Οταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσγειωθεί στο Νέο ∆ελχί την προσεχή Τετάρτη το πρωί, είναι πιθανό να δει από το παράθυρο του αεροσκάφους τρακτέρ και αγρότες στους δρόµους, καθώς οι διαδηλώσεις στην Ινδία πληθαίνουν κατά της αγροτικής µεταρρύθµισης της κυβέρνησης Μόντι.

Ο Ελληνας πρωθυπουργός δεν κάνει για πρώτη φορά αυτό το µακρινό ταξίδι (από 21-23 Φεβρουαρίου) για να ανταλλάξει απόψεις µε τον Ινδό οµόλογό του για το Αγροτικό: Η ταχύτερα αναπτυσσόµενη οικονοµικά χώρα την τελευταία διετία προσφέρει για την Ελλάδα ευκαιρίες προσέλκυσης επενδύσεων, αναζήτησης συνεργασιών και εµβάθυνσης οικονοµικών και εµπορικών σχέσεων. ∆εν είναι τυχαίο ότι ήδη από την Τρίτη θα βρίσκεται εκεί πολυπληθής ελληνική επιχειρηµατική αποστολή.

Μητσοτάκης: Η συνάντηση με τον Ναρέντρα Μόντι και η ομιλία στο Raisina Dialogue

Ο κ. Μητσοτάκης θα συναντήσει στο Νέο ∆ελχί τον Ναρέντρα Μόντι, ενώ στη συνέχεια θα είναι κεντρικός οµιλητής στο Raisina Dialogue, ένα φόρουµ υψηλού επιπέδου, µε στελέχη της πολιτικής, των επιχειρήσεων και των µίντια, που συχνά αποκαλείται και ως το «µικρό Νταβός της Ανατολής». Από την πρωτεύουσα θα µεταβεί στο Μουµπάι (Βοµβάη), ένα από τα µεγαλύτερα εµπορικά κέντρα της Ασίας, όπου ήδη θα βρίσκεται ο υφυπουργός Eξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης µαζί µε την πολυπληθή επιχειρηµατική αποστολή, στην οποία θα απευθυνθεί ο πρωθυπουργός, καθώς βέβαια και στους Ινδούς επιχειρηµατίες που θα βρεθούν επίσης εκεί.

Οι Eλληνες επιχειρηµατίες µαζί µε τον κ. Φραγκογιάννη θα µεταβούν στη συνέχεια στην πόλη Μπανγκαλόρ, την κοιτίδα της υψηλής τεχνολογίας της Ινδίας, ολοκληρώνοντας µια επίσκεψη στην οποία αναζητούν ευκαιρίες επενδυτικές, συνέργειες, αλλά κυρίως προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών στη χώρα µας. Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι πολλές και έχουν συζητηθεί τόσο κατά την επίσκεψη του κ. Μόντι στην Αθήνα τον περασµένο Αύγουστο όσο και στο ενδιάµεσο διάστηµα, µέχρι την ανταπόδοση της επίσκεψης από τον κ. Μητσοτάκη.

Το επενδυτικό άνοιγμα στον τουρισμό, τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες

Αφορούν τον τουρισµό, καθώς είναι ακόµη σχετικά χαµηλά το ετήσιο τουριστικό ρεύµα από την Ινδία στην Ελλάδα, τον πολιτισµό, τις νέες τεχνολογίες, όπου η Ινδία αναπτύσσεται ραγδαία, και τη φαρµακοβιοµηχανία, που µπορεί να βρει εκεί µια νέα πολύ µεγάλη αγορά. Επίσης, στον αγροδιατροφικό τοµέα, µε τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα να µπορούν δυνητικά να καλύψουν ένα σηµαντικό µέρος των διατροφικών αναγκών ενός ολοένα αυξανόµενου πληθυσµού, αλλά και µε επενδύσεις που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση να προσελκύσει από την Ινδία σε λιµάνια, αεροδρόµια, κόµβους logistics, πληροφορική, Υγεία, κινηµατογράφο, υποδοµές και Ανανεώσιµες Πηγές Ενέργειας.

Σηµείο-κλειδί είναι το λιµάνι του Πειραιά, που µπορεί να αποτελέσει την κύρια πύλη εισόδου των ινδικών προϊόντων στην Ευρώπη. Το φιλόδοξο σχέδιο «Οικονοµικός ∆ιάδροµος Ινδία - Μέση Ανατολή - Ευρώπη» (IMEC) έχει και την υποστήριξη των ΗΠΑ, ωστόσο προς το παρόν έχει ουσιαστικά «παγώσει», λόγω της κατάστασης και στο Ισραήλ και των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Δημοσιεύθηκε στον Secret της εφημερίδας «Παραπολιτικά»