Στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στα σχολεία και σε άλλες που ετοιμάζονται, αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Σε συνέντευξή του στον REAL FM και στην δημοσιογράφο Κάτια Μακρή δήλωσε - από το Παρίσι όπου βρίσκεται για να λάβει μέρος σε συνέδριο της UNESCO σχετικά με την ψηφιακή τεχνολογία- αναφερόμενος στο συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για την σχολική εκπαίδευση«Θα επανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια για τα σχολεία, οι αλλαγές θα είναι συνεχείς έως την ολοκλήρωση της θητείας της κυβέρνησης».

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρουσίασε αναλυτικά τις αλλαγές που έχουν ήδη αποφασιστεί και ανακοινωθεί και αφορούν:

  1. αστις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μαθητών. «Στην περσυνή περίοδο η αναλογία μόνιμών-αναπληρωτών ήταν 150.000 προς 50.000, θέλουμε να μειώσουμε και άλλο αυτή την αναλογία για να στηρίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία» διευκρίνισε.
  2. Στο θέμα τη χρήσης των κινητών στα σχολεία με συγκεκριμένους κανόνες και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπειών για την αλόγιστη χρήση τους «έχει αναδειχθεί η διασύνδεση της αλόγιστης χρήσης των κινητών με την έξαρση του Bulling στα σχολεία και αυτό χρειάζεται να σταματήσει» τόνισε, ενώ ανέφερε πως « σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κυβερνήσεις και υπουργοί Παιδείας αναζητούν τρόπους να σταματήσουν αυτή την χρήση των κινητών για να προστατευθούν βασικές ανθρώπινες αξίες, η ίδια η UNESCO προτρέπει προς αυτή την κατεύθυνση. Είχε ξεχειλώσει αυτό το πράμα με τα κινητά και χρειάζεται να αντιμετωπιστεί». Ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε πως « όλη την προηγούμενη περίοδο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν εργαλεία για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, τώρα τους τα δίνουμε και μάλιστα με υπουργική απόφαση που θα υπογραφεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αναλυτικά θα προβλέπει και το πλαίσιο συνεπειών. Αυτή τη φορά δεν μένουμε, όπως οι προηγούμενοι, σε μια απλή εγκύκλιο, αλλά πάμε να λύσουμε το θέμα με υπουργική απόφαση».
  3. Στην τήρηση των κανόνων εντός της σχολικής κοινότητας με ευθεία αναφορά στην οικογένεια των μαθητών σε περιπτώσεις βανδαλισμών των υποδομών. «Θα πληρώνει η οικογένεια για κάθε καταστροφή που προκαλεί το παιδί τους» υποστήριξε.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο εκτενές πρόγραμμα ανακαινίσεων σε σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα. «Eίναι 12.812 σχολεία και παρόλο που η ευθύνη ανήκει στους δήμους δεν μπορεί η πολιτεία να μένει αμέτοχη. Καλός ο διαδραστικός πίνακας, αλλά δεν γίνεται να λειτουργεί από τη μια αυτός και από την άλλη να πέφτουν σοβάδες στην αίθουσα» δήλωσε, διευκρινίζοντας πως οι λεπτομέρειες αυτής της πρωτοβουλίας θα ανακοινωθούν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό τις επόμενες μέρες.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τις λεπτομέρειες για την ίδρυση και λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου τόσο για την Γ΄ Λυκείου, «για τους μαθητές της οποίας θα είναι ζωντανό με καθηγητές που αποσπούμε στο υπουργείο, ενώ ετοιμάζουμε και τις ψηφιακές προϋποθέσεις για την ενότητα ερωτήσεων-απαντήσεων από τους μαθητές», όσο και για τις υπόλοιπες τάξεις γυμνασίου και λυκείου « στις οποίες ήδη λειτουργούν ψηφιακά μαθήματα σε μαθηματικά και γλώσσα».

«Ειδικά για την Γ΄ Λυκείου μπορεί ο κάθε μαθητής από όλη την Ελλάδα να εγγραφεί και να παρακολουθήσει τα μαθήματα χωρίς κανένα κόστος» τόνισε.

Ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε πως «έως το τέλος του σχολικού έτους θα έχουμε ψηφιοποιήσει όλη την ύλη του σχολείου».

Για τις μετεγγραφές των τριτέκνων φοιτητών σε ΑΕΙ της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους χωρίς κανένα άλλο κριτήριο ο υπουργός ανέφερε ότι «είμαστε υποστηρικτές αυτής της προοπτικής, εξετάζουμε τον τρόπο που αυτό θα γίνεται» και παρέπεμψε στις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για την κυβερνητική πολιτική.

Τέλος, αναφερόμενος «στην χρονιά του σχολείου» δήλωσε πως «δεν θα μείνουμε σε αυτά που έως τώρα έχουμε υλοποιήσει ή υλοποιούμε. Οι αλλαγές θα συνεχιστούν. Από την επόμενη χρονιά θα έχουμε σε ψηφιακή μορφή το πολλαπλό βιβλίο και την μεθεπόμενη σε έγχαρτη. Θα ανασχεδιάσουμε κάθε λεπτομέρεια στα σχολεία» κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ