Η προσγείωση στην ελληνική πραγματικότητα είναι συνήθως ανώμαλη, είτε επιστρέφεις από ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό είτε εκστασιασμένος από την Ουάσιγκτον - εκστασιασμένος από τη γοητεία του επικεφαλής της «αυτοκρατορίας του καλού».

Η ιστορία που άκουσα το πρωί της Πέμπτης αφορά μια άνεργη που έκανε αίτηση στον ΟΑΕΔ για το επίδομα. Αναζητώντας την απόφαση του Οργανισμού στον ειδικό λογαριασμό στο όνομά της, είδε την περασμένη εβδομάδα ότι η αίτηση είχε συζητηθεί. Όμως, η απάντηση -θετική ή απορριπτική- δεν υπήρχε. Επισκέφτηκε τα γραφεία του ΟΑΕΔ στην Καλλιθέα, ζητώντας να μάθει το αποτέλεσμα. Της είπαν να περάσει από τα γραφεία την άλλη εβδομάδα για να το πληροφορηθεί. Σε ερώτησή της γιατί δεν είναι αυτό δυνατό να γίνει μέσω του site η υπάλληλος της απάντησε: «Γιατί πρέπει να δώσεις το "παρών"».

Γενικά, η εφορία με τις ηλεκτρονικές εξυπηρετήσεις λες και έχει πάρει διαζύγιο. Μια αποστροφή στην εξυπηρέτηση με σύγχρονα μέσα... Φορολογούμενος, πριν από λίγες ημέρες πάλι, για να πάρει φορολογική ενημερότητα, εξόφλησε ηλεκτρονικά έναν πρόσθετο λογαριασμό τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητο που του είχε κλαπεί προ δεκαπενταετίας. Στη συνέχεια, πήγε στην αρμόδια εφορία για να παραλάβει την ενημερότητα. «Σε τρεις εργάσιμες» του απάντησε ο υπάλληλος. Στις διαμαρτυρίες του συμπολίτη μας γιατί τέτοια καθυστέρηση πήρε την εξής απάντηση: «Αν ερχόσασταν να εξοφλήσετε το χρέος σας με μετρητά, θα παίρνατε αμέσως την ενημερότητα». Το ερώτημα είναι γιατί να συμβαίνει αυτό, όταν σε άλλες χώρες με την εξόφληση κάποιου χρέους μέσω Internet αυτόματα χορηγείται και η ενημερότητα ηλεκτρονικά.

Μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας, που κάνουν τη δύσκολη ζωή ακόμα δυσκολότερη όταν περνάς το κατώφλι της εφορίας. Το θέμα είναι πως αυτά αποτελούν αξεπέραστες αγκυλώσεις, με την ευγενική χορηγία της γραφειοκρατίας…

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που ο πρωθυπουργός, σε ομιλία του για τη δημόσια διοίκηση, αναρωτιόταν: «Επιτρέπεται να μην έχει ο επιχειρηματίας ή και ο κάθε πολίτης τη δυνατότητα να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του με το δημόσιο, ακόμα και την έκδοση ενός απλού πιστοποιητικού, από τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή ή από το κινητό του τηλέφωνο;». Ας ρωτήσει καλύτερα τους πολίτες που «τρώνε πόρτα» σχεδόν κάθε φορά που συναλλάσσονται με τις εφορίες.