Πόλεμος με... μηνύματα στη ΝΔ
<p>Γνωστοί επικοινωνιολόγοι είναι τα πρόσωπα-κλειδιά της καμπάνιας των υποψηφίων στο παρασκήνιο</p>
Του Θανάση Φουσκίδη - εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Μπορεί το «καρέ» των υποψηφίων για την αρχηγία της Ν.Δ. να δίνει ήδη μάχη τόσο σε επικοινωνιακό όσο και σε εσωκομματικό και πολιτικό επίπεδο, ωστόσο στο παρασκήνιο διεξάγεται ταυτόχρονα άλλη μία άτυπη αναμέτρηση, με τα δικά της, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αλλά και ξεχωριστή σημασία στην έκβαση της αναμέτρησης. Ο λόγος, βεβαίως, για την αθέατη διελκυστίνδα μεταξύ των επικοινωνιακών επιτελείων των «γαλάζιων» δελφίνων.
Τα πρώτα δείγματα γραφής έχουν δοθεί από τις προηγούμενες ημέρες, με τους Βαγγέλη Μεϊμαράκη, Απόστολο Τζιτζικώστα, Κυριάκο Μητσοτάκη και Αδωνι Γεωργιάδη να καθορίζουν επί της ουσίας τους βασικούς άξονες γύρω από τους οποίους θα κινηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα. Φυσικά, πίσω από τους αντίστοιχους σχεδιασμούς βρίσκονται οι στενοί τους συνεργάτες, και δη αυτοί που έχουν επιφορτιστεί με το κομμάτι της επικοινωνίας. Εκείνοι, ανάλογα με το κλίμα που διαμορφώνεται, θα «χτίζουν» σε καθημερινή βάση το πλάνο τους, επανακαθορίζοντας τις στοχεύσεις τους και δημιουργώντας τις συνθήκες για να απευθυνθούν οι υποψήφιοι αρχηγοί σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι του «γαλάζιου» στελεχιακού δυναμικού αλλά και της κοινωνίας.
Την καμπάνια του απερχόμενου αρχηγού της Ν.Δ. «τρέχει» επικοινωνιακά το δίδυμο που είχε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο και στην προεκλογική εκστρατεία για τις εθνικές κάλπες της 20ής Σεπτεμβρίου. Νίκος Καραχάλιος και Γιώργος Φλέσσας έχουν ενεργοποιηθεί εκ νέου στο πλευρό του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, αυτή τη φορά στην προσπάθεια του τελευταίου να διατηρήσει τη θέση του προέδρου της παράταξης. Οι δυο τους ήταν αυτοί που είχαν εισηγηθεί εξαρχής τις διαδικασίες-εξπρές, θεωρώντας πως με τον τρόπο αυτό ο κ. Μεϊμαράκης θα είχε το απόλυτο πλεονέκτημα, αφού, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, έχει δώσει ήδη στίγμα στο εσωτερικό πεδίο, καθώς και στο γενικότερο πολιτικό σκηνικό. «Οι άλλοι τρεις υποψήφιοι χρειάζονται χρόνο για να αναπτύξουν τις απόψεις τους και τις όποιες ηγετικές τους ικανότητες», σχολιάζουν οι γνωρίζοντες τη «γαλάζια» ανθρωπογεωγραφία.
ΠΥΛΩΝΑΣ
Παράλληλα, είναι σαφές ότι κεντρικός πυλώνας της καμπάνιας του πρώην προέδρου της Βουλής δεν είναι άλλος από την ξεκάθαρη πρόθεση να απευθυνθεί στο θυμικό των κεντροδεξιών ψηφοφόρων και να αναδειχθεί στο μοναδικό πρόσωπο που θα μπορούσε να εγγυηθεί την ομαλή μετάβαση της παράταξης στη νέα εποχή και την ανασυγκρότησή της σε συνθήκες ενότητας και ομοψυχίας. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπενθυμίζεται η στήριξη του πάντα δημοφιλούς στους κόλπους του στελεχιακού δυναμικού της Ν.Δ. Κώστα Καραμανλή προς τον κ. Μεϊμαράκη, ενώ, στον αντίποδα, αναμένεται να μην τονιστεί ιδιαίτερα η αντίστοιχη των λοιπών «γαλάζιων βαρόνων», προκειμένου να μην ενισχυθεί το επιχείρημα Τζιτζικώστα περί συσπείρωσης της «παλαιάς φρουράς» γύρω από τον μεταβατικό πρόεδρο.
Αν και πολύπειρος στα «γαλάζια» εσωκομματικά, ο Νίκος Καραχάλιος είναι για πρώτη φορά τόσο στενά εμπλεκόμενος σε μια τέτοιου είδους διαδικασία. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τον Γιώργο Φλέσσα, ο οποίος είχε αναλάβει σημαντικό μέρος της επικοινωνιακής καμπάνιας της Ντ. Μπακογιάννη το 2009, όταν η πρώην υπουργός είχε διεκδικήσει την αρχηγία. Τις επαφές με τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης έχει αναλάβει η δημοσιογράφος Π. Γαβρά.
Ο άνθρωπος που είχε τη βασική ευθύνη όσον αφορά την επικοινωνιακή στρατηγική του Αντώνη Σαμαρά στην επιτυχημένη για τον πρώην πρωθυπουργό κούρσα διαδοχής του 2009 επιστρατεύθηκε από τον Απόστολο Τζιτζικώστα. Στόχος να αποτελέσει μέλος της ομάδας που ευελπιστεί να οδηγήσει τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στην προεδρία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ο λόγος για τον έμπειρο επικοινωνιολόγο Γρηγόρη Τσιμογιάννη, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του επιτελείου που δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές σε ό,τι έχει να κάνει με τη ρητορική και την επικοινωνιακή τακτική του 37χρονου πολιτικού. Μαζί του, οι επικοινωνιολόγοι Αρης Μηλιώνης και Νίκος Λυσιγάκης, αμφότεροι με άριστη γνώση της «γαλάζιας» ανθρωπογεωγραφίας.
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Από την πρώτη στιγμή της εμπλοκής του Απ. Τζιτζικώστα έγινε εμφανές πως πυξίδα του νεαρού περιφερειάρχη σε αυτή την εκστρατεία θα είναι η σύγκρουση του παλαιού με το νέο, με τον ίδιο να αφήνει το αποτύπωμά του όταν, συγκρουόμενος με το σύστημα Σαμαρά, κέρδισε πανηγυρικά τη δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας. «Η ομάδα Τζιτζικώστα θέλει να εκπέμψει μήνυμα ανανέωσης και ότι ο Απόστολος είναι το ιδανικό αντίβαρο για τον Τσίπρα, ωστόσο δεν πρέπει να περάσει προς τα έξω ότι αγνοεί την προσφορά των παλαιότερων κομματικών στελεχών ή ότι έχει σε δεύτερη μοίρα την παραδοσιακή βάση», επισημαίνουν κομματικοί παράγοντες.
Με στόχο να συγκινήσει τους ψηφοφόρους της λαϊκής Δεξιάς, κινητοποιώντας το κομμάτι εκείνων που επιθυμούν μια εξωσυστημική λύση, όπως χαρακτηρίζει εαυτόν ο Αδωνις Γεωργιάδης, χωρίς οποιαδήποτε σχέση με τα «γαλάζια τζάκια», σχεδιάζει την «καμπάνια» του ο πρώην υπουργός. Η έκπληξη πάντως στο επικοινωνιακό επιτελείο του δεν έχει να κάνει με τα πρόσωπα που το συγκροτούν, αφού η σύνθεσή του κάθε άλλο παρά παραπέμπει στην αντίστοιχη των ομάδων των τριών ανταγωνιστών του. Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο αφορά την έμμεση εμπλοκή στην καμπάνια του του στενού συνεργάτη του Α. Σαμαρά και πρώην διευθυντή του πρωθυπουργικού Γραφείου Τύπου Γ. Μουρούτη, ο οποίος παίζει ρόλο... αόρατου συμβουλάτορα.
Σε φιλελεύθερα, γνωστά, μονοπάτια
Ενας δημόσιος λόγος σταθερά προσανατολισμένος στην προώθηση των γενναίων μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η χώρα και στη στόχευση να αποκτήσει η παράταξη ανάλογη ιδεολογικοπολιτική φυσιογνωμία είναι το βασικό συστατικό στοιχείο της επιχειρηματολογίας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Παραμένοντας σε κεντροφιλελεύθερα μονοπάτια, ο πρώην υπουργός κάνει λόγο για επανασυσπείρωση
της μεγάλης Ν.Δ., φέρνοντας ως παράδειγμα την περίοδο που, χάρη στην κεντρώα λογική που επικρατούσε επί χρόνια στους κόλπους της «γαλάζιας» ηγεσίας, είχαν βρει θέση εκεί στελέχη που κάλυπταν ολόκληρο το φάσμα από τη λεγόμενη παραδοσιακή λαϊκή Δεξιά μέχρι τους φιλελεύθερους πυρήνες. Οσον αφορά το επικοινωνιακό κομμάτι της εκστρατείας του Κυριάκου Μητσοτάκη, πρώτα βιολιά είναι ο επικοινωνιολόγος Χρήστος Βαλταδώρος, παλαιός συνεργάτης του πρώην υπουργού Επικρατείας Θ. Ρουσόπουλου, και ο δημοσιογράφος Μακάριος Λαζαρίδης, διαχρονικός συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη. Την ομάδα πλαισιώνει ο προερχόμενος από την ΟΝΝΕΔ Ελπιδοφόρος Παπανικολόπουλος, που κάνει «παιχνίδι» στα social media.