Στην τελική ευθεία εισέρχεται εντός της εβδομάδας το ζήτημα του πολιτικού γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και του δικαιώματός τους στην τεκνοθεσία.

Το υπό συζήτηση πλαίσιο θα απασχολήσει την έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου το πρωί της Τρίτης 23 Ιανουαρίου, όπου ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, ως επικεφαλής της Επιτροπής Βιοηθικής (της Εκκλησίας), θα αναπτύξει τις θεολογικές και επιστημονικές διαφωνίες της Εκκλησίας.

Σχεδόν την ίδια ώρα το νομοσχέδιο θα παρουσιάζεται προς συζήτηση στο κρίσιμο Υπουργικό Συμβούλιο που έχει συγκαλέσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.


Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: Εισηγήσεις για δημοψήφισμα

Παρά το γεγονός ότι εντός της Ιεραρχίας οι εντάσεις των προηγούμενων ημερών έχουν μετριαστεί και κανείς δεν επιθυμεί να τραβήξει το σχοινί, ένας μεγάλος αριθμός διαφωνούντων εξακολουθούν να εισηγούνται τη διενέργεια δημοψηφίσματος στον απόηχο της σχετικής πρότασης του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου την Παρασκευή. Στους κόλπους της Ιεραρχίας εντοπίζονται δύο τάσεις, εκ των οποίων η μία είναι σκληρότερη από την άλλη.

Κοινή αφετηρία είναι ότι «επιχειρείται η κανονικοποίηση του αμαρτήματος της ομοφυλοφιλίας… Ποιμαντικά τους αγκαλιάζουμε όλους και τους περιμένουμε στην εκκλησία. Δεν καταδικάζουμε τον άνθρωπο, καταδικάζουμε την αμαρτία».

► Η πρόσφατη αναφορά του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου περί διεξαγωγής δημοψηφίσματος, σε συνάρτηση με την έκδοση ανακοινωθέντος «σαφώς εναντίον, αλλά όχι επιθετικού κατά της κυβέρνησης», περιγράφει την πρώτη τάση.
► Η δεύτερη προτείνει την υιοθέτηση σκληρότερων θέσεων, την ενημέρωση όλων των βουλευτών, τη διαμοίραση φυλλαδίων στους πιστούς και την εκφώνηση σχετικών κηρυγμάτων την ερχόμενη Κυριακή από άμβωνος στις Λειτουργίες. Μέχρι σήμερα, σε υψηλούς τόνους κριτικής έχουν τοποθετηθεί -μεταξύ άλλων- ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος, ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο Φθιώτιδος Συμεών, ο Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, ο Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, ο Πατρών Χρυσόστομος, ο Λαρίσης Ιερώνυμος, ο Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος, ο Καρπενησίου Γεώργιος, ο Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος και ο Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος. Επίσης, η πλειονότητα των ιεραρχών προτείνει, εφόσον προχωρήσει η νομοθέτηση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών και στην πορεία προκύψει προσφυγή στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, η Εκκλησία να εμπλακεί στη δικαστική διαδικασία με παράσταση, για να υπερασπισθεί τις θέσεις της.


Κείμενο διαφωνούντων

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τελευταία 24ωρα διακινείται κείμενο διαφωνούντων βουλευτών, στο οποίο περιλαμβάνονται και νομικά ζητήματα, όπως αυτό της βάπτισης των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών, της ένταξής τους σε όλα τα στάδια της προσχολικής-σχολικής εκπαίδευσης και της επάρκειας του διοικητικού μηχανισμού να κρίνει την επιμέλεια του τέκνου.

Οι συντάκτες επίσης κάνουν λόγο για έλλειψη επιστημονικών δεδομένων, υπογραμμίζοντας ότι ενδεχόμενες θεσμικές εκκρεμότητες του συμφώνου συμβίωσης μπορεί να επιλυθούν είτε με μικρές βελτιώσεις του παρόντος νόμου είτε με την ενεργοποίηση υφιστάμενων οργάνων (διοικητικά δικαστήρια, συμβολαιογραφεία κ.λπ.).


«Στην Ελβετία γίνεται δημοψήφισμα για το ίδιο θέμα αυτή την Κυριακή»

Την άποψη ότι δεν είναι ούτε παράλογο ούτε παράνομο να διεξαχθεί δημοψήφισμα γύρω από την τεκνοθεσία και τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών διατύπωσε ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ.

«Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έδωσε την απάντησή του, αλλά θέλω να ενημερώσω ότι την ερχόμενη Κυριακή στην Ελβετία γίνεται δημοψήφισμα για το ίδιο ακριβώς θέμα. Δεν νομίζω λοιπόν ότι είναι παράλογο, παράτυπο και παράνομο να γίνει δημοψήφισμα για ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα», ανέφερε ο κ. Γαβριήλ στο Open TV, ενώ ξεκαθάρισε ότι «με την ελληνική κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία του Μακαριωτάτου, και γενικότερα της Εκκλησίας. Εδώ μιλάμε για ένα θέμα που άπτεται ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μέσα σε αυτά είναι και η θρησκευτική ελευθερία. Μέσα σε αυτό πρέπει να βάλετε τη διάθεση της Εκκλησίας να προασπίσει αυτό το οποίο ξεκάθαρα ο ελληνικός λαός θέλει, το πρότυπο του πατέρα και της μητέρας».

Θέση πήρε η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, που τονίζει ότι «το παρά φύσιν δεν καθίσταται κατά φύσιν με νομικές διατάξεις». «Είναι πασίγνωστο ότι η διαιώνιση της ανθρωπότητας έχει στηριχθεί στην ύπαρξη δύο φύλων και στην ένωσή τους. Κανείς πολιτισμός, θρησκεία ή σύστημα νόμων (Σόλων, Πλάτων κ.λπ.) δεν θεσμοθέτησε τη συμβίωση των ομοφυλοφίλων ως γάμο. Το παρά φύσιν δεν καθίσταται κατά φύσιν με νομικές διατάξεις. Αντίθετα, ένας τέτοιος νόμος προσβάλλει τη δημιουργία. Δεν αποτελεί κοινωνική πρόοδο, αλλά σύγκρουση με τη φυσική τάξη, κατήφορο».

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή