Τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια του φόρουμ «EU Tourism: Resilience in the Era of the Climate Crisis» που διεξάγεται στη Ρόδο, όπου ο πρωθυπουργός συνομίλησε με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών, Λουίς Αράουχο.

Κατά την εισαγωγική τοποθέτηση του δήλωσε ότι είναι «ευτυχής που η εκδήλωσε λαμβάνει χώρα στη Ρόδο», καθώς το νησί επλήγη σκληρά πέρσι το καλοκαίρι από τις δασικές πυρκαγιές. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε αναφορικά με τον τουρισμό του νησιού ότι η «τουριστική βιομηχανία λειτούργησε για να στηρίξει την τοπική κοινωνία».

Μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός ανέφερε:

Να υπογραμμίσουμε ότι η Μεσόγειος εν συνόλω βρίσκεται στην καρδιά της κλιματικής αλλαγής, πράγμα που σημαίνει περισσότερες πυρκαγιές και πλημμύρες. Πρέπει πρωτίστως να διασφαλίσουμε την προστασία των ανθρώπινων ζωών. Καταφέραμε πέρσι το καλοκαίρι με τις πυρκαγιές να μην θρηνήσουμε με την απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Για μας είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις να επιμηκύνουμε τη σεζόν.  Αν κοιτάξετε τους προορισμούς των πόλεων η Αθήνα έχει γίνει ένας προορισμός για όλο τον χρόνο.

Οι πελάτες θα ελέγχουν πλέον πόσο “πράσινη” είναι μια υπηρεσία. Η κυβέρνηση έχει το ρόλο της να ενθαρρύνει τον ιδιωτικό τομέα. Να διασφαλίσουμε ότι η Ελλάδα είναι ένα εργαστήρι καλών πρακτικών (σ.σ. σε ό,τι έχει να κάνει με την βιώσιμη ανάπτυξη).

Η Τήλος έχει φτάσει την ανακύκλωση στο 90%. Πολλές μικρές επιχειρήσεις συνασπίζονται για κάτι καλό».

Υπάρχουν σημεία υπερκορεσμού (υπερτουρισμός) ανεξάρτητα από την κλιματική αλλαγή. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αυθαίρετη δόμηση και την εκμετάλλευση των τουριστικών πόρων. Δεν μπορείς να συμμετέχεις σε έναν διαγωνισμό όπου λ.χ. θα βάζεις Χ αριθμό ομπρελών στην παραλία και τελικά θα βάζεις τον διπλάσιο. Τώρα στο Κοινοβούλιο θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα κάτι καινοτόμο.

Η Ελλάδα ήδη προσελκύει 32 εκατομμύρια επισκέπτες κατ΄ έτος.  Δεν έρχονται πολλοί στην Ελλάδα για όσα αυτή προσφέρει πολιτιστικά, αλλά π.χ. για τις παραλίες. Άρα πρέπει να αναπτύξουμε το πολιτιστικό κομμάτι ώστε να προσφέρουμε ένα συνδυαστικό προϊόν.

Η Ελλάδα είναι ο καλύτερος προορισμός στον κόσμο».