Μώραλης: "Έρχεται στον Πειραιά μια μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση"
<p>"Ο Δήμος Πειραιά θα να είναι παρών στις συζητήσεις που γίνονται για το μέλλον του λιμανιού. Θέλουμε να παραμείνει το λιμάνι δημοσίου χαρακτήρα, επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει μια κοινή αναπτυξιακή πορεία της πόλης και του λιμανιού".</p>
Συνέντευξη εφ όλης της ύλης παραχώρησε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που απασχολούν τον Πειραιά, που λόγω της οικονομικής κρίσης που διανύει η χώρα μας, έχουν πάρει κοινωνικές προεκτάσεις. Φλέγοντα ζητήματα όπως η τουριστική ανάπλαση της πόλης, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και τα έργα που έχουν μείνει πίσω, αλλά και το μέλλον του λιμανιού τέθηκαν επί τάπητος, με τον Δήμαρχο να αναπτύσει ένα πλάνο που έχει μπει ήδη σε εφαρμογή και σε βάθος χρόνου θα προσφέρει πολλά, όχι μόνο στους δημότες της πόλης, αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Σχετικά με το κομφούζιο του λιμανιού και το αν θα παραμείνει στα χέρια του κράτους ή ιδιωτικοποιηθεί, ο Γιάννης Μώραλης διαμηνύει ότι η Δημοτική Αρχή θα ακολουθήσει το πρόγραμμα που είχε βγάλει και τη προεκλογική περίοδο, ακολουθώντας το μοντέλο μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, άσχετα αν δεν έχουν λάβει απόκριση επί του θέματος από τη τωρινή και τη προηγούμενη Κυβέρνηση.
"Ο Δήμος Πειραιά θα να είναι παρών στις συζητήσεις που γίνονται για το μέλλον του λιμανιού", τονίζει. "Θέλουμε να παραμείνει το λιμάνι δημοσίου χαρακτήρα, όχι από ιδεολογικής άποψης, αλλά επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει μια κοινή αναπτυξιακή πορεία της πόλης και του λιμανιού. Όταν όμως είδαμε ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση, προωθούσε την ιδιωτικοποίηση, αυτό που κάναμε είναι να προτείνουμε μια δεύτερη λύση, να δημιουργηθεί στο Δήμο Πειραιά, ένα δημοτικό λιμενικό ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται τη κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, που αφορούν τα όρια του Δήμου".
"Δυστυχώς και από την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά και από τη σημερινή δεν έχουμε πάρει ακόμα απάντηση. Ούτε αν είναι κάτι το οποίο συζητά η Κυβέρνηση, ούτε αν το απορρίπτει, ώστε να μπούμε σε μια δεύτερη συζήτηση. Όλα τα λιμάνια στην Ευρώπη, το 97-98%, είναι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ανήκουν μετοχικά σε Δήμους, σε Επιμελητήρια, σε Περιφέρειες και υπάρχει κοινή στρατηγική της πόλης και του λιμανιού".
Συνεχίζοντας ο Δήμαρχος, παραθέτει την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του λιμανιού του Πειραιά σε ευρωπαϊκά πρότυπα και καλεί τη Κυβέρνηση να κάτσουν στο τραπέζι και να λάβουν με σοβαρότητα το θέμα, "Δεν να αποξενωθεί το λιμάνι από την πόλη. Εφόσον θέλουμε να είμαστε στην Ευρώπη, θα πρέπει να ακολουθούμε τα ευρωπαϊκά μοντέλα και στη λιμενική πολιτική. Δεν μπορεί να θέλουμε να είμαστε στην Ευρώπη εκεί που μας εξυπηρετεί και εκεί που δεν μας εξυπηρετεί να ακολουθούμε άλλους δρόμους, οι οποίοι μάλλον είναι και λανθασμένοι. Περιμένουμε τη Κυβέρνηση, η οποία αντιλαμβάνομαι ότι 5-6 μήνες διαπραγματευόταν, να κάτσουμε στο τραπέζι και να συζητήσουμε το θέμα. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ο Δήμος και όχι μόνο ο Πειραιάς, αλλά και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι Δήμοι, να είναι παρόντες στις συζητήσεις που γίνονται για το λιμάνι και που αφορούν το μέλλον των πόλεών μας".
Στις προεκτάσεις του ίδιου θέματος , προκαλούν εντύπωσεις οι θέσεις του Δημάρχου Πειραιά για την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού και οι εκμεταλλεύσεις των πόρων του, ούτως ώστε να έρθει η ανάπτυξη και για τους γειτονικούς Δήμους. Βέβαια, όλο αυτό το σχέδιο δεν δύναται να υλοποιηθεί, εάν πρώτα δεν έχει ξεκαθαριστεί το μέλλον του λιμανιού:
"Έχουμε συζητήσει με τους ανθρώπους που εκπροσωπούν την πρωτοβουλία της δημιουργίας πίστας Formula 1. Είναι διαδημοτική αυτή η πρωτοβουλία, Κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ μεγάλη και δύσκολη επένδυση και σε μια χώρα με αυτά τα προβλήματα δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το πετύχουμε ή να βρίσκαμε τα χρήματα. Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε ουσιαστική συζήτηση αν δεν ξεκαθαρίσει το μέλλον του λιμανιού. Ποιος είναι αυτός που θα λειτουργεί το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Θα είναι δημόσιο το λιμάνι, δηλαδή θα συζητάμε με το Δ.Σ. του ΟΛΠ; Θα είναι κάτι άλλο; Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, το θέμα του λιμανιού είναι πρώτη προτεραιότητα στη συμφωνία. Αναμένουμε με πολύ μεγάλη αγωνία. Αν δεν έχω μια επίσημη απάντηση της Κυβέρνησης στην επίσημη πρόταση του Δήμου Πειραιά για τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα".
Ερωτηθείς για τη τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά και για τις προοπτικές ανοίγματος θέσεων εργασίας, ο Γιάννης Μώραλης ήταν κατατοπιστικότατος, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως ο Πειραιάς πρέπει να μετατραπεί σε τελικό τουριστικό προορισμό και όχι δίαυλο για το κέντρο της Αθήνας και τα νησιά.
"Έρχεται στον Πειραιά μια μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση για τους τουρίστες. Θα είναι μια σημαντική επένδυση από μια Πειραιώτικη οικογένεια, την οικογένεια Μεταξά. Πρόκειται για μια πρώτη σημαντική επένδυση και μάλιστα έρχεται, προς τιμήν τους, σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο. Εμείς θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει προορισμός και όχι πέρασμα. Αυτή την προσπάθεια έχουμε ξεκινήσει".
Ο κ. Μώραλης, υπερθεματίζοντας το ζήτημα δημιουργίας ισχυρής τουριστικής ζώνης στον Πειραιά, αναφέρεται στα έργα του ΕΣΠΑ και τις κρουαζιέρες: "Στόχος είναι να γίνει το λιμάνι του Πειραιά home port για τη κρουαζιέρα. Να ξεκινούν από τον Πειραιά. Όπως ξέρετε, από του χρόνου, ένα πλοίο των 5.000 επιβατών, θα αλλάζει στον Πειραιά. Σκοπός είναι να υπάρχουν τα ξενοδοχεία, ώστε οι τουρίστες να κοιμούνται στον Πειραιά την παραμονή, να επισκέπτονται όμορφα μέρη στον Πειραιά, να βγαίνουν στον Πειραιά, να καταναλώνουν στον Πειραιά και να μπαίνουν στα κρουαζιερόπλοια την επόμενη ημέρα. Είναι δύσκολο σήμερα που μιλάμε. Αλλά κάποια στιγμή θα τελειώσει το τραμ, θα τελειώσει και το μετρό, θα τελειώσουν και τα έργα του ΕΣΠΑ τα οποία έχουν πάει πίσω, όπως και σε όλη τη χώρα, λόγω του ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση. Υπάρχουν πολλά έργα σε εξέλιξη, τα οποία πράγματι δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον στην πόλη και όντως ταλαιπωρούν τον κόσμο. Αυτά όμως σε ένα, δύο, τρία χρόνια θα τελειώσουν. Εμείς βλέπουμε μακριά. Ως Δήμος έχουμε τα έργα του ΕΣΠΑ, τα οποία και αυτά είναι κολλημένα, ελπίζουμε να «ανοίξει» τώρα η χρηματοδότηση, για να μπορέσουν να συνεχίσουν οι εργολάβοι. Χρειάζεται όμως μακροχρόνια στρατηγική. Θα τελειώσουν τα έργα, θα βελτιωθεί και το κυκλοφοριακό, είναι δεδομένο αυτό".
Αναφερόμενος στις δύσκολες εξελίξεις για τη χώρα μας, ο Δήμαρχος Πειραιά υπογράμμισε την ανάγκη τερματισμού των διαπραγματεύσεων, έτσι ώστε να "ανασάνει" η τοπική αυτοδιοίκηση, παραθέτοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει από το πάγωμα της αγοράς:
"Εύχομαι να τελειώσουμε σύντομα με τη διαπραγμάτευση για να προχωρήσουμε μπροστά. Αντιλαμβάνεστε ότι είμαστε μια δημοτική αρχή που διανύουμε έντεκα μήνες στην πιο δύσκολη χρονιά της μεταπολιτευτικής περιόδου της χώρας. Με εκλογές, με δημοψηφίσματα, πολύ μεγάλες αλλαγές, με ανασφάλεια, πάγωμα της αγοράς και των χρηματικών ροών του ΕΣΠΑ. Προσπαθούμε με κόπο να κάνουμε μια καλύτερη και πιο ανθρώπινη διαχείριση στα του Δήμου, αλλά τα προβλήματα είναι μεγάλα και η επίλυση τους είναι κεντρική. Αντιλαμβάνομαι τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, ελπίζω και εύχομαι να τελειώσει αυτή η διαπραγμάτευση, ανεξάρτητα αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τη συμφωνία, για να μπορέσουμε να συζητήσουμε τα μεγάλα προβλήματα που αφορούν τον Πειραιά".
Ο Δήμος Πειραιά έχει θέσει υποψηφιότητα για το χρίσμα της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021, με τον Γιάννη Μώραλη να εφανίζεται αισιόδοξος:
"Πιστεύω ότι ο Πειραιάς θα καταφέρει να γίνει η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021. Διεκδικούμε την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, για να αναδείξουμε τον Πειραιά, τα μνημεία μας, την ιστορία μας, τη μουσική μας, τα κτίρια μας, να διορθώσουμε προβλήματα που υπάρχουν. Τον δημότη τον ενδιαφέρει να είναι καθαρός ο δρόμος του να μην έχει λακκούβες, να έχει λίγο πράσινο. Όμως εμείς παράλληλα με αυτά πρέπει να ασχολούμαστε και με τα πιο μεγάλα, διότι αυτά θα κρίνουν το μέλλον και της πόλης και του τόπου. Θα συζητήσουμε με το Δήμο Σαλαμίνας και με τους όμορους Δήμους. Θα πηγαίνουμε βήμα βήμα. Σε μια χώρα με τόσο μεγάλα προβλήματα δεν μπορείς να προγραμματίσεις με ακρίβεια την επόμενη εξαετία. Τέλη Νοεμβρίου είναι η προθεσμία για να καταθέσουμε τον φάκελο της υποψηφιότητας μας, η δεύτερη προθεσμία είναι ο Ιούλιος του 2016, αν προκριθούμε. Δεν υποτιμώ καμιά άλλη πόλη, θεωρώ όμως ότι ο Πειραιάς έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που αν το κυνηγήσουμε σοβαρά και οργανωμένα θέλω να πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να γίνουμε η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τον Πειραιά".