Τις βασικές κατευθύνσεις της κυβέρνησης τόσο στο πλαίσιο της ακριβούς διερεύνησης των αιτιών της τραγωδίας των Τεμπών όσο και σε αυτό του πλήρους εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, περιέγραψε στη σημερινή εισαγωγική τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Τώρα είναι η ώρα της δουλειάς με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Είναι απόλυτη προτεραιότητα η συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου», ήταν το βασικό μήνυμα του πρωθυπουργού, ο οποίος ζήτησε εκ νέου συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων και κατ’ επέκταση από την ελληνική κοινωνία για τις διαχρονικές υστερήσεις.

Οι αναγκαίες ενέργειες

Επί τάπητος τέθηκαν θεσμικές και άλλου χαρακτήρα παρεμβάσεις, ώστε να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι πρωτοβουλίες προσαρμογής των ελληνικών σιδηροδρόμων στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφάλειας και συνέπειας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ», στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει πλέον μία αρκετά σαφής εικόνα για τις αναγκαίες άμεσες αλλά και τις μεσοπρόθεσμες ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να αναταχθεί συνολικά το σιδηροδρομικό δίκτυο, επαναλειτουργώντας με κάθε δυνατή ασφάλεια.

Δίπλα και στους τραυματίες

Αυτοτελές θέμα κατά τη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού αναμένεται ήταν και οι πρωτοβουλίες ανακούφισης των συγγενών των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αποζημιώσεις. Ο πρωθυπουργός σχεδιάζει μέτρα οικονομικής στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών, με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταικούρα, να τα εξειδικεύει στη συνέχεια. Διευκολύνσεις, όπως μετεγγραφές σε πανεπιστημιακά ιδρύματα πλησίον της οικίας τους, αναμένεται να προβλεφθούν για όσες οικογένειες θυμάτων έχουν παιδιά φοιτητές, αλλά και για τους επιζήσαντες φοιτητές της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

Επαφές με Alstom, Σολτς

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως έγινε γνωστό, έχει ήδη επικοινωνήσει με την ηγεσία της γαλλικής αναδόχου εταιρείας Alstom προκειμένου να συντμηθούν, κατά το δυνατόν, τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του εναπομείναντος τμήματος της περιβόητης πλέον σύμβασης 717 του 2014. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται τόσο το χθεσινό ραντεβού του κ. Μητσοτάκη με τους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) όσο και οι επικοινωνίες του με τη θεσμική ηγεσία της ΕΕ, αλλά και ομολόγους του, όπως ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Στόχος είναι να εφαρμοστούν και στη χώρα μας οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και στον τομέα των σιδηροδρόμων.

Στο Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται πως επικρατεί το αξίωμα ότι ο απόλυτος σεβασμός στη μνήμη των αδικοχαμένων συμπολιτών μας, αλλά και στον θρήνο των οικείων τους, είναι το «ποτέ ξανά» του Κυριάκου Μητσοτάκη να μη μείνει κενό περιεχομένου. Για τον λόγο αυτό, προκρίνεται από την κυβέρνηση η απόλυτη προτεραιοποίηση της επιχείρησης αναβάθμισης του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, όπως λένε αρμόδιες κυβερνητικές πηγές. Γνωρίζοντας δε πως η επερχόμενη προεκλογική περίοδος εάν δεν μονοπωληθεί από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με συνεργάτες του, δεν επιθυμεί επ’ ουδενί λόγω να αποδράσει από τη συγκεκριμένη συζήτηση ή από τις ευθύνες της δικής του διακυβέρνησης. Αντιθέτως, θα επιδιώξει να καταστήσει σαφές ότι μόνο αυτός και η κυβέρνησή του έχουν την πολιτική βούληση, την τεχνογνωσία και τα απαραίτητα εργαλεία, ώστε να θεραπεύσουν χρόνιες παθογένειες και υστερήσεις και να φέρουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο στη νέα εποχή, όπως έγινε και σε άλλους τομείς του δημόσιου βίου την τελευταία τετραετία.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ / Ρεπορτάζ: Σπύρος Μουρελάτος