Στον χορό των παροχών και η Παιδεία: Προσλήψεις και κουδούνι στις 9
7m9l7hbemxoowyajml7t
Πολιτική

Στον χορό των παροχών και η Παιδεία: Προσλήψεις και κουδούνι στις 9

Το προεκλογικό δώρο που μοιράζει η κυβέρνηση αφορά στην πρόσληψη 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών και την έναρξη των μαθημάτων στις 9

Μύρισε εκλογές και για το Υπουργείο Παιδεία με τις εξαγγελίες του Κώστα Γαβρόγλου από τη Θεσσαλονίκη, όπου ξεκίνησε χθες την περιοδεία του στην Βόρεια Ελλάδα.

Το προεκλογικό δώρο που μοιράζει η κυβέρνηση αφορά στην πρόσληψη 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο έτος και στη συνέχεια άλλες 5.250 προσλήψεις.

Στα μέσα Μαρτίου θα ανακοινωθεί από το ΑΣΕΠ η προκήρυξη για τον διορισμό 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας.

Ο Κώστας Γαβρόγλου ήδη έχει κάνει την εκτίμηση ότι ο αριθμός των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το σύνολο των 15.000 θέσεων που επιθυμεί συνολικά να ανακοινώσει, θα ανέλθει στις 150.000. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι εντός του Μαρτίου θα γίνει η προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ και θα ανοίξει το σύστημα κατάθεσης δικαιολογητικών για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2019-2020. Επιπλέον, θα εκδοθεί Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που θα κατοχυρώνει τις 5.250 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-2021.

Επισήμανε ότι οι Σχολές του Διεθνούς Πανεπιστημίου θα ενταχθούν στο φετινό μηχανογραφικό για την εισαγωγή των φοιτητών στο ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020, αλλά ως προς τα νέα τμήματα, είναι στη διακριτική ευκαιρία των συγκλήτων αν θα ενταχθούν φέτος ή του χρόνου στο μηχανογραφικό. Για το μάθημα των Λατινικών ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι μπορεί να είναι μάθημα επιλογής για τους μαθητές που επιθυμούν να το διδαχθούν και ως προς τις αντιδράσεις απάντησε: «Είναι αντιδράσεις που εδράζονται σε ιδεολογικά και σε πολιτικά ζητήματα. Κάποια στιγμή στη χώρα μας θα πρέπει να μπει και το μεγάλο ερώτημα για το πόσο μελετάμε τον ρωμαϊκό πολιτισμό, γιατί όλοι αυτοί που θέλουν τη γλώσσα των Λατινικών ξεχνούν ότι υπάρχει και ο ρωμαϊκός πολιτισμός ο οποίος ελάχιστα διδάσκεται».

Στο ίδιο μήκος «κύματος» των προεκλογικών παροχών ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η διαδικασία προχωρά έτσι ώστε από το νέο διδακτικό έτος να χτυπά το «κουδούνι» στα σχολεία στις 9. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής και τόνισε ότι συντάσσεται το σχετικό πόρισμα της επιτροπής που έχει συγκροτήσει για τη διερεύνηση δυνατότητας αναμόρφωσης του σχολικού ωραρίου.

Η επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από τους:

1. Αθανασία - Χρυσούλα Παπαθανασίου του Μενελάου, Κλινική Ψυχολόγο, ως Πρόεδρο

2. Ιωάννα Μπίμπου Νάκου του Νικολάου, Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ

3. Μαρία Χιόνη του Παναγή, Εκπαιδευτικό ΠΕ02 - Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας

4. Αγάπιο Τερζίδη του Κωνσταντίνου, Παιδίατρο - Αντιπρόεδρο ΚΕΕΛΠΝΟ

5. Παύλο Χαραμή του Δημητρίου, Αντιπρόεδρο ΙΕΠ

6. Μαρία Καφετζιδάκη του Αντωνίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ60

7. Ευγενία Κουράντου του Γεωργίου, Εκπαιδευτικό ΠΕ05, ως μέλη.

Η σκέψη του υπουργού Παιδείας για να ξεκινούν από την επόμενη σχολική χρονιά 2019-20 τα μαθήματα στα Λύκεια στις 9 το πρωί είναι: «Για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω» καθώς και ότι «οι μεγάλοι καβγάδες σε ένα σπίτι γίνονται για τρία θέματα: άφησε το κινητό σου και πιάσε βιβλία, κοιμήσου νωρίς και ξύπνα-ξύπνα».

Επίσης ανακοίνωσε την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε επιπλέον 114 δήμους για το επόμενο σχολικό έτος 2019 -2020 τονίζοντας ότι: «Με την ένταξη των 114 Δήμων, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων, ενδεχομένως, θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη. Κριτήρια τα οποία ελήφθησαν υπόψη στον ορισμό των ανωτέρω δήμων ήταν η θετική εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, η θετική άποψη των Διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και η θετική άποψη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στις συνεδριάσεις των κατά τόπους τριμερών επιτροπών».

Συνολικά, από τους 325 δήμους της χώρας, 184 δήμοι έχουν ήδη ενταχθεί στη δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση κατά το τρέχον πρώτο σχολικό έτος εφαρμογής του νόμου. Με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής της θα ανέρχεται σε 298 δήμους. Με βάση τα παραπάνω, για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένονται 155.000 μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία σε σύνολο 184.026 γεννήσεων. Προκύπτει δηλαδή ένα ποσοστό 84% νηπίων και προνηπίων που θα φοιτούν στη δημόσια δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-20.

Επίσης, ανακοίνωσε δράσεις για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας .Το υπουργείο Παιδείας, ενεργοποιεί τη δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου με ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Επιπλέον, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα δημιουργηθούν τμήματα ΕΠΑΛ μέσα στα Καταστήματα Κράτησης.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα