ΚΠΙΣΝ: Τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» του Μπαχ σε δωρεάν live streaming
Μια ιδιαίτερη συναυλία από τους Μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ
Τη Μεγάλη Δευτέρα 26 Απριλίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει τους μουσικούς της Καμεράτα - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τη Χορωδία της ΕΡΤ στα Κατά Ματθαίον Πάθη (1781) του Carl Philipp Emanuel Bach (1714 - 1788). Τους μουσικούς της Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος.
Η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα μεταδοθεί μέσα από την Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος μέσω live streaming στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org), στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach παρουσιάστηκαν στο Αμβούργο την περίοδο της Σαρακοστής του 1781 και ανήκουν στην κατηγορία του “pasticcio”. Στο συγκεκριμένο είδος, τυπικό για την ευρύτερη περίοδο του Μπαρόκ, οι συνθέτες ανακύκλωναν προγενέστερα έργα, δικά τους ή άλλων συνθετών. Η εκτέλεση-διασκευή ενός δοκιμασμένου και οικείου μουσικού υλικού προκαλούσε θετική εντύπωση στο κοινό, ανανεώνοντας μάλιστα το ενδιαφέρον για έργα μιας προγενέστερης αισθητικής.
Εσωστρεφή και συνοπτικά, γραμμένα για λίγους τραγουδιστές και μικρό οργανικό σύνολο, τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach δανείζονται από συνθέσεις του G. A. Homilius, του G. Benda αλλά και του πατέρα του, Johann Sebastian Bach. Σε αντίθεση με τα πασίγνωστα διασωθέντα Κατά Ματθαίον και Κατά Ιωάννην του πατέρα του, τα Πάθη που συνέθεσε ο C. P. E. Bach (εικοσιένα στο σύνολο) δεν γράφτηκαν για να πλαισιώσουν το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής, εξ ου και είναι μικρότερα σε διάρκεια και έκταση. Η συναυλία στο ΚΠΙΣΝ σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίασή τους στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρότυπα του ρεύματος της ιστορικά ενήμερης ερμηνείας.
Η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα μεταδοθεί μέσα από την Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος μέσω live streaming στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org), στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach παρουσιάστηκαν στο Αμβούργο την περίοδο της Σαρακοστής του 1781 και ανήκουν στην κατηγορία του “pasticcio”. Στο συγκεκριμένο είδος, τυπικό για την ευρύτερη περίοδο του Μπαρόκ, οι συνθέτες ανακύκλωναν προγενέστερα έργα, δικά τους ή άλλων συνθετών. Η εκτέλεση-διασκευή ενός δοκιμασμένου και οικείου μουσικού υλικού προκαλούσε θετική εντύπωση στο κοινό, ανανεώνοντας μάλιστα το ενδιαφέρον για έργα μιας προγενέστερης αισθητικής.
Εσωστρεφή και συνοπτικά, γραμμένα για λίγους τραγουδιστές και μικρό οργανικό σύνολο, τα Κατά Ματθαίον Πάθη του C. P. E. Bach δανείζονται από συνθέσεις του G. A. Homilius, του G. Benda αλλά και του πατέρα του, Johann Sebastian Bach. Σε αντίθεση με τα πασίγνωστα διασωθέντα Κατά Ματθαίον και Κατά Ιωάννην του πατέρα του, τα Πάθη που συνέθεσε ο C. P. E. Bach (εικοσιένα στο σύνολο) δεν γράφτηκαν για να πλαισιώσουν το κήρυγμα της Μεγάλης Παρασκευής, εξ ου και είναι μικρότερα σε διάρκεια και έκταση. Η συναυλία στο ΚΠΙΣΝ σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίασή τους στην Ελλάδα σύμφωνα με τα πρότυπα του ρεύματος της ιστορικά ενήμερης ερμηνείας.