Τρία κοντσέρτα του Μότσαρτ κάνουν διαδικτυακή πρεμιέρα από το Μέγαρο Μουσικής
Μια διαδικτυακή συναυλία από τους Μουσικούς της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο
Τρία κοντσέρτα του Wolfgang Amadeus Mozart [Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ] για διαφορετικά όργανα, ένα για φλάουτο και άρπα, ένα για φαγκότο καθώς και ένα για βιολί, επέλεξαν να ερμηνεύσουν σε πρώτη διαδικτυακή προβολή Oι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, την Τετάρτη 3 Μαρτίου στις 8:30 μ.μ.
Πρωταγωνιστές στο Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα σε ντο μείζονα είναι ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο τραβέρσο) και η Μαρία Μπιλντέα που θα παίξει σε αυθεντική άρπα Érard του 1802˙ στο Κοντσέρτο για φαγκότο σε σι ύφεση μείζονα ο Αλέξανδρος Οικονόμου˙ και στο Κοντσέρτο για βιολί αρ. 4 σε ρε μείζονα ο βιολονίστας Σίμος Παπάνας.
Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας, πραγματοποιείται με τη χορηγία του βρετανικού ιδρύματος Linbury Trust και μεταδίδεται σε δωρεάν streaming, στο πλαίσιο του Megaron Online, από το site και τη σελίδα του ΜΜΑ στο fb.
Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα σε ντο μείζονα Κ 299/297c
Κοντσέρτο για φαγκότο σε σι ύφεση μείζονα K 191/186e
Κοντσέρτο για βιολί αρ. 4 σε ρε μείζονα Κ 218
Ο Wolfgang Amadeus Mozart έχει συνδέσει το όνομά του άρρηκτα με τη φόρμα του κοντσέρτου, εξελίσσοντάς το από την πρώιμη φόρμα του, με το σολιστικό όργανο να αποτελεί ακόμη μέρος της ορχήστρας, προς το ρομαντικό πρότυπο, όπου ο σολίστ αυτονομείται και αντιπαρατίθεται στην ορχήστρα. Αυτή η εξέλιξη ταυτίζεται με την ίδια την πορεία του συνθέτη και είναι εμφανής στα 27 κοντσέρτα για πιάνο, τα οποία καλύπτουν όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του, ενώ τα τρία κοντσέρτα για διαφορετικά όργανα (βιολί, φαγκότο, άρπα και φλάουτο) που παρουσιάζονται στη διαδικτυακή μετάδοση της 3ης Μαρτίου, ανήκουν σε μια πιο νεανική περίοδο του συνθέτη, αφού γράφτηκαν ανάμεσα στο 1774 και το 1778. Μας δίνεται έτσι μια εικόνα του εικοσαετούς Μozart, πριν την αναχώρησή του για τη Βιέννη, σε ένα κομβικό στάδιο της ζωής του: το πέρασμα από το τρομερό παιδί-θαύμα που διασκέδαζε τους ευγενείς στις Αυλές της Ευρώπης σε έναν ώριμο δημιουργό, έτοιμο να διεκδικήσει μια θέση στο προσκήνιο της μουσικής του Κλασικισμού.
Δείτε τη συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο πατώντας εδώ:
https://www.megaron.gr/event/?dateStart_filter=&dateEnd_filter=&season_filter%5B%5D=onlineel https://digitalculture.gov.gr/
Μπορείτε να την παρακολουθήσετε και από το fb του Μεγάρου: https://www.facebook.com/megaron.gr
Θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.
Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ.
Πρωταγωνιστές στο Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα σε ντο μείζονα είναι ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο τραβέρσο) και η Μαρία Μπιλντέα που θα παίξει σε αυθεντική άρπα Érard του 1802˙ στο Κοντσέρτο για φαγκότο σε σι ύφεση μείζονα ο Αλέξανδρος Οικονόμου˙ και στο Κοντσέρτο για βιολί αρ. 4 σε ρε μείζονα ο βιολονίστας Σίμος Παπάνας.
Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας, πραγματοποιείται με τη χορηγία του βρετανικού ιδρύματος Linbury Trust και μεταδίδεται σε δωρεάν streaming, στο πλαίσιο του Megaron Online, από το site και τη σελίδα του ΜΜΑ στο fb.
Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα σε ντο μείζονα Κ 299/297c
Κοντσέρτο για φαγκότο σε σι ύφεση μείζονα K 191/186e
Κοντσέρτο για βιολί αρ. 4 σε ρε μείζονα Κ 218
Ο Wolfgang Amadeus Mozart έχει συνδέσει το όνομά του άρρηκτα με τη φόρμα του κοντσέρτου, εξελίσσοντάς το από την πρώιμη φόρμα του, με το σολιστικό όργανο να αποτελεί ακόμη μέρος της ορχήστρας, προς το ρομαντικό πρότυπο, όπου ο σολίστ αυτονομείται και αντιπαρατίθεται στην ορχήστρα. Αυτή η εξέλιξη ταυτίζεται με την ίδια την πορεία του συνθέτη και είναι εμφανής στα 27 κοντσέρτα για πιάνο, τα οποία καλύπτουν όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του, ενώ τα τρία κοντσέρτα για διαφορετικά όργανα (βιολί, φαγκότο, άρπα και φλάουτο) που παρουσιάζονται στη διαδικτυακή μετάδοση της 3ης Μαρτίου, ανήκουν σε μια πιο νεανική περίοδο του συνθέτη, αφού γράφτηκαν ανάμεσα στο 1774 και το 1778. Μας δίνεται έτσι μια εικόνα του εικοσαετούς Μozart, πριν την αναχώρησή του για τη Βιέννη, σε ένα κομβικό στάδιο της ζωής του: το πέρασμα από το τρομερό παιδί-θαύμα που διασκέδαζε τους ευγενείς στις Αυλές της Ευρώπης σε έναν ώριμο δημιουργό, έτοιμο να διεκδικήσει μια θέση στο προσκήνιο της μουσικής του Κλασικισμού.
Δείτε τη συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο πατώντας εδώ:
https://www.megaron.gr/event/?dateStart_filter=&dateEnd_filter=&season_filter%5B%5D=onlineel https://digitalculture.gov.gr/
Μπορείτε να την παρακολουθήσετε και από το fb του Μεγάρου: https://www.facebook.com/megaron.gr
Θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.
Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ.