλήσει και ο ηγούμενος Εφραίμ έχει μιλήσει. Η εκκλησία έχει συμβάλει θετικά, δεν θα αντικρούσω για τις εξαιρέσεις οι οποίες υπάρχουν και περιστατικά που σημειώθηκαν ή ενδεχομένως θα σημειωθούν στην γενική εικόνα όμως φωτισμένη ήταν η στάση της εκκλησίας και ορθή». 

 Πανεπιστημιακή αστυνομία

Για την πανεπιστημιακή αστυνομία τόνισε: «Ο Πρωθυπουργός είπε ότι δεν θα λειτουργήσει από τώρα και θα σας πω το  λόγο που όλοι τον γνωρίζουμε και τον καταλαβαίνουμε.  Αυτό το σώμα το ειδικό, το άοπλο το οποίο θα προστατεύει την νόμιμη λειτουργία των πανεπιστημίων πρέπει να έχει ειδική εκπαίδευση. Είναι πολύ ευαίσθητη η αποστολή του για να πάνε παιδιά νέα τα οποία δεν έχουν κάποια ειδική εκπαίδευση να χειριστούν αυτά τα θέματα τα εκπαιδευτικά τα οποία όλοι καταλαβαίνουμε ότι έχουν ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης  απ’ ότι οι άλλες παραβατικές  συμπεριφορές. Είναι καλύτερα να πάνε λίγο αργότερα άριστα εκπαιδευμένοι εκεί που υπάρχει ανάγκη παρά να βιαστούμε και η πανεπιστημιακή αστυνομία να μην έχει το επίπεδο  της  επιχειρησιακής ετοιμότητας ώστε να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά της όπως όλοι θέλουμε».