Το στοίχημα της πλήρους και ομαλής επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου – με νέες δικλείδες ασφαλείας - πριν το Πάσχα επιδιώκει να κερδίσει η κυβέρνηση, που κρίνει ως ιδιαίτερα σημαντική την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού στα τρένα, ένα μήνα και πλέον μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μετά τη σταδιακή επανέναρξη μιας σειράς δρομολογίων το τελευταίο δεκαήμερο, σήμερα έρχεται η σειρά για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με επιβάτη και τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Γιώργο Γεραπετρίτη, ο οποίος αθόρυβα το τελευταίο διάστημα συντονίζει και εποπτεύει την προσπάθεια για το «restart» στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η επανεκκίνηση των δρομολογίων Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιβατικά τρένα θα γίνει σήμερα το πρωί και ο κ. Γεραπετρίτης προγραμματίζει να ταξιδέψει στο πρώτο βαγόνι, μαζί με στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, το πρώτο δρομολόγιο θα ξεκινήσει στις 08:28 το πρωί από το σταθμό Λαρίσης προς την Καλαμπάκα και το δεύτερο δρομολόγιο είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 10:28 και να πραγματοποιήσει την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, διασχίζοντας μεταξύ άλλων και τα Τέμπη.

Παράλληλα, βούληση της κυβέρνησης είναι το πόρισμα της ανεξάρτητης επιτροπής εμπειρογνωμόνων να έχει ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου ή το αργότερο στις αρχές Μαΐου, ενώ την ίδια ώρα να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες για την φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο.

«Δική μου απαράβατη δέσμευση ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο το περιβόητο έργο της τηλεδιοίκησης στην κεντρική γραμμή κορμού Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει επιτέλους ολοκληρωθεί», επεσήμανε τις προάλλες ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε και από την Ορεστιάδα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στον Έβρο την Παρασκευή, «μετά την πρόσφατη τραγωδία των Τεμπών που μας πλήγωσε, μας θύμωσε, μας εξόργισε όλους, έχουμε μία ακόμη πιο αυξημένη υποχρέωση να επενδύσουμε στα τρένα μας ώστε η χώρα να έχει ασφαλή και γρήγορα τρένα».

Στο έργο του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών μεταφορών ιδιαίτερης σημασίας είναι και η σχεδιαζόμενη επίσκεψη της Τζόρτζια Μελόνι στην Αθήνα στις αρχές Μαΐου, μετά από πρόσκληση του πρωθυπουργού, καθώς η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι θυγατρική της Ferrovie dello Stato Italiane, δηλαδή της ιταλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας συμμετοχών και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ζητήσει από την Ιταλίδα ομόλογό του την αύξηση της χρηματοδότησης από τη Ρώμη προς την Hellenic Train.