Εφικτό θεωρεί το υπουργείο Εξωτερικών τον στόχο προσέλκυσης στη χώρα μας Ξένων Άμεσων Επενδύσεων (ΞΑΕ) που αντιστοιχούν στο 4% του ΑΕΠ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη, οι ελληνικές εξαγωγές θα μπορούσαν να φτάσουν το 48% του ΑΕΠ μέχρι το 2023. 

Πέρυσι η χώρα πέτυχε εξαγωγές (αγαθών και υπηρεσιών) 74 δισ. ευρώ που αντιστοιχούσαν στο 40% του ΑΕΠ. Οι εξαγωγές αυτές ήταν σημαντικά υψηλότερες από τα 51,6 δισ. ευρώ του 2020, καθώς αυξήθηκαν τόσο οι εξαγωγές των αγαθών (+11 δισ. ευρώ) όσο και των υπηρεσιών (+13 δισ. ευρώ), έχοντας ως βασικό μοχλό τη αύξηση των εσόδων του τουρισμού.

Η μεταβολή των εξαγωγών στο 48% του ΑΕΠ δεν θεωρείται απίθανη, με δεδομένο ότι πέρυσι ο τουρισμός είχε πετύχει μόλις το 55% της επίδοσης του 2019. Επομένως, μόνον η επαναφορά του τουρισμού στα προ της πανδημίας επίπεδα, θα μπορούσε να προσθέσει έως και 8 δισ. ευρώ εσόδων (εξαγωγές υπηρεσιών), ήτοι πάνω από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα, πέρυσι είχαμε στη χώρα μας ΞΑΕ ύψους 4,85 δισ. ευρώ που αντιστοιχούσαν στο 2,6% του ΑΕΠ. «Ακόμα και αν συγκριθούν με το 2019, τη χρονιά πριν τη πανδημία», είπε ο κ. Φραγκογιάννης, μιλώντας χθες στην παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας (ΕΣΣΕ) για το 2022, «οι ξένες επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 13%, ενώ σε σχέση με την πρώτη πανδημική χρονιά, το 2020 με 2,81 δισ. ευρώ επενδύσεις, η αύξηση είναι της τάξης του 72,3%».

Οι ξένες επενδύσεις θα φθάσουν το 4% του ΑΕΠ

Ο υφυπουργός Εξωτερικών εμφανίσθηκε ικανοποιημένος με την πορεία των ΞΑΕ κατά το 2021. Όπως ανέφερε, η χώρα προσέλκυσε πέρυσι κολοσσιαίες επενδύσεις από οικονομικούς γίγαντες της παγκόσμιας αγοράς, όπως οι Pfizer, Microsoft, Facebook/Meta, Google, Amazon, Volkswagen, JP Morgan και άλλες, οι οποίες συνέβαλλαν στο να σημειωθούν οι μεγαλύτερες καθαρές εισροές Άμεσων Ξένων Επενδύσεων από το έτος 2002. «Με αυτά τα αποτελέσματα, προσεγγίζουμε με ρεαλισμό την επίτευξη του στόχου αυτής της κυβέρνησης για αύξηση των Ξένων Άμεσων Επενδύσεων σε 4% επί του ΑΕΠ και των εξαγωγών σε 48% επί του ΑΕΠ έως το 2023».

Εξίσου σημαντικό, όπως είπε ο κ. Φραγκογιάννης είναι ότι η Ελλάδα έχει πετύχει την αλλαγή της εικόνας της, δηλαδή του brand name. Όπως πρόσθεσε οι υπηρεσίες του ΥΠΕΞ ανέλυσαν πάνω από 10.800 δημοσιεύματα/αναφορές ελληνικού ενδιαφέροντος των 50 μεγαλύτερων και διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και του κοινοτικού Τύπου στις Βρυξέλες, και σε αυτά διαπιστώθηκε θετική αντιστροφή του κλίματος για τη χώρα, μια σημαντικότατη διαφοροποίηση με θετικό πρόσημο 9,2 ποσοστιαίων μονάδων.