Τραγωδία στα Τέμπη: Τα άμεσα μέτρα της κυβέρνησης για την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους - Τηλεδιοίκηση, διπλές βάρδιες, προσλήψεις και μείωση δρομολογίων
Στόχος η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων μέχρι το τέλος Μαρτίου
Σε άμεσες συγκεκριμένες κινήσεις με στόχο την επανέναρξη της λειτουργίας του σιδηροδρόμου στη χώρα μας, μόνο όμως σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας, αλλά και τη διόρθωση των μοιραίων σφαλμάτων που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη προχωρεί η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου να γίνει μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ωστόσο, περιέγραψε τα μέτρα που θα ισχύουν στο εξής:
1. Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
2. Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών - δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
3. Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
4. Άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την Ε.Ε. (ήδη ο κ. Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον Γερμανό καγκελάριο).
5. Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, ύστερα από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
6. Άμεσα προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
7. Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, σχετικά με τις προσλήψεις, ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι δρομολογείται και είναι σωστό να δρομολογηθούν οι μόνιμες προσλήψεις. «Πιστεύω ότι σύντομα θα δρομολογηθούν 117 προσλήψεις, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες. Μακάρι αυτά να είχαν γίνει πριν από το δυστύχημα», σημείωσε. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι «υπάρχει μια σημαντική μείωση του προσωπικού, που επιδεινώθηκε την τελευταία τριετία ύστερα από μαζικές συνταξιοδοτήσεις. Έγιναν οι κινήσεις με τα περίπου 200 άτομα σταθμάρχες και κλειδούχους με Δελτία Παροχής Υπηρεσιών. Εφόσον ολοκληρωθεί το σχήμα, θα έχουμε άλλους 217. Στην προηγούμενη κυβέρνηση είχαν προκηρυχθεί 34 θέσεις και είχαν προσληφθεί 25. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα στηριχθεί ό,τι είναι αναγκαίο και σε επίπεδο προσωπικού και σε επίπεδο επιμόρφωσης, καθώς θα είναι διαφορετικό το περιβάλλον με ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Θα έχουμε αναβάθμιση υποδομών, προσωπικού (με νέο οργανόγραμμα) και οικονομικής στήριξης», εξήγησε.
Όσον αφορά τη σύμβαση τεχνολογικής αναβάθμισης, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Αποκάλυψε, δε, ότι ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο της μητρικής εταιρείας, της Alstom Γαλλίας, με τον οποίο είχε μια συζήτηση για την υλοποίηση της σύμβασης και έδωσε σαφή εντολή ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.
Νωρίτερα, ο κ. Γεραπετρίτης είχε σημειώσει ότι σύστημα τηλε-ειδοποίησης δεν υφίστατο ποτέ και γι' αυτόν τον λόγο προχωρεί η αναβάθμισή του. Ετούτη τη στιγμή έχει αναπτυχθεί το έργο στο 70% -η παράδοση είναι στο 90%-, δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο, Λάρισα-Πλατύ, δεν έχει αναπτυχθεί το έργο, όπως συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου να γίνει μέχρι το τέλος Μαρτίου. Ωστόσο, περιέγραψε τα μέτρα που θα ισχύουν στο εξής:
1. Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
2. Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών - δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
3. Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
4. Άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την Ε.Ε. (ήδη ο κ. Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον Γερμανό καγκελάριο).
5. Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, ύστερα από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
6. Άμεσα προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
7. Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, σχετικά με τις προσλήψεις, ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι δρομολογείται και είναι σωστό να δρομολογηθούν οι μόνιμες προσλήψεις. «Πιστεύω ότι σύντομα θα δρομολογηθούν 117 προσλήψεις, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες. Μακάρι αυτά να είχαν γίνει πριν από το δυστύχημα», σημείωσε. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι «υπάρχει μια σημαντική μείωση του προσωπικού, που επιδεινώθηκε την τελευταία τριετία ύστερα από μαζικές συνταξιοδοτήσεις. Έγιναν οι κινήσεις με τα περίπου 200 άτομα σταθμάρχες και κλειδούχους με Δελτία Παροχής Υπηρεσιών. Εφόσον ολοκληρωθεί το σχήμα, θα έχουμε άλλους 217. Στην προηγούμενη κυβέρνηση είχαν προκηρυχθεί 34 θέσεις και είχαν προσληφθεί 25. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα στηριχθεί ό,τι είναι αναγκαίο και σε επίπεδο προσωπικού και σε επίπεδο επιμόρφωσης, καθώς θα είναι διαφορετικό το περιβάλλον με ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Θα έχουμε αναβάθμιση υποδομών, προσωπικού (με νέο οργανόγραμμα) και οικονομικής στήριξης», εξήγησε.
Όσον αφορά τη σύμβαση τεχνολογικής αναβάθμισης, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Αποκάλυψε, δε, ότι ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο της μητρικής εταιρείας, της Alstom Γαλλίας, με τον οποίο είχε μια συζήτηση για την υλοποίηση της σύμβασης και έδωσε σαφή εντολή ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.
Νωρίτερα, ο κ. Γεραπετρίτης είχε σημειώσει ότι σύστημα τηλε-ειδοποίησης δεν υφίστατο ποτέ και γι' αυτόν τον λόγο προχωρεί η αναβάθμισή του. Ετούτη τη στιγμή έχει αναπτυχθεί το έργο στο 70% -η παράδοση είναι στο 90%-, δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο, Λάρισα-Πλατύ, δεν έχει αναπτυχθεί το έργο, όπως συμπλήρωσε.