Για μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη έκανε λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση της υπογραφής σύμβασης κατασκευής του ΒΟΑΚ για τα 157 χιλιόμετρα που θα συνδέουν το Ηράκλειο με τα Χανιά. «Μετά από πολλές δυσκολίες σήμερα υπογράφουμε τη σύμβαση κατασκευής του ΒΟΑΚ από το Ηράκλειο με τα Χανιά, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και είμαι στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσω», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Την υπογραφή της σύμβασης έβαλαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, με το έργο να έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σημειωτέον ότι οι υπογραφές της σύμβασης κατασκευής του ΒΟΑΚ αφορούν το μεγαλύτερο μέρος του έργου, δηλαδή τα 157 χιλιόμετρα του δρόμου που θα συνδέουν το Ηράκλειο με τα Χανιά. Η διάρκεια του έργου εκτιμάται πως θα είναι περίπου 48 μήνες, από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η περίοδος κατασκευών, ενώ οι εργασίες θα ξεκινήσουν με την ολοκλήρωση των απαραίτητων οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής. Με την εκκίνηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο θα είναι πλέον υπό κατασκευή όλος ο ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Διαβάστε: ΒΟΑΚ: Το προσωπικό στοίχημα Μητσοτάκη παίρνει μπροστά - Η μεγαλύτερη οδική επένδυση στην Κρήτη υπογράφεται σήμερα
upografi-mitsotakis-voak__3_
upografi-mitsotakis-voak__4_
upografi-mitsotakis-voak__1_
upografi-mitsotakis-voak__2_



Δείτε την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης του ΒΟΑΚ και την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη 



mitsotakis-voak



Κυριάκος Μητσοτάκης: Όσο καλύτερα πηγαίνουμε θα επιστρέφουμε το πλεόνασμα

«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη, καθώς επιτέλους, μετά από πολλές δυσκολίες και εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης Ηράκλειο-Χανιά με προαίρεση μέχρι την Κίσσαμο, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την παρουσιάσω», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή», συνέχισε, συμπληρώνοντας: «Αγαπητέ κ. Περιστέρη, περιμένω πολύ σύντομα να δούμε τα ανοιχτά εργοτάξια στο τμήμα Ηράκλειο-Χανιά. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο σύνθετο, με ορίζοντα τα 5 χρόνια. Γι' αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών Αρχών. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει εν συνόλω για την Κρήτη και όχι τα μικρά τοπικά ζητήματα». «Ας βάλουμε τα δυνατά όλοι μας το έργο να ολοκληρωθεί στο χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στην παραχώρηση. Είναι ένα έργο με μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, συν ότι ο δρόμος πρέπει να είναι λειτουργικός παράλληλα», είπε ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα θέματα οδικής ασφάλειας, για «παρανοϊκό φόρο αίματος στην Κρήτη λόγω των κακών δρόμων και της κακής οδηγικής συμπεριφοράς», προσθέτοντας ότι «έχω ζητήσει έργα οδικής ασφάλειας που θα τον κάνουν πιο ασφαλή και κοντά στο Ηράκλειο και κοντά στα Χανιά». Απευθυνόμενος δε στον περιφερειάρχη Κρήτης, είπε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε συνολικά το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη.

Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα στην Κρήτη, υπενθύμισε τέσσερα: «Τον ΒΟΑΚ, την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα που έχει γίνει ήδη η μικρή και προχωράει η μεγάλη, τα σημαντικά αρδευτικά έργα που πρέπει να γίνουν. Είναι σημαντικό να θωρακίσουμε την Κρήτη ως προς το αρδευτικό και να προστατεύσουμε από τον κίνδυνο της λειψυδρίας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλλι που δρομολογείται όπως το είχαμε υποσχεθεί. Και να προσθέσω άλλο ένα στο οποίο αποδίδω σημασία και είναι οι φοιτητικές εστίες σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο. 5.000 φοιτητές θα εγκατασταθούν εκεί για να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα στέγασης των φοιτητών στο νησί».

«Επέμεινα ιδιαίτερα στον υπουργό και τον παραχωρησιούχο για υπογραφές στις 9 Μαΐου, γιατί είναι η ημέρα της Ευρώπης. Όλα τα μεγάλα έργα στην Κρήτη και αλλού έχουν ευρωπαϊκή συμμετοχή. Και αυτό έχει σημασία να το θυμόμαστε τον Μάιο του 2025 και πλησιάζουμε στην επέτειο των δραματικών στιγμών του 2015. Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχει κάνει η χώρα, με την Ελλάδα να είναι παράδειγμα για τα δημοσιονομικά. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε την ανάπτυξη στους πολίτες», 
κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.




Δείτε εικόνες από την εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη

ekdilosi-voak__1_
ekdilosi-voak__2_
ekdilosi-voak__4_

ekdilosi_voak__3_
ekdilosi_voak__4_
ekdilosi_voak__5_
ekdilosi_voak__6_
ekdilosi_voak__7_
ekdilosi_voak__8_
ekdilosi_voak__9_
ekdilosi_voak__10_

ekdilosi_voak__1_
ekdilosi_voak__2_


Χρίστος Δήμας: "Με εντολή Μητσοτάκη θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες μέχρι τη Σητεία"

«Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά σήμερα συμβασιοποιείται το μεγαλύτερο τμήμα του έργου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, σημειώνοντας ότι το έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον 43 κόμβους 23 σήραγγες, 89 γέφυρες. Ανακοίνωσε, δε, ότι «με εντολή του πρωθυπουργού θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες μέχρι τη Σητεία το επόμενο διάστημα». Αναφέρθηκε, επίσης, στον αριθμό των 38 τροχαίων δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ, προσθέτοντας ότι θα εφαρμοστούν μέτρα ασφαλείας όπως αυτά στην εθνική οδό Πατρών-Πύργο, με σκοπό να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά και τον ρυθμό κυκλοφορίας στον ΒΟΑΚ.

«Από το 2019 μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις Μητσοτάκη και οι ηγεσίες του Υπουργείου Υποδομών εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Όμως όλα γίνονται χάρη στον πρωθυπουργό, ο οποίος είναι ο κύριος υπεύθυνος για ό,τι συμβαίνει», κατέληξε ο κ. Δήμας.


ekdilosi-voak__7_
ekdilosi-voak__9_
ekdilosi-voak__5_
ekdilosi-voak__6_


Νίκος Ταχιάος: "Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι μια άλλη πραγματικότητα"

«Αρχίζει μια άλλη ημέρα, χαρούμενη, αλλά δύσκολη. Δύσκολη γιατί για να καταλήξει ένα έργο στη συμβασιοποίηση είναι πολύπλοκο. Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι μια άλλη πραγματικότητα, θα είναι ένα άλλο νησί με τον ΒΟΑΚ η Κρήτη», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Τόνισε, δε, ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα εκτελείται ως ενιαίο έργο ένα έργο αυτοκινητόδρομου σε τμήματα που είναι λειτουργικά και ακόμα περισσότερο σε μια περιοχή όπως η Κρήτη που κατά περιόδους έχει μεγάλη κίνηση.



Γιώργος Περιστέρης - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: "Χρειάζεται η βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης"

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, δήλωσε: «Σήμερα είναι η μέρα που για χρόνια ακουγόταν η λέξη “παραχώρηση ΒΟΑΚ” – σήμερα υπογράφεται, όσο κι αν φαίνεται απίθανο. Και γιατί είναι απίθανο; Διότι μια προετοιμασία για την υπογραφή, που σε άλλες περιπτώσεις διαρκεί δύο μήνες, επειδή είχε τεθεί ως προθεσμία η 9η Μαΐου από τον πρωθυπουργό, μια σχεδόν ανέφικτη προθεσμία, εν πάση περιπτώσει με ξενύχτι όλων των ανθρώπων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της ΤΕΡΝΑ, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, των υπηρεσιακών παραγόντων και των τραπεζών – τις οποίες ευχαριστούμε που συνέβαλαν – κατέστη δυνατό σήμερα να υπογραφεί αυτή η σύμβαση. Θα ήθελα να πω λίγο από το παρελθόν, για να “ευλογήσουμε και εμείς λίγο τα γένια μας”… Πριν ακόμα γίνει ο διαγωνισμός και πριν αναλάβουμε το έργο, είχε φανεί αδιέξοδο στο να ενταχθεί το σύνολο της παραχώρησης στο κομμάτι Χανιά – Κίσσαμος. Βοηθήσαμε και εμείς να βρεθεί η νομική λύση, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί στον ήδη εξαγγελθέντα διαγωνισμό, χωρίς να χρειαστεί αναβολή ή επαναδημοπράτηση του έργου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τα στελέχη της εταιρείας, που όχι μόνο καταθέσαμε την πιο ανταγωνιστική προσφορά, αλλά και την πιο άρτια. Εν πάση περιπτώσει, κύριε πρωθυπουργέ, πρέπει να ευχαριστήσουμε εσάς, για τη βοήθεια και τις σαφείς εντολές που δώσατε, ώστε να πέσουν οι υπογραφές. Σήμερα ξεκινάει μια μακρά και δύσκολη διαδρομή, μακριά από πανηγυρισμούς και με πολλή προσπάθεια. Και χρειάζεται συνεργασία όλων –της κοινωνίας της Κρήτης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δημόσιων Αρχών– για να μπορέσει να κατασκευαστεί αυτό το έργο».


Φωτ.: INTIME, neakriti.gr