Στα ζητήματα της μεταφοράς και στην εξυπηρέτηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης εστίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του. Το Flyover είναι ένα έργο που μπορεί βραχυπρόθεσμα, μέχρι να κατασκευαστεί, να επιβαρύνει την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης για κάποιες ώρες, τις ώρες αιχμής, για λίγα χρόνια - τέσσερα χρόνια προβλέπεται – αλλά τις επόμενες δεκαετίες αυτή η καθημερινότητα, μαζί με το Μετρό θα βελτιωθεί σημαντικά, επισήμανε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης  Status 107,7  και στην εκπομπή του Δημήτρη Βενιέρη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας παράλληλα πως δεν θα μπορούσε να καθυστερήσει η έναρξη των εργασιών για το συγκεκριμένο έργο μέχρι να δοθεί σε λειτουργία το μετρό, καθώς υπάρχουν ρήτρες.

 «Να είμαστε ειλικρινείς. Όταν κάνεις ένα μεγάλο δημόσιο έργο, βραχυπρόθεσμα επιβαρύνεται η καθημερινότητα του πολίτη. Θα κλείσουμε μία και μία λωρίδα στον περιφερειακό δρόμο. Αυτό το γνωρίζατε και το γνωρίζαμε από την πρώτη στιγμή. Αυτό όμως που δέχομαι ως στοιχείο, είναι ότι πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα που έχουμε, συντονισμένα και συνεκτικά για να περιορίσουμε αυτές τις δυσμενείς συνέπειες», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Ο υπουργός πρόσθεσε ακόμη ότι «έχουμε δρομολογήσει κάποιες λύσεις, δεν υποστηρίζω ότι αυτές είναι οι λύσεις και τέλος. Γιατί σε ένα πρόβλημα που υφίσταται ήδη, θα χρειαστεί να το ξαναδούμε το Νοέμβριο, να το δούμε τον Δεκέμβριο...

Τελικά ξέρετε που μπορεί να καταλήξουμε; Κι αυτή είναι η πρόταση και η εισήγησή μου, και προς αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε, πρέπει και στην Αττική, και στη Θεσσαλονίκη, να κάνουμε δύο Μητροπολιτικούς φορείς για το συγκοινωνιακό έργο για την κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση του πολίτη. Κοίταξα λίγο τα αρχεία στο υπουργείο που πήγα, και οι συγκοινωνιολόγοι το εισηγούνταν αυτό στη Θεσσαλονίκη από το 2008. Επειδή αυτό έχει πάει σε ένα στάδιο μεγαλύτερης ωριμότητας στην Αθήνα, έχει ετοιμαστεί το προσχέδιο, το ίδιο ζήτησα να γίνει άμεσα και για τη Θεσσαλονίκη».

Αναφορικά με το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός ξεκαθάρισε πώς «δέσμευσή μου είναι, όπως έχω πει στις προγραμματικές δηλώσεις του Ιουλίου στη Βουλή, ότι θα υπάρχει μετρό το 2024.

Το μετρό κάτω λειτουργεί κανονικά. Τεστ κάνει, δοκιμαστικά. Πρέπει να φτιάξουμε τους σταθμούς. Πολλοί σταθμοί έχουν ολοκληρωθεί. Και η Αγία Σοφία. Άρα είμαστε πολύ κοντά στο να υλοποιηθεί το έργο, χρειάζεται να τελειώσουμε κάποιο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του μετρό και να γίνουν τα τεστ. Το έργο συνεπώς θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί σε λειτουργία μέσα στο 2024».

Για το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας από τη Θεσσαλία, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι θα πρέπει να δούμε τι υποδομές χρειάζονται απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα, επισημαίνοντας παράλληλα πως είναι πολύ πιθανό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι υφιστάμενες δομές να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στα πρωτοφανή ακραία καιρικά φαινόμενα.

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι χρειάζονται πιο ανθεκτικές, νέες και υφιστάμενες δομές, που να ενσωματώνουν την κλιματική αλλαγή.