Το ελληνικό ποδόσφαιρο, για ακόµα µία φορά, στη δίνη των αλλοιώσεων. Με αποφάσεις ανθρώπων και φορέων, είτε ανίκανων είτε υπόπτων.

Με Ελληνες διαιτητές, άλλους φοβικούς, άλλους ανίκανους και άλλους... ταγµένους στο σύστηµα. Και µε ξένους, τελευταίας διαλογής. Από τον ποδοσφαιρικό κατιµά της Ευρώπης. Από χώρες... ποδοσφαιροµάνες, όπως η Βουλγαρία, το Μαυροβούνιο, το Αζερµπαϊτζάν, η ∆ανία, η Νορβηγία, η Λετονία, η Φινλανδία... ∆ιαιτητές τουλάχιστον περίεργους.

Ακατάλληλους. Και επικίνδυνους. Αλλά και πρωταγωνιστές στη διαµόρφωση της κατάστασης στην κορυφή της βαθµολογίας. Με τον Ολυµπιακό να αποτελεί τον µόνιµο στόχο τους. Αλλά όχι τον µοναδικό.

Οι «ερυθρόλευκοι» φωνάζουν εδώ χρόνια για όσα συµβαίνουν στις σκιές του ποδοσφαίρου µας. Μιλούν επίσηµα για εγκληµατική οργάνωση που δρα στον χώρο. Και για συγκεκριµένα πρόσωπα, τα οποία επισηµαίνει ότι επηρεάζουν διαιτητές, παράγοντες, φορείς. Το περασµένο Σάββατο, οι «ερυθρόλευκοι» είχαν έναν διαιτητή που δεν έπρεπε ποτέ να έρθει στην Ελλάδα, να τους ρίχνει στο καναβάτσο. Να τους στερεί ένα κοµβικής σηµασίας «τρίποντο» στο ντέρµπι µε τον Παναθηναϊκό.

Μια επιλογή που εξαρχής ήταν «έγκληµα», αν όχι προµελετηµένο, σίγουρα µε... ελπίδες ότι θα εξελιχθεί «όπως έπρεπε». Και αυτό συνέβη. Ο Πορτογάλος, για τον οποίο ο ΠΑΟΚ και η ΕΠΟ είχαν κάνει επίσηµη καταγγελία στην UEFA και την Ποδοσφαιρική Οµοσπονδία της Πορτογαλίας, για ένα υποτιθέµενο λάθος ως διαιτητής VAR στο Ολυµπιακός - ΠΑΟΚ του πρώτου γύρου, δεν έπρεπε ποτέ να οριστεί στο µεγαλύτερο ντέρµπι του ελληνικού αθλητισµού. Ο αρχιδιαιτητής Στιβ Μπένετ -κατά κάποιους διακοσµητικός, απολύτως... περαστικός και απλά «χρήσιµος»- ή όσοι καταγγέλλονται από τον Ολυµπιακό ως «πραγµατικοί» αποφασίζοντες για τους ορισµούς το έκαναν κι αυτό. Και κάπως έτσι φτάσαµε στα γεγονότα του ντέρµπι του Φαλήρου. Και σε ακόµα ένα παιχνίδι που αλλοιώθηκε. Με τον Ολυµπιακό να χάνει 4 βαθµούς στα δύο παιχνίδια µε τον Παναθηναϊκό, το πρώτο από ένα πέναλτι-παρωδία του απίθανου ∆ανού διαιτητή Κέλετ και το δεύτερο από τον προκλητικό Πινέιρο. Ο Ολυµπιακός θα ήταν πάνω από τον Παναθηναϊκό µόνο από αυτά τα δύο παιχνίδια. Κι όµως, είναι βαθµούς πίσω. Αλλοίωση της πραγµατικότητας στην κορυφή της Stoiximan Super League.

Δικαιολογία

ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ 24 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΜΠΕΝΕΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΩΣΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ. ΟΛΕΣ. ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΑΕΚ
Θα αναρωτηθεί κάποιος αδαής «γιατί δεν έρχονται διαιτητές από την ελίτ κατηγορία της UEFA στα ντέρµπι;». Την περασµένη εβδοµάδα ο πρόεδρος της ΕΠΟ, Τάκης Μπαλτάκος, ανέφερε ως δικαιολογία πως «οι τοπ διαιτητές δεν έρχονται στην Ελλάδα για να τους βρίζουν τη µάνα για 1.500 ευρώ». Ερχονταν, ωστόσο, µε µεγάλη άνεση µέχρι πέρυσι.

Με κανονικό αρχιδιαιτητή, τον Μαρκ Κλάτενµπεργκ. Τον οποίο ήθελαν όλοι. Πλην της ΑΕΚ. Η Λίγκα είχε ζητήσει παραµονή του. Αλλά η ΕΠΟ αγνόησε το αίτηµα του συνεταιρισµού. Αντ’ αυτού, αναβάθµισε τον Στιβ Μπένετ, µε... πλάτη της ΑΕΚ.

Παράλληλα, µείωσε τα διαθέσιµα χρήµατα για τους ξένους διαιτητές. Με τον Αγγλο να κάνει τα πάντα, ώστε το σχέδιο να πετύχει: Να επιστρέψει το ποδόσφαιρο µόνο στους... Ελληνες διαιτητές. ∆ιαιτητές σαν τον Μανούχο, που έβγαλε τις µεζούρες που παραλίγο να δώσουν ένα τρίποντο στην ΑΕΚ για τα... δοκάρια του Περιστερίου. Το πιο τρελό; Σε αυτές τις 24 αγωνιστικές που έχουν διεξαχθεί έως σήµερα, ανακοινώσεις σε βάρος του Μπένετ και της ΕΠΟ έχουν εκδώσει όλες οι οµάδες. Ολες. Πλην της ΑΕΚ. Είναι χαρακτηριστικό ότι µόλις πρόσφατα ο ΠΑΟΚ έχασε, λόγω VAR (µε Ελληνες διαιτητές), 4 βαθµούς στην Τρίπολη και τα Γιάννενα τις τελευταίες τρεις αγωνιστικές.

Με τον Λουτσέσκου (και όχι µόνο) να είναι στα κάγκελα. Σχεδόν όλοι έχουν ζητήσει την αποµάκρυνση του Στιβ Μπένετ, αναρωτιούνται για τον ρόλο του Σταύρου Μάνταλου στους «ορισµούς» και είναι στα... κάγκελα κάθε Σαββατοκύριακο. Γιατί οι αλλοιώσεις παραµονεύουν. Και εκείνο που θα πρέπει να απαντηθεί άµεσα από όλους τους αρµοδίους είναι ποιος... αγαπάει τις αλλοιώσεις και επιλέγει να µην αλλάξει τίποτα; Αλλά και πότε θα αντιδράσει η Πολιτεία για όσα συµβαίνουν; Τα εργαλεία υπάρχουν. Το θέµα είναι η δράση.

Δημοσιεύθηκε στο Secret το Σάββατο 4 Μαρτίου