Σκυλακάκης στα Παραπολιτικά 90,1 για Power Pass: Τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου θα πιστωθούν τα χρήματα στους δικαιούχους
«Για για δύο εβδομάδες θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα », διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών
Φρένο στα σενάρια για νέα μέτρα στήριξης, έβαλε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, λέγοντας ότι πρέπει να προκύψει δυνατότητα δημοσιονομικού χώρου.
Ο κ. Σκυλακάκης τόνισε ότι ο δημοσιονομικός χώρος είναι συνάρτηση της πορείας του τουρισμού και της πορείας της τιμής του φυσικού αερίου.
Παράλληλα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως το μεγάλο κόστος στα νησιά δεν είναι τα καύσιμα αλλά η
ακτοπλοϊκή σύνδεση ενώ είπε πως θα δοθούν σημαντικές δαπάνες για να καλυφθούν τα κόστη για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοδύναμο.
Ακόμη σημείωσε πως μια μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα θα κόστιζε 300 εκατομμύρια το μήνα.
Επιπρόσθετα ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ότι στις 14 με 15 Ιουνίου θα ανοίξει η πλατφόρμα στην οποία οι πολίτες θα υποβάλλουν αίτηση για να λάβουν την επιστροφή του 60% του αυξημένου κόστους ρεύματος που έχουν χρεωθεί το διάστημα Δεκέμβριος - Μάιος.
Τέλος διευκρίνισε πως η σχετική πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή για δύο εβδομάδες και τα χρήματα θα πιστωθούν στους δικαιούχους τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου.
Ερωτηθείς πότε θα φανεί αν θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε: «Η πρόβλεψη έχει ένα βαθμό αβεβαιότητας γιατί έχεις από τη μια μεριά τις αγορές και από την άλλη τους διεθνείς παίκτες. Εάν δεις ότι υπάρχει μια δομική αλλαγή στην αγορά φυσικού αερίου για παράδειγμα κάνει η Ευρώπη μια παρέμβαση, υπάρχει κάποια σοβαρή εξέλιξη στον πόλεμο που δείχνει ότι μπορεί να σταματήσει αυτή η αιματοχυσία και ο παραλογισμός τότε έχεις πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και μπορείς να πεις ότι μπορώ να προβλέψω ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. Εάν δεν έχεις κάποια μείζονα αλλαγή θα χρειαστούν κάποιοι μήνες για να αρχίζεις να διαπιστώνεις τι γίνεται. Ο τουρισμός επίσης πρέπει να μπεις μέσα στην καθεαυτό τουριστική περίοδο Ιούνιο –Ιούλιο τουλάχιστον όπου πια η δυναμική της χρονιάς θα φανεί».
Αναφορικά με τις υψηλές τιμές καυσίμων στα νησιά, ο αναπληρωτής υπουργός τοποθετήθηκε λέγοντας: «Οι τιμές καυσίμων επηρεάζουν σε πάρα πολλές περιοχές δεν επηρεάζουν μόνο στα νησιά αλλά θα πρέπει να υπολογίσετε ότι για τα νησιά κάνουμε ειδικά μέτρα ακριβώς για αυτό το λόγο και θα δώσουμε σημαντικές δαπάνες για να καλύψουμε τα υφιστάμενα αυξημένα κόστη για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοδύναμο. Δηλαδή το μεγάλο κόστος στα νησιά δεν είναι το κόστος καυσίμων που προκαλεί η μετακίνηση βενζίνης διότι τα νησιά έχουν πολύ μικρές αποστάσεις, το μεγάλο κόστος είναι η ακτοπλοϊκή μεταφορά εκεί λοιπόν είναι η προτεραιότητα καταρχήν των παρεμβάσεων στα νησιά».
«Υπάρχει ήδη κυβερνητική παρέμβαση η οποία θα μας κοστίσει πολύ περισσότερο, είναι η παρέμβαση των άγονων γραμμών η μια δηλαδή για να λειτουργούν οι άγονες γραμμές πρέπει να πληρώνεις πολύ σημαντικότερα ποσά γιατί αυτές επιδοτούνται και χρειάζονται και παραπάνω χρήματα για το μεταφορικό ισοδύναμο. Αυτά θα υπερβούν σημαντικά τα ποσά που έχουν προϋπολογιστεί. Αναγκαστική ενίσχυση είναι αυτή και είναι στα πλαίσια του αποθεματικού δηλαδή παίρνουμε από το αποθεματικό γιατί πρέπει να στηριχτεί ο προϋπολογισμός του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοζύγιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσαμε να πάρουμε από το αποθεματικό για να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε: «Όχι γιατί μιλάμε για τεράστιες δαπάνες για τον ειδικό φόρο και το αποθεματικό είναι για έκτακτες συνθήκες, έκτακτες καταστροφές, προβλήματα και έχει και περιορισμένο ύψος».
Ερωτηθείς πόσο θα κόστιζε η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για παράδειγμα να πάει η τιμή από 2,30 στο 1,80, απάντησε: «Θα κόστιζε 300 εκατομμύρια το μήνα».
Ερωτηθεις αν θα χρειαστεί να γίνει συμπληρωματικός προϋπολογισμός, σημείωσε: «Αυτή είναι μια πληροφορία που έγραψε η Κομισιόν στην έκθεσή της η οποία υπολογίζει ότι για το πρόσθετο έλλειμμα το οποίο βάλαμε για να πάρουμε τα μέτρα για την ενέργεια ότι δεν θα επαρκούν οι πιστώσεις που έχουμε γράψει για τον προϋπολογισμό. Αυτό είναι ένα τεχνικό θέμα, θα το δούμε. Δεν μιλάμε για αλλαγή στόχων δηλαδή έχουμε βάλει ένα στόχο στο 2% και εκεί και θα μείνουμε».
Αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης, ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε: «Η αντιπολίτευση ήθελε να δώσουμε πολύ παραπάνω και ήθελε να τα ξοδέψουμε όλα στο πρώτο τρίμηνο της πανδημίας. Στην πανδημία δώσαμε σημαντικά ποσά, κάποια πήγανε από χρήματα που πήραμε από την Ευρώπη και ήρθε και το Ταμείο Ανάκαμψης που μας κάλυψε λίγο παραπάνω από τη μισή ζημιά και αυτό μπαίνει ήδη στην οικονομία και θα συνεχίσει να μπαίνει τα επόμενα χρόνια. Όμως τα χρήματα τα οποία δαπανήσαμε ήταν σε μια περίοδο που τα επιτόκια ήταν χαμηλά, η ΕΚΤ αγόραζε τα ομόλογα όλων των χωρών και τα δικά μας και δεν υπήρχαν στόχοι, υπήρχε βαθειά ύφεση και η θεωρία ήταν πρέπει να αποφύγουμε την ύφεση».
«Τώρα δεν έχουμε ύφεση, η ΕΚΤ έχει τελειώσει με την αγορά των ομολόγων, τα επιτόκια έχουν ανεβεί πάρα πολύ για όλους και εμείς είμαστε πιο εκτεθειμένοι λόγο του πολύ μεγάλου χρέους συνεπώς δεν είναι μέθοδος των τριών η οικονομική πολιτική. Όταν αλλάζουν οι συνθήκες πρέπει να προσαρμόζεσαι. Η κατάσταση είναι πολύ πιο σφιχτή δημοσιονομικά απ’ ότι στην περίοδο της πανδημίας», διευκρίνισε ο ίδιος.
Αναφορικά με τους δικαιούχους του επιδόματος ρεύματος, δήλωσε: «Λαμβάνεται υπόψη το καθαρό εισόδημα, είναι υψηλότερο καλύπτει την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων αλλά τους καλύπτει μέχρι τα 600 ευρώ. Υπήρχε μια αδυναμία στην προηγούμενη απόφαση ότι κάποιοι ανθρωποι που ήταν μοναχικοί μπορεί να τους έφτανε ενώ μια οικογένεια με δύο παιδιά ακόμη και με 45 χιλιαδες μεικτό αν αφαιρέσετε τη φορολογία και όλες τις υποχρεώσεις ήταν οριακό για αυτό είπαμε καθαρό. Η πλατφόρμα ανοίγει 14 -15 του μήνα και θα είναι ανοιχτή περίπου για δύο εβδομάδες. Τα λεφτά θα πιστωθούν στους δικαιούχους τις πρώτες μέρες Ιουλίου».
«Εμείς δεν κοιτάμε ποιος έχει τα λογαριασμό, το όνομα του λογαριασμού κοιτάμε ποιος έχει την κύρια κατοικία, για αυτή την κύρια κατοικία μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή», τόνισε ο κ. Σκυλακάκης.
«Αυτή η βοήθεια θα κοστίσει από 1η Ιουλίου και μετά 1,1 δις για αυτό και δεν υπάρχουν επιπλέον χρήματα διαθέσιμα γιατί είναι πολύ μεγάλο κόστος η παρέμβαση», πρόσθεσε.
ΔΗΜ.: Θα καλύπτει το 80 με 85% για όλους;
«Είναι ένα σύνθετο σύστημα, καλύπτονται όλοι μέχρι ένα ποσό και μετά υπάρχει μια σειρά διαφορετικών παρεμβάσεων που δίνει πολύ καλύτερη θέση στα ευάλωτα νοικοκυριά, στα νοικοκυριά, στις μικρές επιχειρήσεις και μετά πηγαίνουμε προς τα πάνω», είπε κλείνοντας.
Ο κ. Σκυλακάκης τόνισε ότι ο δημοσιονομικός χώρος είναι συνάρτηση της πορείας του τουρισμού και της πορείας της τιμής του φυσικού αερίου.
Παράλληλα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως το μεγάλο κόστος στα νησιά δεν είναι τα καύσιμα αλλά η
ακτοπλοϊκή σύνδεση ενώ είπε πως θα δοθούν σημαντικές δαπάνες για να καλυφθούν τα κόστη για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοδύναμο.
Ακόμη σημείωσε πως μια μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα θα κόστιζε 300 εκατομμύρια το μήνα.
Επιπρόσθετα ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ότι στις 14 με 15 Ιουνίου θα ανοίξει η πλατφόρμα στην οποία οι πολίτες θα υποβάλλουν αίτηση για να λάβουν την επιστροφή του 60% του αυξημένου κόστους ρεύματος που έχουν χρεωθεί το διάστημα Δεκέμβριος - Μάιος.
Τέλος διευκρίνισε πως η σχετική πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή για δύο εβδομάδες και τα χρήματα θα πιστωθούν στους δικαιούχους τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Θεόδωρου Σκυλακάκη στα Παραπολιτικά 90,1
Ερωτηθείς αν θα ανακοινωθούν νέα μέτρα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε: «Δεν έχω πληροφόρηση για νέα μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα. Για να προκύψουν πρόσθετα μέτρα πρέπει να προκύψει δυνατότητα δημοσιονομικού χώρου αυτό είναι συνάρτηση δύο πραγμάτων της πορείας του τουρισμού, ελπίζουμε να πάει καλύτερα απ’ ότι έχουμε προβλέψει, και της πορείας της τιμής του φυσικού αερίου το οποίο φυσικό αέριο εμείς το έχουμε εκτιμήσει με 100 ευρώ είναι όμως ένα commodity πάρα πολύ ευμετάβλητο και δεν μπορούμε να προδικάσουμε την εξέλιξή του. Χρειάζεται λοιπόν χρόνος. Εάν βρεθεί ο δημοσιονομικός χώρος η κυβέρνηση θα τον αξιοποιήσει, πως θα τον αξιοποιήσει δεν προκαταλαμβάνω»Ερωτηθείς πότε θα φανεί αν θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε: «Η πρόβλεψη έχει ένα βαθμό αβεβαιότητας γιατί έχεις από τη μια μεριά τις αγορές και από την άλλη τους διεθνείς παίκτες. Εάν δεις ότι υπάρχει μια δομική αλλαγή στην αγορά φυσικού αερίου για παράδειγμα κάνει η Ευρώπη μια παρέμβαση, υπάρχει κάποια σοβαρή εξέλιξη στον πόλεμο που δείχνει ότι μπορεί να σταματήσει αυτή η αιματοχυσία και ο παραλογισμός τότε έχεις πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και μπορείς να πεις ότι μπορώ να προβλέψω ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. Εάν δεν έχεις κάποια μείζονα αλλαγή θα χρειαστούν κάποιοι μήνες για να αρχίζεις να διαπιστώνεις τι γίνεται. Ο τουρισμός επίσης πρέπει να μπεις μέσα στην καθεαυτό τουριστική περίοδο Ιούνιο –Ιούλιο τουλάχιστον όπου πια η δυναμική της χρονιάς θα φανεί».
Αναφορικά με τις υψηλές τιμές καυσίμων στα νησιά, ο αναπληρωτής υπουργός τοποθετήθηκε λέγοντας: «Οι τιμές καυσίμων επηρεάζουν σε πάρα πολλές περιοχές δεν επηρεάζουν μόνο στα νησιά αλλά θα πρέπει να υπολογίσετε ότι για τα νησιά κάνουμε ειδικά μέτρα ακριβώς για αυτό το λόγο και θα δώσουμε σημαντικές δαπάνες για να καλύψουμε τα υφιστάμενα αυξημένα κόστη για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοδύναμο. Δηλαδή το μεγάλο κόστος στα νησιά δεν είναι το κόστος καυσίμων που προκαλεί η μετακίνηση βενζίνης διότι τα νησιά έχουν πολύ μικρές αποστάσεις, το μεγάλο κόστος είναι η ακτοπλοϊκή μεταφορά εκεί λοιπόν είναι η προτεραιότητα καταρχήν των παρεμβάσεων στα νησιά».
«Υπάρχει ήδη κυβερνητική παρέμβαση η οποία θα μας κοστίσει πολύ περισσότερο, είναι η παρέμβαση των άγονων γραμμών η μια δηλαδή για να λειτουργούν οι άγονες γραμμές πρέπει να πληρώνεις πολύ σημαντικότερα ποσά γιατί αυτές επιδοτούνται και χρειάζονται και παραπάνω χρήματα για το μεταφορικό ισοδύναμο. Αυτά θα υπερβούν σημαντικά τα ποσά που έχουν προϋπολογιστεί. Αναγκαστική ενίσχυση είναι αυτή και είναι στα πλαίσια του αποθεματικού δηλαδή παίρνουμε από το αποθεματικό γιατί πρέπει να στηριχτεί ο προϋπολογισμός του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές και το μεταφορικό ισοζύγιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσαμε να πάρουμε από το αποθεματικό για να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε: «Όχι γιατί μιλάμε για τεράστιες δαπάνες για τον ειδικό φόρο και το αποθεματικό είναι για έκτακτες συνθήκες, έκτακτες καταστροφές, προβλήματα και έχει και περιορισμένο ύψος».
Ερωτηθείς πόσο θα κόστιζε η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για παράδειγμα να πάει η τιμή από 2,30 στο 1,80, απάντησε: «Θα κόστιζε 300 εκατομμύρια το μήνα».
Ερωτηθεις αν θα χρειαστεί να γίνει συμπληρωματικός προϋπολογισμός, σημείωσε: «Αυτή είναι μια πληροφορία που έγραψε η Κομισιόν στην έκθεσή της η οποία υπολογίζει ότι για το πρόσθετο έλλειμμα το οποίο βάλαμε για να πάρουμε τα μέτρα για την ενέργεια ότι δεν θα επαρκούν οι πιστώσεις που έχουμε γράψει για τον προϋπολογισμό. Αυτό είναι ένα τεχνικό θέμα, θα το δούμε. Δεν μιλάμε για αλλαγή στόχων δηλαδή έχουμε βάλει ένα στόχο στο 2% και εκεί και θα μείνουμε».
Αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης, ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε: «Η αντιπολίτευση ήθελε να δώσουμε πολύ παραπάνω και ήθελε να τα ξοδέψουμε όλα στο πρώτο τρίμηνο της πανδημίας. Στην πανδημία δώσαμε σημαντικά ποσά, κάποια πήγανε από χρήματα που πήραμε από την Ευρώπη και ήρθε και το Ταμείο Ανάκαμψης που μας κάλυψε λίγο παραπάνω από τη μισή ζημιά και αυτό μπαίνει ήδη στην οικονομία και θα συνεχίσει να μπαίνει τα επόμενα χρόνια. Όμως τα χρήματα τα οποία δαπανήσαμε ήταν σε μια περίοδο που τα επιτόκια ήταν χαμηλά, η ΕΚΤ αγόραζε τα ομόλογα όλων των χωρών και τα δικά μας και δεν υπήρχαν στόχοι, υπήρχε βαθειά ύφεση και η θεωρία ήταν πρέπει να αποφύγουμε την ύφεση».
«Τώρα δεν έχουμε ύφεση, η ΕΚΤ έχει τελειώσει με την αγορά των ομολόγων, τα επιτόκια έχουν ανεβεί πάρα πολύ για όλους και εμείς είμαστε πιο εκτεθειμένοι λόγο του πολύ μεγάλου χρέους συνεπώς δεν είναι μέθοδος των τριών η οικονομική πολιτική. Όταν αλλάζουν οι συνθήκες πρέπει να προσαρμόζεσαι. Η κατάσταση είναι πολύ πιο σφιχτή δημοσιονομικά απ’ ότι στην περίοδο της πανδημίας», διευκρίνισε ο ίδιος.
Αναφορικά με τους δικαιούχους του επιδόματος ρεύματος, δήλωσε: «Λαμβάνεται υπόψη το καθαρό εισόδημα, είναι υψηλότερο καλύπτει την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων αλλά τους καλύπτει μέχρι τα 600 ευρώ. Υπήρχε μια αδυναμία στην προηγούμενη απόφαση ότι κάποιοι ανθρωποι που ήταν μοναχικοί μπορεί να τους έφτανε ενώ μια οικογένεια με δύο παιδιά ακόμη και με 45 χιλιαδες μεικτό αν αφαιρέσετε τη φορολογία και όλες τις υποχρεώσεις ήταν οριακό για αυτό είπαμε καθαρό. Η πλατφόρμα ανοίγει 14 -15 του μήνα και θα είναι ανοιχτή περίπου για δύο εβδομάδες. Τα λεφτά θα πιστωθούν στους δικαιούχους τις πρώτες μέρες Ιουλίου».
«Εμείς δεν κοιτάμε ποιος έχει τα λογαριασμό, το όνομα του λογαριασμού κοιτάμε ποιος έχει την κύρια κατοικία, για αυτή την κύρια κατοικία μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή», τόνισε ο κ. Σκυλακάκης.
«Αυτή η βοήθεια θα κοστίσει από 1η Ιουλίου και μετά 1,1 δις για αυτό και δεν υπάρχουν επιπλέον χρήματα διαθέσιμα γιατί είναι πολύ μεγάλο κόστος η παρέμβαση», πρόσθεσε.
ΔΗΜ.: Θα καλύπτει το 80 με 85% για όλους;
«Είναι ένα σύνθετο σύστημα, καλύπτονται όλοι μέχρι ένα ποσό και μετά υπάρχει μια σειρά διαφορετικών παρεμβάσεων που δίνει πολύ καλύτερη θέση στα ευάλωτα νοικοκυριά, στα νοικοκυριά, στις μικρές επιχειρήσεις και μετά πηγαίνουμε προς τα πάνω», είπε κλείνοντας.