Ευρωεκλογές: Τα κρυφά όπλα όλων των κομματικών επιτελείων
pay2jysmibfrp2warx5t
Πολιτική

Ευρωεκλογές: Τα κρυφά όπλα όλων των κομματικών επιτελείων

Όλοι στη μάχη με τα βαριά χαρτιά - Η τρίτη θέση και η επιβίωση των μικρών

Σε φουλ εκλογικούς ρυθμούς κινούνται τα κόμματα ενόψει των ευρωεκλογών της 26ης Μαΐου, που εν πολλοίς θα επηρεάσουν καταλυτικά τις εξελίξεις στην πορεία προς τις εθνικές εκλογές, που, όπως όλα δείχνουν, θα πραγματοποιηθούν στις 13 ή στις 20 Οκτωβρίου. Γι’ αυτό τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η Ν.Δ. προσπαθούν να πολιτικοποιήσουν με κάθε τρόπο την εκλογική διαδικασία, ρίχνοντας στη μάχη τα ισχυρά τους «χαρτιά», με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δίνει στις ευρωεκλογές δημοψηφισματικό χαρακτήρα. Την ίδια στιγμή, πολύ κρίσιμη είναι η συγκεκριμένη μάχη για το Κίνημα Αλλαγής και προσωπικά τη Φώφη Γεννηματά, ενώ για το Ποτάμι και την Ενωση Κεντρώων είναι θέμα πολιτικής επιβίωσης. Με την ίδια τακτική, όπως κάνει σε κάθε αναμέτρηση, αντιμετωπίζει τις επικείμενες εκλογές το ΚΚΕ. Τα κομματικά επιτελεία αναζητούν τα κατάλληλα συνθήματα προκειμένου να προσελκύσουν τους ψηφοφόρους, γι’ αυτό και έχουν ξεκινήσει οι πρώτες επαφές με τις διαφημιστικές εταιρείες, τους δημοσκόπους και τους εκλογικούς αναλυτές.

Στην Κουμουνδούρου προσπαθούν με κάθε τρόπο να «πολώσουν» τις ευρωεκλογές, καθώς σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της χαλαρής ψήφου, που συνήθως οδηγεί σε αποδοκιμασία του (εκάστοτε) κυβερνώντος κόμματος. Ο κ. Τσίπρας έχει συγκροτήσει ένα διευρυμένο επιτελείο που χειρίζεται τα επικοινωνιακά ζητήματα, τη σύνθεση του ψηφοδελτίου, αλλά και τις διεργασίες με τα πρόσωπα και τις κινήσεις από τον ευρύτερο χώρο της Κεντροαριστεράς.

Πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλα αυτά φαίνεται πως έχει ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο οποίος, εκτός των άλλων, είναι ιδρυτής της εταιρείας δημοσκοπήσεων VPRC. Μέσω της εταιρείας αυτής γίνονται οι έρευνες για λογαριασμό του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ συχνά χρησιμοποιείται και η μέθοδος των λεγόμενων focus groups, στην οποία εξειδικεύεται ο Γιάννης Λούλης, ο οποίος μετέχει ενεργά πλέον στο επικοινωνιακό επιτελείο. Σημαίνοντα ρόλο διατηρεί και ο γνωστός πολιτικός αναλυτής Ηλίας Νικολακόπουλος, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, ασχολείται με την ανάλυση των κοινωνικών ρευμάτων. Σε πρόσφατη παρέμβασή του στην εφημερίδα «Εποχή» είχε επισημάνει πως αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν καταφέρει να περιορίσει το κυρίαρχο ρεύμα που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία και το οποίο συνοψίζεται στη λέξη «φύγετε», τότε δεν έχει πιθανότητες να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα γι’ αυτόν.

Η επικοινωνιακή ομάδα του κ. Τσίπρα πλαισιώνεται και από έμπειρους δημοσιογράφους, με πρώτο από όλους τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, Θανάση Καρτερό, θιασώτη της σκληρής γραμμής και των συγκρουσιακών λογικών. Στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν αποφασίσει να ρίξουν μεγάλο βάρος στο Διαδίκτυο, καθώς είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ στην πορεία προς τις εκλογές. Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως υπάρχει συνεργασία με μεγάλη ξένη εταιρεία για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των social media και του Διαδικτύου. Την ίδια στιγμή, πληροφορίες των «Παραπολιτικών» αναφέρουν ότι αξιοποιούν στο έπακρο το κρατικό χρήμα, μοιράζοντας μεγάλα ποσά σε φιλικά ΜΜΕ και ιστοσελίδες μέσω της κρατικής διαφήμισης των ΔΕΚΟ. Υπολογίζεται ότι τις προσεχείς ημέρες θα «μοιραστούν» περίπου 300.000 ευρώ από τη ΔΕΗ και άλλους Οργανισμούς. Ηδη, εν τω μεταξύ, έχουν ενεργοποιηθεί και τα φημισμένα «τρολ» του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην Πειραιώς από την άλλη πλευρά οργανώνονται επίσης πυρετωδώς για τις ευρωεκλογές, εκτιμώντας ότι το αποτέλεσμα θα αποτελέσει προάγγελο των εθνικών εκλογών. Γι’ αυτό και ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος, κ. Μητσοτάκης, υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να χαθεί καμία ψήφος, δίνοντας χαρακτήρα δημοψηφίσματος στην ευρωκάλπη. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζει ο δημοσκόπος Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος μέσω της εταιρείας GPO τρέχει τις έρευνες για λογαριασμό της Ν.Δ. Κατά καιρούς έχουν υπάρξει συναντήσεις του προέδρου της Ν.Δ. με άλλους δημοσκόπους, ωστόσο μόνιμη συνεργασία με άλλη εταιρεία δεν έχει ως τώρα η αξιωματική αντιπολίτευση.

Στην παρούσα φάση θα υπάρξει συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία «Frank and Fame» η οποία αναλαμβάνει κυρίως τα βίντεο και τα σποτάκια έπειτα από συνεννόηση με το επικοινωνιακό επιτελείο της Ν.Δ. Σε αυτό, εκτός του κ. Θεοδωρικάκου, μετέχουν ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης από τη V+Ο, ο ειδικός σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού Ευτύχης Βαρδουλάκης, ο Θόδωρος Σκυλακάκης, ενώ κεντρικό ρόλο έχουν και οι δημοσιογράφοι Μαρία Σπυράκη και Κωνσταντίνος Ζούλας.

Η τρίτη θέση και η επιβίωση των μικρών

Τη μάχη της τρίτης θέσης θα δώσει το Κίνημα Αλλαγής, θεωρώντας εφικτό το διψήφιο ποσοστό, προκειμένου να εκλεγούν τουλάχιστον δύο ή και παραπάνω ευρωβουλευτές. Στο Κίνημα Αλλαγής εκτιμούν ότι το ισχυρό «χαρτί» είναι τα πρόσωπα που μετέχουν στο ψηφοδέλτιο, ιδίως η παρουσία του Νίκου Ανδρουλάκη, αλλά και του Γιώργου Καμίνη, της Εύας Καϊλή, του Νίκου Παπανδρέου, του Γιάννη Μεϊμάρογλου κ.ά. Ως γνωστόν, τα οικονομικά μέσα είναι πενιχρά στη Χαριλάου Τρικούπη, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν ακόμα συνεργασίες με διαφημιστικές εταιρείες. Στην πορεία προς τις κάλπες ακούγεται ότι θα υπάρξει συμφωνία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων Pulse. Προσώρας λειτουργεί σε τακτική βάση μια ομάδα με μεγάλη εμπειρία. Σε αυτή μετέχουν ο γνωστός δημοσιογράφος Σταμάτης Μαλέλης, ο πρώην υπουργός και με σημαντική διαδρομή στα ΜΜΕ Πέτρος Ευθυμίου, ο Χρήστος Πρωτόπαπας, ο Μανώλης Οθωνας και ο Κώστας Γείτονας. Σε πρώτη φάση, έχουν καταλήξει σε ένα βασικό σύνθημα, που είναι το «Ξανά μπροστά».

Τη μάχη της εκλογικής επιβίωσης θα δώσουν στην ευρωκάλπη τόσο το Ποτάμι όσο και η Ενωση Κεντρώων, την ίδια στιγμή που το ΚΚΕ φιλοδοξεί να είναι αυτό που θα κατακτήσει την τρίτη θέση, προσπαθώντας να εισπράξει τη φθορά του ΣΥΡΙΖΑ σε ψηφοφόρους με αριστερές αναφορές. Το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ θα ανακοινωθεί στις αρχές Απριλίου και η καμπάνια του κόμματος θα γίνει με τον πατροπαράδοτο τρόπο των ανοιχτών συγκεντρώσεων, των επισκέψεων σε χώρους δουλειάς κ.λπ.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης από την πλευρά του αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να είναι ο ίδιος υποψήφιος στο Ευρωκοινοβούλιο, καθώς γνωρίζει ότι οι ευρωεκλογές αποτελούν την πιο κρίσιμη «ζαριά» για το Ποτάμι. Στο επικοινωνιακό επιτελείο του κ. Θεοδωράκη μετέχουν ο, προερχόμενος από την Prorata, Γιάννης Κωνσταντινίδης, ο σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας Στράτος Σαφιολέας, οι δημοσιογράφοι Λίνα Παπαδάκη και Κατερίνα Μπακογιάννη, η Ολυμπία Αναστασοπούλου κ.ά.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 22/3/2019

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα