Σεμίνα Διγενή: 100 «Απείθαρχοι» τύποι μέσα σε ένα βιβλίο
Ο Μπόουι, ο Λένιν, ο Αϊνστάιν, η Μονρόε, η Κοτοπούλη, ο Προυστ, ο Αττίλας, η Λαμπέτη, ο Βέγγος, ο Φρόιντ, ο Σιδηρόπουλος και άλλες προσωπικότητες ξαναζούν για λίγο μέσα σε ένα βιβλίο
«Οι Απείθαρχοι», μια σύνθεση έρευνας, μελέτης και μυθοπλασίας, με εξώφυλλο έναν υπέροχο πίνακα του διεθνούς εικαστικού Κωστή Γεωργίου και επιμέλεια Γιώργου Προεστού, μας μεταφέρουν στο «μεταιχμιακό» σύμπαν μιας εξαϋλωμένης ουτοπικής πόλης, όπου ζουν κάποια μαγικά πλάσματα που .. δεν χωρούν πουθενά .
Στους 50 ορόφους ενός παράξενου "Κόκκινου Ουρανοξύστη" συνυπάρχουν και διεξάγουν συναρπαστικούς διαλόγους ξεχωριστές προσωπικότητες, συγγραφείς, ηθοποιοί, ποιητές, τραγουδιστές, επιστήμονες κ.ά. Ανάμεσα στους 100 απείθαρχους "ενοίκους", ο Μπόουι, ο Λένιν, η Νίνου, ο Αϊνστάιν, ο Μπέρνχαρντ, η Μονρόε, η Κοτοπούλη, ο Προυστ, ο Αττίλας, η Γουαινχάουζ, η Λαμπέτη, ο Βέγγος, ο Σαραμάγκου, ο Φρόιντ, ο Σιδηρόπουλος, ο Γουίλιαμς, η Γώγου, ο Πικάσο, ο Βάρναλης, ο Κομπέιν, η Βασιλειάδου, ο Χόκινγκ κα.
Μια παράξενη Βαβέλ, όπου περιέργως όλοι συνεννοούνται άψογα. Ακόμη και μέχρι το αναπάντεχο τέλος.
Η συγγραφέας ''φιλοξενώντας'' αυτά τα πλάσματα στο σύμπαν ενός ολοζώντανου πύργου, με δυνατότητες επιλογής εποχών, συναισθημάτων και περιοχών στους ορόφους του, σαγηνεύεται απ' αυτούς και δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς μαζί τους. Ζει μέσα στην αλλόκοτη παράταση των ζωών τους, με όσα συνεπάγεται κάτι τέτοιο...
Οι ένοικοι των ορόφων του Επανασχεδιασμού, των Τραυμάτων, των Αυτοκτονιών, της Εντροπίας, του Παιδικού Εαυτού, των Πειραμάτων κ.α (που τόσον καιρό στο σύμπαν, δεν είχαν ενημέρωση για τον τελικό προορισμό τους), ''ξαναζούν'' για λίγο ακόμη και συνυπάρχουν σ' αυτόν τον χώρο αναμονής.
Κάποιοι γίνονται φίλοι και αλληλοπροστατεύονται, κάποιοι εραστές, κάποιοι παραμένουν εχθροί στην αιωνιότητα, κάποιοι γίνονται οικογένεια, κάποιοι κάνουν συνέχεια πάρτι, κάποιοι δε σταματούν να αυτοκτονούν, άλλοι επινοούν νέες μορφές αντίστασης και κάποιοι άλλοι, επισκέπτονται τακτικά το Ρετιρέ της Λήθης, όπου εξαγνίζονται από επώδυνες ή τοξικές αναμνήσεις. Εκεί, ένα παντοδύναμο detox, διαλύει βασανιστικές λύπες διαρκείας, απομακρύνει νεκρά κύτταρα ενοχών, εξαφανίζει ανεπιθύματα φουσκώματα του στρες και επουλώνει ματωμένες ραγάδες αναμνήσεων .
Σπουδαίοι άνθρωποι του θεάτρου, εμπλέκονται με τα κεφάλαια του βιβλίου, μέσα από μικρά videos -μονόπρακτα, που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στα social media του "Κάκτου" και της συγγραφέως.
Η Σμαράγδα Καρύδη κάνει τις συστάσεις του βιβλίου, ο Γιώργος Κιμούλης "συνυπάρχει" με τον Σαραμάγκου και τον Βέγγο στη Μακρόνησο , ο Γιάννης Στάνκογλου με τον αγαπημένο του Ντέιβιντ Μπόουι στο Λονδίνο, η Ελένη Ράντου με τον Ρολάν Μπαρτ και την Μαρίκα Νίνου στην Κοκκινιά, ο Γρηγόρης Βαλτινός με τον Αινστάιν, τον Χόκινγκ και την Γουαινχάουζ στο Κάμντεν Τάουν, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος με τον Προυστ και την Κοτοπούλη στην Ομόνοια , η Βίκυ Σταυροπούλου με τον Ουγκώ στα Πυρηναία, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης με τον Ρόμπιν Γουίλλιαμς στο Σικάγο, ο Νίκος Κουρής με τον Πικάσο στο Παρίσι, ο Σταμάτης Φασουλής περιγράφει ένα φαντασμαγορικό πάρτι αυτοκτονιών, ενώ η Πέγκυ Τρικαλιώτη με την Κατερίνα Διδασκάλου ερμηνεύουν σύντομες ιστορίες κοριτσίστικων τραυμάτων.
Η Σεμίνα Διγενή, μέσα από το κείμενό της, θέτει το ερώτημα:
Θα καταφέρει τελικά, αυτός ο παράδοξος κόσμος των ''Απείθαρχων'', να δώσει σε όλα, ένα τέλος ή μια αρχή, με την έμπνευση που τους αξίζει;
Θα τολμήσει να πάρει μια καθοριστική απόφαση, για την Μνήμη του Κόσμου;
Στους 50 ορόφους ενός παράξενου "Κόκκινου Ουρανοξύστη" συνυπάρχουν και διεξάγουν συναρπαστικούς διαλόγους ξεχωριστές προσωπικότητες, συγγραφείς, ηθοποιοί, ποιητές, τραγουδιστές, επιστήμονες κ.ά. Ανάμεσα στους 100 απείθαρχους "ενοίκους", ο Μπόουι, ο Λένιν, η Νίνου, ο Αϊνστάιν, ο Μπέρνχαρντ, η Μονρόε, η Κοτοπούλη, ο Προυστ, ο Αττίλας, η Γουαινχάουζ, η Λαμπέτη, ο Βέγγος, ο Σαραμάγκου, ο Φρόιντ, ο Σιδηρόπουλος, ο Γουίλιαμς, η Γώγου, ο Πικάσο, ο Βάρναλης, ο Κομπέιν, η Βασιλειάδου, ο Χόκινγκ κα.
Μια παράξενη Βαβέλ, όπου περιέργως όλοι συνεννοούνται άψογα. Ακόμη και μέχρι το αναπάντεχο τέλος.
Η συγγραφέας ''φιλοξενώντας'' αυτά τα πλάσματα στο σύμπαν ενός ολοζώντανου πύργου, με δυνατότητες επιλογής εποχών, συναισθημάτων και περιοχών στους ορόφους του, σαγηνεύεται απ' αυτούς και δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς μαζί τους. Ζει μέσα στην αλλόκοτη παράταση των ζωών τους, με όσα συνεπάγεται κάτι τέτοιο...
Οι ένοικοι των ορόφων του Επανασχεδιασμού, των Τραυμάτων, των Αυτοκτονιών, της Εντροπίας, του Παιδικού Εαυτού, των Πειραμάτων κ.α (που τόσον καιρό στο σύμπαν, δεν είχαν ενημέρωση για τον τελικό προορισμό τους), ''ξαναζούν'' για λίγο ακόμη και συνυπάρχουν σ' αυτόν τον χώρο αναμονής.
Κάποιοι γίνονται φίλοι και αλληλοπροστατεύονται, κάποιοι εραστές, κάποιοι παραμένουν εχθροί στην αιωνιότητα, κάποιοι γίνονται οικογένεια, κάποιοι κάνουν συνέχεια πάρτι, κάποιοι δε σταματούν να αυτοκτονούν, άλλοι επινοούν νέες μορφές αντίστασης και κάποιοι άλλοι, επισκέπτονται τακτικά το Ρετιρέ της Λήθης, όπου εξαγνίζονται από επώδυνες ή τοξικές αναμνήσεις. Εκεί, ένα παντοδύναμο detox, διαλύει βασανιστικές λύπες διαρκείας, απομακρύνει νεκρά κύτταρα ενοχών, εξαφανίζει ανεπιθύματα φουσκώματα του στρες και επουλώνει ματωμένες ραγάδες αναμνήσεων .
Σπουδαίοι άνθρωποι του θεάτρου, εμπλέκονται με τα κεφάλαια του βιβλίου, μέσα από μικρά videos -μονόπρακτα, που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στα social media του "Κάκτου" και της συγγραφέως.
Η Σμαράγδα Καρύδη κάνει τις συστάσεις του βιβλίου, ο Γιώργος Κιμούλης "συνυπάρχει" με τον Σαραμάγκου και τον Βέγγο στη Μακρόνησο , ο Γιάννης Στάνκογλου με τον αγαπημένο του Ντέιβιντ Μπόουι στο Λονδίνο, η Ελένη Ράντου με τον Ρολάν Μπαρτ και την Μαρίκα Νίνου στην Κοκκινιά, ο Γρηγόρης Βαλτινός με τον Αινστάιν, τον Χόκινγκ και την Γουαινχάουζ στο Κάμντεν Τάουν, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος με τον Προυστ και την Κοτοπούλη στην Ομόνοια , η Βίκυ Σταυροπούλου με τον Ουγκώ στα Πυρηναία, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης με τον Ρόμπιν Γουίλλιαμς στο Σικάγο, ο Νίκος Κουρής με τον Πικάσο στο Παρίσι, ο Σταμάτης Φασουλής περιγράφει ένα φαντασμαγορικό πάρτι αυτοκτονιών, ενώ η Πέγκυ Τρικαλιώτη με την Κατερίνα Διδασκάλου ερμηνεύουν σύντομες ιστορίες κοριτσίστικων τραυμάτων.
Η Σεμίνα Διγενή, μέσα από το κείμενό της, θέτει το ερώτημα:
Θα καταφέρει τελικά, αυτός ο παράδοξος κόσμος των ''Απείθαρχων'', να δώσει σε όλα, ένα τέλος ή μια αρχή, με την έμπνευση που τους αξίζει;
Θα τολμήσει να πάρει μια καθοριστική απόφαση, για την Μνήμη του Κόσμου;