«Το πλοίο δεν είχε μπαλώματα. Είναι περίεργο και για εμάς το πώς βούλιαξε» τόνισε ο κ. Θόδωρος Κουντούρης, ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" μιλώντας στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 και στην εκπομπή Μεσημβρινό  Μαγκαζίνο, με την Ανδριάννα Ζαρακέλη και την Λίζα Δουκακάρου.

Σχετικά με την αιτία της καταστροφής ο κ. Κουντούρης παρέπεμψε στους πραγματογνώμονες που αυτή τη στιγμή ερευνούν την υπόθεση.

Ο κ. Κουντούρης μεταξύ άλλων υποστήριξε  πως το πλοίο του είχε πάρει πιστοποίηση από το υπουργείο Ναυτιλίας,  πριν από δύο μήνες. Ξεκαθάρισε σε έντονο δραματικό τόνο, ότι ο ίδιος έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν από την πρώτη στιγμή για να περιοριστεί η ρύπανση και επέμενε πως μέχρι και την Κυριακή η Σαλαμίνα ήταν καθαρή.

«Είναι λυπηρό το θέαμα, συμπάσχουμε με όλους του πληγέντες και έχουμε κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό και παραπάνω από τις δυνάμεις μας για να καθαρίσει αυτή η υπόθεση. Από την πρώτη στιγμή που βυθίστηκε το πλοίο αναθέσαμε σε 2 εταιρείες – στις μεγαλύτερες του χώρου για την απορρύπανση του περιβάλλοντος. Έγιναν ενέργειες άμεσα. Ήδη το πρωί της Κυριακής είχε περιοριστεί η ρύπανση σε πολύ σημαντικά επίπεδα.

Την Κυριακή το πρωί δεν υπήρχε ρύπανση στη Σαλαμίνα. Η ρύπανση στη Σαλαμίνα ξεκίνησε μετά το απόγευμα της Κυριακής. Κυριακή προς Δευτέρα. Από την πρώτη στιγμή έγινε κινητοποίηση όλων των μέσων που υπήρχαν. Δύο συνεργεία είναι αρμόδιες γι αυτό το χώρο. Εγώ έπαθα καταστροφή μεγάλη» πρόσθεσε.

Στην παρατήρηση πως η ΠΕΜΕΝ λέει ότι το πλοίο ήταν υπερήλικό, ανασφάλιστο και επικίνδυνο, ο Θόδωρος Κουντούρης απάντησε ότι «η ΠΕΜΕΝ σε οτιδήποτε συμβαίνει, λέει κάποια θέματα κατόπιν εορτής. Το πλοίο είχε πιστοποιητικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας από τη επιθεώρηση εμπορικών πλοίων, ήταν όλα εν ισχύ. Πριν δύο μήνες είχε γίνει η τελευταία επιθεώρηση».

Τόνισε ότι οι λόγοι που έχει βουλιάξει το πλοίο είναι υπό διερεύνηση. «Και εμάς μας φαίνεται πολύ παράξενο ο τρόπος που έγινε. Το πλοίο δεν έχει ασφάλεια για πάρω την ασφάλεια – γιατί αυτό αφήνουν να εννοηθεί όλοι. Το πλοίο έχει 11 άτομα πλήρωμα. Το κάθε πλοίο όταν είναι στο αγκυροβόλιο μπορεί να έχει μέσα πλήρωμα ασφαλείας και οι υπόλοιποι να πηγαίνουν σπίτι τους. Το πλήγωμα ασφαλείας το ορίζει ο κάθε πλοίαρχος. Δεν ήταν εν πλω το πλοίο, ήταν αγκυροβολημένο.

Ξεκαθάρισε ότι δεν είπε ότι φταίει ο καπετάνιος. «Το πόρισμα θα μας πει ποιος φταίει για ότι έγινε» σημείωσε, προσθέτοντας πως «έχω εξαντλήσει όλα τα περιθώρια να καθαριστούν οι ακτές και να μπουν όλα σε μια τάξη. Εγώ έδωσα εντολή στις 3 παρά τέταρτο το πρωί στις εταιρείες να μεταβούν στο πλοίο και να πράξουν τα δέοντα. Στις 7 μου είπαν ότι μπήκαν τα φράγματα και ότι έχει περιοριστεί μέσα το πετρέλαιο. Μπήκαν δύτες , έως το απόγευμα της Κυριακής μου είχαν πει ότι έχουν σφραγίσει το πλοίο κατά 95% , τραβήξαμε αεροφωτογραφίες και είδαμε ότι η ρύπανση δεν έχει εξαπλωθεί , πήγα για επιθεώρηση μόνος μου μέχρι τη Σαλαμίνα, έχω και φωτογραφίες με ώρα, όλη η Σαλαμίνα ήταν πεντακάθαρη και την άλλη μέρα το πρωί βούιξε ο τόπος ότι η Σαλαμίνα έχει γεμίσει πετρέλαια».

«Ίσως λοιπόν να σφραγίστηκε το πλοίο αλλά αργότερα από τις πιέσεις να έβγαλε πετρέλαιο από κάποιο άλλο σημείο. Το ποιος φταίει θα μας το πουν οι πραγματογνώμονες. Δεν γνωρίζω ποιος φταίει» συνέχισε.

Ερωτηθείς για το τι ώρα ενημέρωσε το υπουργείο Ναυτιλίας, απάντησε ότι το υπουργείο τον κάλεσε από μόνο του. «Εγώ ήμουν καθοδόν να πάω στο πλοίο. Ειδοποίησα ρυμουλκά να μεταβούν στο σημείο, αμέσως μόλις με πήραν τηλέφωνο στις 2 παρά πέντε και 2:30 που έφτασαν είχε βυθιστεί. Ειδοποίησαν το θάλαμο επιχειρήσεων τους εξήγησα τι φορτίο υπάρχει και αμέσως είδοποήσα τις εταιρεέις απορρύπανσης» τόνισε.

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι «αν ο κ. Νταλακογιώργος έχει επώνυμες καταγγελίες ότι το πλοίο είχε πρόχειρα μπαλώματα να πάει στον εισαγγελέα. Ένα πλοίο που έχει μπαλώματα δεν παίρνει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Πριν δύο μήνες έγινε επιθεώρηση και το πλοίο δεν είχε καμία παρατήρηση».