Συνάντηση Κώστα Καραμανλή με Τζέφρι Πάιατ - Στο επίκεντρο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε και ανέλυσε στον Αμερικανό αξιωματούχο όλες τις ενέργειες που έχει αναλάβει το Υπουργείο, χωρίς τις οποίες δεν θα ήταν δυνατή καμία περαιτέρω αξιοποίηση του λιμένος.
Συνάντηση εργασίας είχαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Τζέφρι Πάιατ.
Στη συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετείχαν ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία - Έλλη Γεράρδη, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ενώ τον Αμερικανό πρέσβη συνόδευαν ο Οικονομικός Σύμβουλος κ. Eric Holmgren και η Εμπορική Σύμβουλος κ. Yuri Arthur.
«Με τον Αμερικανό πρέσβη είχαμε όλο αυτό το διάστημα μια πολύ στενή και εποικοδομητική συνεργασία, ιδιαίτερα για να προωθήσουμε και να αναπτύξουμε το κοινό στρατηγικό μας σχέδιο: την αξιοποίηση και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία με σταθερά βήματα εξελίσσεται σε σημαντικό γεωστρατηγικό, οικονομικό και ενεργειακό κόμβο» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε και ανέλυσε στον Αμερικανό αξιωματούχο όλες τις ενέργειες που έχει αναλάβει το Υπουργείο, χωρίς τις οποίες δεν θα ήταν δυνατή καμία περαιτέρω αξιοποίηση του λιμένος.
Οι ενέργειες που έγιναν επικεντρώθηκαν σε τρείς βασικούς τομείς:
Λιμενικά έργα
Επιλύθηκε ένα χρόνιο πρόβλημα – περίπου 30 ετών – που απασχολούσε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κι αφορούσε στα ακίνητα κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ εντός της λιμενικής ζώνης.
Με νομοθετική ρύθμιση, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε η διαχείριση και η εκμετάλλευση αυτών των εκτάσεων να μην κατακερματίζεται.
Έτσι, το δικαίωμα αυτό περιήλθε μεν στον οικείο Οργανισμό Λιμένος, χωρίς όμως να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ.
Οδικά έργα
Συμβασιοποιήσαμε το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει κυρίως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αλλά και θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από το κυκλοφοριακό φόρτο. Ένα έργο που θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια.
Σιδηροδρομικά έργα
Δημοπρατήσαμε τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη).
Αναβαθμίζουμε τη γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τη μετατρέπουμε σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων (θα αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα).
Το έργο θα ενισχύσει τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο κ. Πάιατ ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υφίσταται από μεγάλα αμερικανικά επιχειρηματικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Στη συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετείχαν ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία - Έλλη Γεράρδη, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ενώ τον Αμερικανό πρέσβη συνόδευαν ο Οικονομικός Σύμβουλος κ. Eric Holmgren και η Εμπορική Σύμβουλος κ. Yuri Arthur.
«Με τον Αμερικανό πρέσβη είχαμε όλο αυτό το διάστημα μια πολύ στενή και εποικοδομητική συνεργασία, ιδιαίτερα για να προωθήσουμε και να αναπτύξουμε το κοινό στρατηγικό μας σχέδιο: την αξιοποίηση και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία με σταθερά βήματα εξελίσσεται σε σημαντικό γεωστρατηγικό, οικονομικό και ενεργειακό κόμβο» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε και ανέλυσε στον Αμερικανό αξιωματούχο όλες τις ενέργειες που έχει αναλάβει το Υπουργείο, χωρίς τις οποίες δεν θα ήταν δυνατή καμία περαιτέρω αξιοποίηση του λιμένος.
Οι ενέργειες που έγιναν επικεντρώθηκαν σε τρείς βασικούς τομείς:
Λιμενικά έργα
Επιλύθηκε ένα χρόνιο πρόβλημα – περίπου 30 ετών – που απασχολούσε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κι αφορούσε στα ακίνητα κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ εντός της λιμενικής ζώνης.Με νομοθετική ρύθμιση, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε η διαχείριση και η εκμετάλλευση αυτών των εκτάσεων να μην κατακερματίζεται.
Έτσι, το δικαίωμα αυτό περιήλθε μεν στον οικείο Οργανισμό Λιμένος, χωρίς όμως να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ.
Οδικά έργα
Συμβασιοποιήσαμε το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει κυρίως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αλλά και θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από το κυκλοφοριακό φόρτο. Ένα έργο που θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια.Σιδηροδρομικά έργα
Δημοπρατήσαμε τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη). Αναβαθμίζουμε τη γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τη μετατρέπουμε σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων (θα αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα).
Το έργο θα ενισχύσει τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο κ. Πάιατ ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υφίσταται από μεγάλα αμερικανικά επιχειρηματικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.