Κακά Κορίτσια
Κακά Κορίτσια Μαρία Λεμονιά Έλενα Καραμίχαλου
Κέρδη €95.000 από πώληση γλυπτού!
glypto_taki_leptomereia
Parapolitika Newsroom
Parapolitika Newsroom

Κέρδη €95.000 από πώληση γλυπτού!

Μεγάλη ανατροπή από το γαλλικό saleroom που κράτησε τις τιμές των ελληνικών έργων

 

O οίκος Piasa στεγάζεται στη Rue du Faubourg Saint-Honoré, στο 8ο διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας, μια περιοχή άριστα προστατευμένη από την αστυνομία.
«Οταν πραγματοποιήσαμε τη δημοπρασία ελληνικών έργων στις 25 Νοεμβρίου, είχε ήδη προηγηθεί το τραγικό πολλαπλό τρομοκρατικό χτύπημα και υπήρχε μεγάλη αναστάτωση. Ο κόσμος ήταν γενικά πολύ σοκαρισμένος τις ημέρες εκείνες», σχολίασε στην εφημερίδα «ΕΠΕΝΔΥΣΗ» η κυρία Laura Wilmotte-Koufopantelis, υπεύθυνη του τμήματος ελληνικής τέχνης στον οίκο Piasa. Η ίδια παρατήρησε ότι η προσέλευση του αγοραστικού κοινού είχε αρχίσει να λιγοστεύει από την ημέρα του αιματοκυλίσματος στο Παρίσι, όμως οι πελάτες συνέχισαν να είναι δραστήριοι. Οχι μόνο εκείνοι που είναι κάτοικοι του Παρισιού, αλλά και οι ξένοι, από άλλες χώρες.

TOP PRICES

Αισιοδοξία επικρατεί αναφορικά με την πορεία της ελληνικής δευτερογενούς αγοράς τέχνης, καθώς στην τελευταία αναμέτρησή μας στα γαλλικά εδάφη (25 Νοεμβρίου) δημοπρατήθηκαν 78 lots. Καταγράφηκε, ποσοστό πώλησης by lot 51% και by value 62%, νούμερα που κλίνουν προς τη θετική πλευρά, παρά τις αστοχίες. Ο ετήσιος τζίρος για αγοραπωλησίες ελληνικών έργων τέχνης μέσω Piasa αγγίζει το 1.060.000 ευρώ. 

Αν και η γαλλική πρωτεύουσα βιώνει μια από τις πιο ταραχώδεις περιόδους της, κατάφερε να πουλήσει το πιο ακριβό έργο της σεζόν. Το γλυπτό του Τάκη «Eolienne», από σίδερο και πολυεστέρα (Νο 159), ύψους 450 εκ., προσέγγισε την υψηλή τιμή εκτίμησής του (70.000-100.000 ευρώ), κάνοντας τελική τιμή 95.400 ευρώ, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διαρκή ζήτηση των έργων του στη γαλλική αγορά. 

«Είμαστε περήφανοι που το έργο του Παύλου, το οποίο εκτέθηκε για αρκετές εβδομάδες πριν από τη δημοπρασία στην αίθουσα του οίκου μας κατέγραψε νέο ρεκόρ για μνημειακά έργα του καλλιτέχνη», είπε στην «ΕΠΕΝΔΥΣΗ» η κ.Cécile Demtchenko Woringer, υπεύθυνη επικοινωνίας στον οίκο Piasa. «Οσο πιο συχνά γίνονται Greek Sales, τόσο πιο συχνά ακούγεται η ελληνική αγορά τέχνης και ο κόσμος αρχίζει και ενδιαφέρεται», πρόσθεσε, ενώ σχετικά με το γεωγραφικό breakdown, εξηγεί: «Ηταν μια σύνθεση. Δεν παρατηρήσαμε να κυριαρχούν αγοραστές αποκλειστικά από Ελλάδα ή από Γαλλία. Είδαμε να συμμετέχουν πλειοδότες από διάφορες χώρες, της Ευρώπης κυρίως, ενώ στη λίστα των πελατών μας προστέθηκαν αγοραστέςαπό τη Γαλλία». Πολύ καλή κινητικότητα παρατηρήθηκε για την αγορά του Τάκη, καθώς πολλά από τα έργα που προσφέρθηκαν στη δημοπρασία έπιασαν καλές τιμές πώλησης. Παράδειγμα αποτελεί το έργο «Triple signal» (γλυπτό από σίδερο, ύψους 168 εκ.), χρονολογίας 1970, το οποίο είχε τιμή εκτίμησης 20.000 με 25.000 ευρώ και τελικά άγγιξε τα 39.928 ευρώ. 

Θετική ήταν και η πώληση του έργου «Infinity Field Nema Series #3» του Θεόδωρου Στάμου, χρονολογίας 1973 (ακρυλικό σε καμβά, 152x122 εκ.), το οποίο είχε αρχική τιμή εκτίμησης 35.000 και πουλήθηκε προς48.944 ευρώ. Μέσα στις εκτιμήσεις (20.000-30.000 ευρώ) πουλήθηκε το έργο «Sandwich» του Παύλου (70x130 εκ.), δηλαδή προς 25.760 ευρώ, ενώ ο πίνακας του Θάνου Τσίγκου «Fleurs» (λάδι σε καμβά, 130x97 εκ.), χρονολογίας 1959, από τα 12.000 ευρώ που είχε αρχικά εκτιμηθεί, πουλήθηκε προς 15.564 ευρώ. Σχετικά με τις τάσεις που επικρατούν στο γαλλικό έδαφος με το ελληνικό χρηματιστήριο τέχνης, η κυρία Laura Wilmotte-Koufopantelis διευκρινίζει ότι «ζήτηση έχουν όλοι οι καλλιτέχνες που έχουν περάσει από το Παρίσι ή έχουν εκθέσει εκεί, όπως, για παράδειγμα, ο Τάκης και ο Παύλος», ενώ προσθέτει και την περίπτωση της Βάνας Ξένου, η οποία έχει εκθέσει στη Γαλλία πολλές φορές και θεωρείται μια από τις προτιμώμενες επιλογές για πώληση στο saleroom του Piasa. Κινητικότητα σημειώθηκε και για άτιτλο έργο του Δημήτρη Μυταρά, χρονολογίας 2007, με διαστάσεις 80x64 εκ., το οποίο πουλήθηκε κοντά στην πρώτη τιμή εκτίμησης, δηλαδή προς 4.894 ευρώ.


ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια τουτμήματος ελληνικής τέχνης στον γαλλικό οίκο, η υπεύθυνη του τμήματος ελληνική ς  τέχνης Laura Wilmotte Koufopantelis αποκαλύπτει: «Ετοιμαζόμαστε για τις επόμενες κινήσεις μας,που θα είναι μια νέα δημοπρασία, γύρω στις αρχές Μαΐου του 2016. Υπάρχει περίπτωση να εντάξουμε έργα καλλιτεχνών που έως τώρα δεν είχαν δοκιμαστεί στις δημοπρασίες μας, αλλά δεν το έχουμε ακόμη οριοθετήσει». Η νέα υπεύθυνη του τμήματος, που πήρε το τιμόνι των ελληνικών δημοπρασιών έπειτα από την αποχώρηση του Dimitri Joannides, σχεδιάζει να πραγματοποιήσει νέες επισκέψεις στην Αθήνα, από τον νέο χρόνο. Ο στόχος της είναι να δει συλλογές, αλλά και να εμπλουτίσει την έρευνα του Piasa στο κομμάτι των βιβλιογραφιών.


«ΥΠΗΡΞΕ ΑΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΘΕΜΑ ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑΣ»

Η υπερπροσφορά γεννά ρίσκο. Και το ρίσκο αυξάνει την πιθανότητα της αποτυχίας. Στο τελευταίο Greek Sale του οίκου Piasa στο Παρίσι η συνολική εικόνα ήταν πολύ καλύτερη από εκείνης του οίκου Bonhams στο Λονδίνο, αλλά θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη, αν είχαν προβλεφθεί κάποιες κρυφές παγίδες. Αρκετά από τα απούλητα έργα ήταν από σημαντικές υπογραφές που εκπροσωπήθηκαν με έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων, όπως, για παράδειγμα, τα πάνω από επτά έργα του Τάκη και τα πάνω από δέκα του Ξενάκη. Γεγονός που δημιουργεί το εξής ερώτημα: 

Είναι η υπερπροσφορά η βασική αιτία που δεν πουλήθηκαν τα συγκεκριμένα έργα και κατέβασαν το ποσοστό by lot στο 51%; 

«Δεν ήταν θέμα υπερπροσφοράς», δηλώνει από την πλευρά της η υπεύθυνη του τμήματος ελληνικής τέχνης στον οίκο Piasa κυρία Koufopantelis. «Είναι πολιτική του οίκου Piasa να εστιάζει σε κάθε δημοπρασία του στη δουλειά ενός μόνο καλλιτέχνη, δηλαδή ως ενότητα. Διότι θεωρούμε ότι είναι καλύτερο να δημιουργούνται ενότητες, παρά να είναι ένα μόνο του. Αν κοιτάξει κανείς καλά στο τελευταίο μας sale, και τα εβδομήντα έργα είχαν μια ιδέα: Αυτή ήταν το
υλικό. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες που είχαμε δούλευαν ένα συγκεκριμένο υλικό, π.χ. χαρτί, σίδερο. Δεν θεωρώ, επαναλαμβάνω, ότι είναι ζήτημα υπερπροσφοράς, αλλά του πώς παρουσιάζεται κάτι σήμερα». Ωστόσο, στη δημοπρασία έμειναν απούλητα και κάποια φαβορί, όπως το γλυπτό του Κώστα Κουλεντιάνου «Nouvelle Generation No III» (217x67x40 εκ.), το οποίο είχε εκτιμηθεί μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ, δύο άτιτλα έργα του Νίκου Κεσσανλή με εκτιμήσεις 7.000-9.000 και 7.000-10.000 ευρώ και ένα έργο του Κανιάρη με εκτίμηση 22.000-25.000 ευρώ. «Δεν αποδίδουμε σε κάποιο συμπέρασμα ή τάση τα συγκεκριμένα απούλητα lots. Απλώς δεν υπήρξε bidder εκείνη τη χρονική στιγμή, κάτι που τυχαίνει σε μια δημοπρασία», δήλωσε η κυρία Koufopantelis, ρίχνοντας παράλληλα ευθύνες στο γενικότερο μούδιασμα από τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα στη γαλλική πρωτεύουσα.

TAGS:

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα