Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Αναφορικά με το Rally Acropolis, δήλωε πως: «Το Eco Rally Acropolis είναι μια διοργάνωση η οποία είχε εξαφανιστεί μετά από πολύ λανθασμένους χειρισμούς που είχε κάνει η τότε διοργανώτρια αρχή η ΟΜΑΕ και λίγο πριν η ΕΛΠΑ με αποτέλεσμα η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να μη θέλει να μας δει μπροστά της. Ήταν το Νο 1 ράλι στον κόσμο και όμως έφτασε σε ένα σημείο να κάνει 2-3 διοργανώσεις τις τελευταίες όπως μπορούσε και μετά να εξαφανιστεί από το κεντρικό σαλόνι των διοργανώσεων του ράλι μέχρι που ήρθε η σημερινή κυβέρνηση, πήραμε πρωτοβουλίες, κάναμε ότι μπορούσαμε τι μπορείτε και δεν μπορείτε να φανταστείτε για να καταφέρουμε μας πάρουν στα σοβαρά. Να συζητήσουμε, να διεκδικήσουμε, να ζυμώσουμε κόσμο, να κάνουμε τις όποιες κινήσεις και να φτάσουμε στο σημείο να μας ακούσουν, να καταθέσουμε φάκελο και να ’21 να είμαστε πρώτοι αναπληρωματικοί και το ’23 να έχουμε πάρει τη διοργάνωση. Κάναμε πέρυσι την πρώτη διοργάνωση με την οποία έμειναν με ανοιχτό το στόμα οι διοργανωτές και να θυμίσω ότι πέρυσι ήταν η υπερ-ειδική στο Σύνταγμα. Η φετινή διοργάνωση ειναι διαφοροποιημένη από την περσινή, θέλουμε να δημιουργούμε διαρκώς καινούργια δεδομένα σε αυτό το παγκόσμιο αθλητικό γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Εκτιμούμε ότι θα πάνε την Πέμπτη το βράδυ πάνω από 60 χιλιάδες κόσμος στο ΟΑΚΑ και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του promoter η πρόβλεψη τους είναι ότι θα έχουμε πάνω από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές μόνο το βράδυ εκείνο. Έχουν εξαντληθεί τα εισιτήρια των 10€, υπάρχουν σε καλύτερα σημεία με λίγο ακριβότερες τιμές και όσοι επιθυμούν μπορούν να προμηθευτούν τα εισιτήριά τους όσα έχουν μείνει ακόμα».

Αναφορικά με τη διαμόρφωση του ΟΑΚΑ

Το έργο αυτό έγινε με πολύ αυστηρή μελέτη, προδιαγραφές, κανόνες ασφαλείας και μέσα σε 6 ημέρες ολοκληρώνονται οι εργασίες. Μετατρέπεται το ΟΑΚΑ σε πίστα ράλι για πρώτη φορά διπλή,δεν θα είναι δηλαδή ένα -ένα τα αυτοκίνητα να συναγωνίζονται το χρονόμετρο, θα είναι δυο –δυο τα αυτοκίνητα, οι διαγωνιζόμενοι που σημαίνει ότι αυτό έχει καλύτερο θέαμα. Είναι σχεδόν 2 χιλιόμετρα η διαδρομή, 16 στροφές, μια γέφυρα που σε κάποιο σημείο θα περνάει από κάτω το αυτοκίνητο και σε κάποιο άλλο σημείο θα περνάει από πάνω με ένα πέταγμα το οποίο θα είναι εξαιρετικά θεαματικό. Έχουμε 70 συμμετοχές, εξαιρετικά μεγάλο το νούμερο, να θυμίσω ότι μετά από 8-9 χρόνια απραξίας κάνοντας αυτή τη διοργάνωση είχαμε 46 συμμετοχές και για αυτό υπήρξε ενθουσιασμός, φέτος έχουμε 70 συμμετοχές από 32 διαφορετικές χώρες και έχουμε 400 διαπιστευμένους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο.

Θα είναι ο Οζιέ, ο Λεμπ, εγώ δηλώνω οπαδός του Λέμπ ενός οδηγού 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ο οποίος ενθουσιασμένος με το Ράλι των Θεών αποφάσισε παρόλο που είχε αραιώσει ή σχεδόν σταματήσει τις αγωνιστικές παρουσίες να έρθει και να συμμετάσχει σε αυτόν τον εξαιρετικό αγώνα. Το επίσης σημαντικό είναι ότι έχουμε 20 ελληνικές συμμετοχές, δεν έχει προηγούμενο και το επίσης σημαντικό είναι ότι έχουμε και 20 υβριδικά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάστηκαν ειδικές εκπαιδεύσεις απεγκλωβισμού και διάσωσης γιατί έχει άλλη αντιμετώπιση το συμβατικό όχημα και άλλη το υβριδικό όχημα.

Πέρυσι είχαμε αναθέσει στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου να πάρει ότι στοιχεία χρειάζεται και να καταλήξει στο νούμερο που απέδωσε η διοργάνωση. Πέρυσι 3 εκατομμύρια 100 χιλιάδες μας στοίχησε πέρυσι η διοργάνωση εκ των οποίων το 75% προήλθε από χορηγούς. Απέδωσε συνολικά 35 εκατομμύρια. Στην Φινλανδία είχαμε 54% τηλεθέαση, στη Σουηδία 52% δηλαδή προβολή η οποία προσθέτει στη διεκδίκηση καινούργιων πελατών, σε μια αγορά που λέγεται αθλητικός τουρισμός, σε μια διαφορετική αγορά που απευθύνεται ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Φέτος η αίσθηση που έχουμε είναι ότι θα έχουμε νούμερα ρεκόρ τόσο στην προβολή όσο και στα οικονομικά αποτελέσματα της διοργάνωσης.

Να πούμε ένα ευχαριστώ στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που φιλοξενεί το επίσημο πρόγραμμα της διοργάνωσης που θα μπορεί ο κάθε αναγνώστης να κρατήσει το πρόγραμμα και να ενημερωθεί για τα πάντα αθλητές, πληρώματα, οχήματα ώστε να γνωρίζει όλο το πρόγραμμα αυτής της μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης.