Τον ρόλο της παιδοκτόνου Μήδειας υποδύεται ξανά φέτος υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Νικορέστη Χανιωτάκη ο Μάκης Παπαδημητρίου στην ομώνυμη κωμωδία του Μποστ, που σχολιάζει με καυστικό και χιουμοριστικό τρόπο τα ταμπού της ελληνικής κοινωνίας.

«Είναι ένα από τα πιο αγαπημένα νεοελληνικά έργα και γιαυτό αρέσει πολύ στον κόσμο. ο Μποστ με το έργο αυτό σχολιάζει με πολύ καυστικό και χιουμοριστικό τρόπο τα ταμπού της ελληνικής κοινωνίας, τη σχέση μας με την εξουσία, τη σχέση μας με την εκκλησία, τις ερωτικές σχέσεις και τα πισώπλατα μαχαιρώματα. Γενικά όμως φέτος είναι μια δύσκολη χρονιά και όλα τα πράγματα είναι συγκρατημένα. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Από την άλλη υπάρχει μια τρομερή εκμετάλλευση αυτού του γεγονότος. Η χώρα μας είναι ουραγός των εξελίξεων. Κάνουμε ότι μας επιβάλλουν οι άλλοι. Δεν είναι υπερβολή αυτό που λένε οι επιστήμονες, αλλά το μέγεθος του προβλήματος είναι ικανό να ενεργοποιήσει μια τακτική που εκμεταλλεύονται συγκεκριμένες εταιρείες, συγκεκριμένες κυβερνήσεις, υπό το φόβο του ιού, ο οποίος σίγουρα είναι υπαρκτός» αναφέρει σήμερα στα parapolitika.gr ο πρωταγωνιστής της παράστασης Μάκης Παπαδημητρίου.

unnamed

Η παράσταση που έχουν ήδη παρακολουθήσει περισσότεροι από 10.000 θεατές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα κάνει στάση την Παρασκευή 18.09 στο Κηποθέατρο Παπάγου, και την επομένη, το Σάββατο 19.09 θα παρουσιαστεί στο Βεάκειο του Πειραιά. Τι θα γίνει όμως σε λίγες εβδομάδες που θα τελειώσουν τα θερινά φεστιβάλ και σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις δυσκολίες του Χειμώνα;

«Χρειάζεται να προβλεφθεί μια στήριξη, ένα επίδομα προς όλους τους καλλιτέχνες όσο καιρό υπάρχει αυτή η κρίση. Όσο για τις παραστάσεις του Χειμώνα κανείς δεν θα ήθελε να γίνονται στο εξής χωρίς φιλιά ή αγγίγματα. Η πανδημία δεν πρέπει να μας αφήσει τέτοια κουσούρια, του τύπου να μην αγγιζόμαστε. Για φέτος όμως είναι πολύ ιδιαίτερο το πράγμα αυτό. Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που μπορεί να είναι πιο ευαίσθητοι από άλλους σε αυτά τα θέματα. Και να μην θέλουν κοντινή επαφή. Και αυτό πρέπει οι υπόλοιποι να το σεβαστούμε. Δεν πρέπει στη σκηνή να καταπιέζονται οι ηθοποιοί» αναφέρει.
mideia-periodeia-mikrofwno

Ωστόσο πολλά έχουν ακουστεί και για τις on line παραστάσεις με στόχο οι θεατές να βλέπουν ένα θεατρικό έργο από το σαλόνι τους. «Αυτό εγείρει πολλά ερωτήματα. Το να βγει μια παράσταση στο internet έχει να κάνει με το ποιοι έχουν δουλέψει για αυτήν, πως έχουν πληρωθεί, ποιος εκμεταλλεύεται τα δικαιώματα της. Αυτά δεν έχουν λυθεί. Ο καλλιτέχνης δεν προστατεύεται από τίποτα. Το ότι προσφέρεται μια δυνατότητα, ναι ισχύει, αλλά το πώς εφαρμόζεται αυτή θέλει μεγάλη προσοχή. Τα δικαιώματα των ηθοποιών μιας παράστασης πρέπει να ανήκουν στους ηθοποιούς όχι σε αυτούς που την εμπορεύονται» καταλήγει.

Υπόθεση του έργου «Μήδεια»
Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω με μία καλόγρια! Έτσι, θολωμένη η Μήδεια αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Σφάζει όποιον βρει μπροστά της!

ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Γιάννης Δρακόπουλος, Νίκορέστης Χανιωτάκης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Άννα Κλάδη, Αναστασία Γεωργοπούλου.

Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, παίζεται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς και φέρει την υπογραφή της Monika.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
18 Σεπτεμβρίου, Παπάγου, Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου
19 Σεπτεμβρίου, Πειραιάς, Βεάκειο Θέατρο
21 Σεπτεμβρίου, Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας