Παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Ιουλίου η πρεμιέρα της μπαρόκ όπερας με τους Μουσικούς της Καμεράτας σε διεύθυνση και σκηνοθεσία του Γιώργου Πέτρου, που κέρδισε τις εντυπώσεις και ενθουσίασε το κοινό.

Οι δύο διάσημες Ελληνίδες σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου και Μαίρη Ελέν Νέζη έλαμψαν στο ρόλο της Αλτσίνα και του Ρουτζέρο οδηγώντας ένα λαμπερό καστ στην ομώνυμη όπερα του George Friderick Händel, που σαγήνευσε το κοινό χαρίζοντάς του μια αξέχαστη βραδιά. Παρά την ιδιαιτερότητα της ημέρας, παραμονή των βουλευτικών εκλογών της χώρας (!), πλήθος κόσμου έσπευσε να γεμίσει το Ηρώδειο και ήρθε αντιμέτωπο με ένα αληθινά μαγικό σκηνικό: ένα ολόκληρο καταπράσινο δάσος, το μαγικό δάσος στο νησί όπου η μάγισσα Αλτσίνα και η αδερφή της Μοργκάνα, αποπλανούν τους ερωμένους τους για να τους μεταμορφώσουν στη συνέχεια, όταν τους βαρεθούν, σε ζώα και φυτά. Ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου, γνωστός για το ανήσυχο πνεύμα του, πολυβραβευμένος και πολύ αγαπητός σε διεθνές επίπεδο, σκηνοθέτησε μία διαφορετική Αλτσίνα, ρομαντική, αλλά και πανίσχυρη, εύθραυστη, αλλά και σύμβολο της γυναίκας μιας άλλης εποχής που μπορεί να είναι και η δική μας.

Το εντυπωσιακό ανέβασμα της Αλτσίνα αποθεώθηκε από το κοινό παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου που κατέφθασε στο Ηρώδειο για να απολαύσει τη διάσημη μπαρόκ όπερα παρά τον πολιτικό πυρετό των ημερών.
Οι Μουσικοί της Καμεράτα, διεθνώς αναγνωρισμένοι ως βιρτουόζοι των μπαρόκ μουσικών οργάνων και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου καταχειροκροτήθηκαν μαζί με τους εξαίσιους ερμηνευτές, τη Μυρτώ Παπαθανασίου, την Μαίρη Έλεν Νέζη, τη Μυρσίνη Μαργαρίτη, την Angelique Noldus, τον Γιάννη Καλύβα, τη Δώρα Μπάκα και τον Πέτρο Μαγουλά!

Η Μυρτώ Παπαθανασίου λίγο πριν την μεγάλη παράσταση μίλησε στο ένθετο Πολιτισμός της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ σε μια αποκαλύπτική συνέντευξη...

Αναλυτικά η συνέντευξη της μεγάλης σοπράνο:


Την όπερα ή την λατρεύεις ή την μισείς. Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό κοινό έχει δείξει
μεγάλη στροφή προς το συγκεκριμένο είδος μουσικής γι αυτό και όλο και περισσότερες
σπουδαίες όπερες έρχονται στην Ελλάδα.
Οι μουσικοί της Καμεράτας και ο Γιώργος Πέτρου επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών με το
μουσικό είδος που τους έχει κάνει διάσημους σε όλο τον κόσμο, την όπερα του 18ου αιώνα
και παρουσιάζουν την Αλτσίνα του Χαίντελ, έχοντας σημαντική συνοδοιπόρο την
ακαταμάχητη σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου η οποία κάνει τη μάγισσα Αλτσίνα που
μεταμορφώνει όσους άντρες ναυαγήσουν στο νησί της σε ζώα, αφού πρώτα τους κάνει
εραστές της. Όταν ο ιππότης Ρουτζιέρο βρεθεί μπροστά της, η Αλτσίνα ανακαλύπτει τον
αληθινό έρωτα.
myrto-papathanasiou-portrait-e1554376917112

Πετύχαμε την διάσημη σοπράνο σε ένα από τα ταξίδια που κάνει, στην Γαλλία. Κουρασμένη
αλλά πάντα ευγενική και ήρεμη μας μίλησε για τις ιδιαίτερες αυτές βραδιές.
«Πολύ σπάνια παρουσιάζεται μία μπαρόκ όπερα σε ένα ανοιχτό θέατρο και ιδιαίτερα στο
Ηρώδειο δεν έχει να ξανανέβει κάτι τέτοιο. Μιλάμε για μια σκηνοθετικά ολοκληρωμένη
δουλειά και όχι για μία απλή απόδοση, την οποία εγώ θα τη χαρακτήριζα ένα διαμάντι και
μία υψηλής αισθητικής και τεχνικών απαιτήσεων. Είναι ένα ενεργό πολυσύνθετο και πολύ
ιδιαίτερο έργο και ταιριάζει πάρα πολύ με την όλη ατμόσφαιρα του Ηρωδείου»
Την ρώτησα αν νιώθει ότι η όπερα είναι για… λίγους.
«Υπάρχει κόσμος που όποιος δεν γνωρίζει καν το είδος, δεν έχει πάει να δει μία όπερα ή
δεν έχει ακουστεί ζωντανά μία παράσταση. Βέβαια αναγνωρίζω ότι τα τελευταία χρόνια
στην Ελλάδα έχει μεγαλώσει το κοινό, έχει πάρει μία άλλη πιο σοφιστικέ κατεύθυνση και
έχουν έρθει εδώ μεγάλες μουσικές προσωπικότητες και έχουν γίνει πολύ ωραία μοντέρνα
ανεβάσματα την όπερα. Το κοινό πλέον είναι πιο υποψιασμένο για το συγκεκριμένο είδος
το οποίο η το αγαπάς πολύ η πραγματικά δεν το αντέχεις.
Τι είναι όμως για την Μυρτώ Παπαθανασίου η όπερα και γενικότερα η μουσική;
«Είναι πολλά συναισθήματα. Να δίνεσαι ολόκληρος. Είναι η δουλειά μου αλλά δεν παύει
να είναι πάνω από όλα ένα μεγάλο πάθος, μία τεράστια αγάπη, με κάνει να νιώθω πλήρης.
Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς μουσική»
Όσο για το πιο είδος μουσικής δεν αντέχει με τίποτα.

«Δεν μου αρέσει καθόλου η ραπ. Το θεωρώ κάπως μονότονο αυτό το είδος και επίσης δεν
ακούω καθόλου αυτά τα «σκυλάδικα». Δεν θα με δείτε πότε στα μπουζούκια. Μπορεί να
πάθω αλλεργία αν μπω σε ένα τέτοιο μαγαζί. Μου αρέσει βέβαια το ρεμπέτικο τραγούδι,
μου αρέσει ακόμα το καλό λαϊκό τραγούδι και λατρεύω τη ροκ και τη τζαζ»
Όταν μιλάς με έναν άνθρωπο που έχει γνωρίσει την απόλυτη επιτυχία δεν μπορείς να μην
την ρωτήσεις τι είναι τελικά η επιτυχία για την ίδια.
«Η επιτυχία είναι να έχεις ισορροπία. Να δίνεσαι ολοκληρωτικά στην δουλειά σου αλλά να
έχεις πράγματα και ανθρώπους που σε ισορροπούν. Ένα ωραίο τοπίο, η οικογένεια σου, οι
φίλοι σου. Είναι να κρατάς πάντοτε τον εαυτό σου και το μυαλό σου σε εγρήγορση. Να
κρατάς την αυθεντικότητα σου, να εξελίσσεσαι και να μπορείς να αποδώσεις στο 100% και
να τα βγάλεις πέρα με τις απαιτήσεις που έχει το κάθε πράγμα. Δεν πρέπει να υπάρχει
καθόλου εγωισμός γιατί αυτό ακτινοβολεί στην δουλειά μας, στην ερμηνεία μας»
Μπορεί το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της να ταξιδεύει ωστόσο η κατάσταση στην χώρα
μας φυσικά και την απασχολεί και συχνά την προβληματίζει.
«Φυσικά και περάσαμε δύσκολα και κρίση υπήρξε και στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη,
αλλά έχω την αίσθηση ότι τα τελευταία χρόνια η κρίση χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές ως
πρόφαση, ως δικαιολογία. Στον χώρο του πολιτισμού έχουν γίνει μεγάλα βήματα σίγουρα
αλλά υπάρχει ο ανασταλτικός παράγοντας που βαφτίζεται κρίση και με αυτό ως
δικαιολογία ρίχνουν την ποιότητα και τα λεφτά και τους ίδιους τους ηθοποιούς όλο και πιο
κάτω. Αναρωτιέμαι πότε πια θα σταματήσει αυτό το πράγμα; Οι άνθρωποι έδωσαν χρόνο,
χρήματα και το είναι τους για να σπουδάσουν, ασχολήθηκαν, πάλεψαν και τώρα τι; Υπάρχει
εκμετάλλευση» συμπλήρωσε.