Κώστας Καραμανλής: Με την υπογειοποίηση του τρένου αποδίδουμε ξανά την Πάτρα στους Πατρινούς
«Το να υπόσχεται κανείς την πλήρη υπογειοποίηση είναι σαν να μη θέλει να γίνει το έργο», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, αναφέρθηκε στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού κόμβου στο Κορωπί και στο εξωτερικό υδροδοτικό της Κέρκυρας.
Για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα
Όσον αφορά την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στο παρελθόν είχαν προταθεί λύσεις εκτός κάθε λογικής, διότι απλούστατα δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και επομένως δεν θα κατασκευαζόταν το έργο ποτέ.
«Εμείς, αντιθέτως, καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover. Μιλάμε, δηλαδή, πρακτικά για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αν και χρησιμοποιείται ο όρος μερική υπογειοποίηση, αφορά στην ουσία το μεγαλύτερο κομμάτι της γραμμής. Ειδικότερα, όπως ανέφερε, η υπογειοποίηση ξεκινά πριν από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει έως την ακτή Δυμαίων, ενώ άλλα 1,7 χλμ. περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Δηλαδή συνολικά θα υπογειοποιηθούν σχεδόν 7 χλμ. της γραμμής, ενώ τα επιφανειακά τμήματα συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χλμ.
«Το να υπόσχεται κανείς την πλήρη υπογειοποίηση είναι σαν να μη θέλει να γίνει το έργο», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Καλύτερα να κάνεις αυτό που μπορείς, ακόμα κι αν δεν είναι το τέλειο. Γιατί πολλές φορές στην Ελλάδα ορισμένοι ισχυρίζονται πως επιδιώκουν την τελειότητα ως δικαιολογία για να μην κάνουν τίποτα. Κι αυτό συνέβαινε όλα αυτά τα χρόνια, με την πρόφαση ότι πρέπει και τα 8 χλμ. να γίνουν με πλήρη υπογειοποίηση, όμως στην ουσία δεν γινόταν τίποτα επειδή αυτό ήταν ανέφικτο. Κι αυτό βρισκόταν στον απέραντο χώρο του επιθυμητού, στο οποίο η δήθεν ριζοσπαστική Αριστερά μάς έχει συνηθίσει να ταξιδεύει».
«Κατά κανόνα υπόσχονται τα πάντα εκείνοι που δεν έχουν ελπίδα να κερδίσουν τις εκλογές, να γίνουν κυβέρνηση και να τα υλοποιήσουν», υπογράμμισε, σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Τσίπρα στην Πάτρα.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και επιπλέον μία στάση στο νέο λιμάνι. Τόνισε ότι ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, καθώς καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις.
Τόνισε επομένως ότι:
«Πρώτον: Εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Ε.Ε.
Δεύτερον: Απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης, δεν κόβει την πόλη στα δύο, και αποδίδουμε την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς.
Τρίτον: Ανοίγουμε –όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί– την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.
Τέταρτον: Πετύχαμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.
Πέμπτον: Διατηρούμε σε λειτουργία τον Προαστιακό.
Έκτον: Ελαχιστοποιούμε την οπτική και ηχητική όχληση.
Και έβδομον: Ενισχύουμε την ασφάλεια, πεζών και οδηγών».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023-αρχές του 2024.
Κορωπί: Ενίσχυση των δρομολογίων λεωφορείων και παρεμβάσεις στον σταθμό
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στη συνέχεια για τα μέτρα που λαμβάνονται ώστε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό που χρησιμοποιεί τον συγκοινωνιακό κόμβο του Κορωπίου, όπου διασταυρώνονται με μετρό και προαστιακό πέντε λεωφορειακές γραμμές.
Δήλωσε ότι αντιλαμβανόμενος τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες στην περιοχή ζήτησε από τον ΟΑΣΑ να επανεξετάσει τον προγραμματισμό τον δρομολογίων, εκμεταλλευόμενος και τον θετικό αντίκτυπο που είχε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Προανήγγειλε ειδικότερα:
«Οι πέντε λεωφορειακές γραμμές θα ενισχυθούν με επιπλέον τέσσερα οχήματα, δηλαδή θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 20%. Αυτό θα αναλογεί σε μια αντίστοιχη πολύ σοβαρή πύκνωση και των δρομολογίων, μια που από τα 263 που εκτελούνται σήμερα, σε λίγες εβδομάδες θα αυξηθούν κατά 60 και θα έχουμε 323».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε άλλωστε ότι το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε 810 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο πάνω από 1.300 λεωφορεία, τα περισσότερα από αυτά με την πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία του leasing.
Συμφώνησε ότι η κατάσταση στον σταθμό Κορωπίου πρέπει να βελτιωθεί, επισημαίνοντας ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του ΟΣΕ και ανακοίνωσε:
«Ήδη έχουμε δώσει εντολή ώστε να γίνει άμεσα η απαραίτητη μελέτη για να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του σταθμού, που έχει πολλή κίνηση».
Προανήγγειλε ειδικότερα ότι θα μπουν πετάσματα για να προστατεύονται οι επιβάτες από το κρύο τους χειμερινούς μήνες, μέχρι φυσικά να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο του προαστιακού, στο πλαίσιο του οποίου θα αναπροσαρμοστούν όλοι οι σταθμοί της γραμμής.
Εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα Κέρκυρας: ΣΔΙΤ δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση
Ο κ. Καραμανλής τέλος σημείωσε ότι η σημερινή κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει λύση σε μία εκκρεμότητα δεκαετιών όσον αφορά το υδροδοτικό σύστημα της Κέρκυρας, χρησιμοποιώντας χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι ΣΔΙΤ δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση. Εξήγησε ότι ο ιδιώτης αναλαμβάνει για 25, 27 ή 30 χρόνια (όσα επιλέξει η Πολιτεία) τη συντήρηση και τη λειτουργία του δικτύου, το οποίο μετά επανέρχεται στον έλεγχο του Δημοσίου.
«Άρα, ο ιδιώτης αποτελεί αποκλειστικά φορέα κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας των έργων υποδομής. Αυτό σημαίνει ότι το έργο χαρακτηρίζεται ως μη ανταποδοτικό για τον ιδιώτη, δεδομένου ότι αυτός δεν θα έχει δικαίωμα στην εμπορική εκμετάλλευση του έργου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Μην έχουμε την εντύπωση ότι θα έρθει ο ιδιώτης και θα ακριβύνει ξανά το νερό. Αυτό είναι ένας απίστευτος λαϊκισμός. Ούτε δικαιούται ο ιδιώτης να αξιώσει οποιαδήποτε πρόσοδο από τους τελικούς χρήστες».
Ξεκαθάρισε επίσης ότι η διαχείριση του νερού στην περίπτωση και της Κέρκυρας θα γίνει από δημόσιο φορέα. Καθώς και ότι το αντάλλαγμα που δικαιούται ο ιδιώτης συνίσταται αποκλειστικά στις πληρωμές διαθεσιμότητας, τις οποίες θα καταβάλλει σε αυτόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Αναθέτουσα Αρχή.
«Είστε ένα κόμμα που κινείται στη σφαίρα του φαντασιακού. Δεν έχετε το πολιτικό θάρρος να πείτε μπράβο που αντιμετωπίζεται αυτό το πρόβλημα με χρήματα του RRF. Ξέρετε ποιος δίνει αυτά τα χρήματα; Οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι, αυτούς τους Ευρωπαίους που παρακολουθούσε ο αρχηγός σας, ως υπουργός Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ στο Eurogroup και μιλάτε εσείς για εκτροπή», τόνισε ο κ. Καραμανλής, απαντώντας στον βουλευτή του ΜέΡΑ25 κ. Αρσένη.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε απευθυνόμενος στον ερωτώντα βουλευτή: «Κάνουμε αυτά τα έργα με χρήματα που έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από την οποία ο δικός σας αρχηγός ως υπουργός Οικονομικών παραλίγο να καταφέρει να μας εκδιώξουν. Με αυτά τα λεφτά κάνουμε σημαντικά έργα και εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες σχετικά με τα έργα ΣΔΙΤ».
Τέλος, τόνισε: «ΣΔΙΤ δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση. Το 100% των χρημάτων θα το πάρουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, που σημαίνει μηδέν συμμετοχή από εθνικούς πόρους. Ο ιδιώτης πρέπει να κατασκευάσει το έργο μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και θα αρχίσει να πληρώνεται μετά το τέλος του έργου».