«Η προηγούμενη τετραετία ήταν η τετραετία του σχεδιασμού. Αυτή η τετραετία είναι η τετραετία της υλοποίησης και της παράδοσης σημαντικών έργων, τα οποία δίνουν μία αναπτυξιακή δυναμική όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο».

Η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στα Καμένα Βούρλα και στο εργοτάξιο του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα και η δήλωση που έκανε δείχνει το ενδιαφέρον -αλλά και την ανησυχία- του πρωθυπουργού για την ταχεία υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομών σε όλη τη χώρα: στην πρώτη τετραετία διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας οι πολίτες δεν περίμεναν, εξάλλου, να δουν ολοκληρωμένους δρόμους και άλλα μεγάλα έργα. Ήταν η περίοδος του σχεδιασμού, των μελετών και των διαγωνισμών. Τώρα, ωστόσο, στη δεύτερη τετραετία, έρχεται η περίοδος των παραδοτέων και μάλιστα σε ένα πιο δύσκολο περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται από την έλλειψη εργατικών χεριών και τις αυξήσεις στα οικοδομικά υλικά και τις πρώτες ύλες.

«Καθώς βρισκόμαστε πια στην αρχή της δεύτερης θητείας μας, έχουμε περάσει από τη φάση της μελέτης, της ωρίμανσης, στη φάση της κατασκευής και της παράδοσης. Και, όπως είπε και ο υπουργός, τώρα ο πήχης των προσδοκιών είναι ψηλά και τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε θέσει πρέπει να τηρηθούν», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης. «Αυτό το οποίο έχει πια σημασία είναι να μπορούμε τα έργα τα οποία με τόσο κόπο ωριμάσαμε, μελετήσαμε και δημοπρατήσαμε, να τα υλοποιούμε και εντός του προϋπολογισμού και εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει».


Τα σημαντικότερα έργα 

Τα σημαντικότερα από τα έργα αυτά είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, που προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2026, η Αμβρακία Οδός που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024 και θα φέρει πιο κοντά τη Λευκάδα και τη Βόνιτσα στην Ιονία Οδό, ο Ε65, το νότιο τμήμα του οποίου θα είναι έτοιμο τους πρώτους μήνες του 2024 και το βόρειο μέσα στο 2025. «Ταυτόχρονα, άλλα σημαντικά οδικά έργα προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα», ανέφερε ο πρωθυπουργός. «Ενδεικτικά να αναφέρω το εμβληματικό έργο της σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο, το Πάτρα – Πύργος, το οποίο και αυτό προχωράει με πολύ μεγάλη ταχύτητα, και να αναδείξω επίσης την πολύ μεγάλη σημασία των παρεμβάσεων που κάνουμε στα υφιστάμενα οδικά δίκτυα».

Πέρα από την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και την επέκταση του μετρό της Αθήνας με τη Γραμμή 4, αλλά και ορισμένα σιδηροδρομικά έργα που θα προχωρήσουν, όπως η γραμμή Αθηνών-Πατρών, ο βασικός κορμός των υποδομών για τις οποίες έχει δεσμευθεί η Ν.Δ. είναι τα μεγάλα οδικά έργα. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται, ενώ ξεκίνησε –εν μέσω αντιδράσεων για την κυκλοφοριακή συμφόρηση που επιφέρει- το κατασκευαστικό έργο για τον περιφερειακό Flyover της Θεσσαλονίκης και ακολουθούν η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η παράκαμψη Χαλκίδας και το οδικό έργο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Επιπλέον, το προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, ο νέος προαστιακός Δυτικής Αττικής, το οδικό έργο Γιάννενα-Κακαβιά, όπως και το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά.

Χαρακτηριστικά, όπως υπολογίζεται, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Πατρών θα μειώσει τον χρόνο σύνδεσης της Αθήνας με το λιμάνι της Πάτρας σε 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ στη Θεσσαλονίκη η Flyover θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα του οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση ζήτησης 10.000 οχημάτων ανά ώρα σε κάθε κατεύθυνση.