Άλεξ Τσαγκιτζιάν: «Σπαρτιάτης» έτοιμος για Ρεκόρ Γκίνες
alex_
Stories

Άλεξ Τσαγκιτζιάν: «Σπαρτιάτης» έτοιμος για Ρεκόρ Γκίνες

Τα «Π» μιλούν με τον Άλεξ Τσαγκιτζιάν, που φιλοτέχνησε τη Μάχη των Θερμοπυλών σε τεράστιες διαστάσεις

ΑΛΕΞ ΤΣΑΓΚΙΤΖΙΑΝ: Κατά βάση είμαι αυτοδίδακτος καλλιτέχνης
Τον περασμένο Απρίλιο, ο 17χρονος μαθητής του Αγγλικού Σχολείου της Λευκωσίας Άλεξ Τσαγκιτζιάν (Alex Dzaghigian) είχε κερδίσει θέση στο Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες, φιλοτεχνώντας μια τεράστια ζωγραφιά 323 τετραγωνικών μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος. «Το σχέδιο απεικόνιζε μια χελώνα που τρώει μια πλαστική σακούλα», εξηγεί στα «Π». «Τους άρεσε, το έβαλαν στο Γκίνες και οι ίδιοι που με είχαν αξιολογήσει πέρυσι μου ζήτησαν φέτος να απεικονίσω με καφέ τη Μάχη των Θερμοπυλών με την ευκαιρία των 25 αιώνων από τη διεξαγωγή της». Εξηγεί ότι έχει φτιαχτεί ακόμα ένα έργο από καφέ: «Είναι έκτασης 138 τ.μ. και το δικό μου 158 τ.μ., μεγαλύτερο κατά 20 τ.μ. Αρα, έχω καλές πιθανότητες, όμως λαμβάνονται υπόψη και κάποια περαιτέρω ζητήματα».

alex-2
Ο 17χρονος Αρμενοκύπριος μαθητής του Αγγλικού Σχολείου της Λευκωσίας, Άλεξ Τσαγκιτζιάν
Είναι τόσο απλό; Δεν μπορεί να διεκδικεί ο καθένας το ρεκόρ σε έναν τέτοιο θεσμό για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για έναν έφηβο που τελειώνει φέτος το σχολείο χωρίς να έχει ακολουθήσει κάποιο καλλιτεχνικό ή ειδικό μάθημα για παιδιά με δεξιότητες. «Η αλήθεια είναι πως συχνά αλλάζω ζωγράφους προκειμένου να μαθαίνω όσο περισσότερα ρεύματα και τάσεις είναι δυνατόν. Κατά βάση, όμως, είμαι αυτοδίδακτος», εξηγεί σε άπταιστα ελληνικά. «Είμαι Αρμενοκύπριος. Γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω στη Λευκωσία. Ταξιδεύω συχνά στην Ελλάδα. Πώς θα μπορούσα να μην την έχω μέσα μου;», αναρωτιέται αφοπλιστικά. Ούτως ή άλλως, αφορμή για τη νέα του καλλιτεχνία αποτέλεσε ο σπαρτιάτικος τρόπος ζωής. «Ο χορηγός μου είναι στην ουσία οργάνωση που διδάσκει πώς να σκέφτεσαι πιο θετικά, πιο οργανωμένα και πιο αποφασιστικά», εξηγεί.

«Και με απόλυτη πειθαρχία και προσήλωση», συμπληρώνει η αντιδήμαρχος Σπάρτης, Γεωργία Ζαχαράκη - Αναστασοπούλου, η οποία επιμελήθηκε τη διαδικασία. Ο Άλεξ πήγε στη Σπάρτη στις 3 Ιανουαρίου, μπήκε στο κλειστό γυμναστήριο του 1ου Γυμνασίου της πόλης την επόμενη μέρα μαζί με τα μέλη της επιτροπής Γκίνες και βγήκε τρεις ημέρες αργότερα, καθώς δούλευε ακατάπαυστα. «Θα σας μιλήσω ως εκπαιδευτικός», ανέφερε στα «Π» η κ. Ζαχαράκη - Αναστασοπούλου. «Ο νεαρός είναι αξιοθαύμαστος. Παρόλο το κρύο και τα προβλήματα χωρητικότητας που αντιμετωπίσαμε στην αρχή, εντούτοις δεν σήκωσε κεφάλι από το έργο του. Δούλευε με πειθαρχία, ρυθμό και λεπτότητα. Έχουμε μείνει κατάπληκτοι. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να διαδώσουμε διεθνώς τις εκδηλώσεις μας για τα 2.500 χρόνια από τη μάχη του Λεωνίδα και των 300 Σπαρτιατών του στις Θερμοπύλες; Το παιδί και οι οικείοι του έχουν τέτοια σπαρτιάτικη συμπεριφορά και καθημερινότητα».

ΤΟ ΕΡΓΟ
Στον επιδαπέδιο καμβά του αναπαριστά την ένταση της μάχης, την εξύψωση των συναισθημάτων, το απαράμιλλο φρόνημα, την προσήλωση και την αποφασιστικότητα του Λεωνίδα και των στρατιωτών τoυ στα Στενά των Θερμοπυλών εναντίον των μυριάδων του Ξέρξη. Οι γραμμές περιγραφής των ηρώων, η προσήλωση στις γήινες αποχρώσεις του καφέ και η αποτύπωση της αυταπάρνησης των ηρώων συνθέτουν την ουσία της ιστορικής, πολυήμερης μάχης του 480 π.Χ. «Η πρόκληση ήταν μεγάλη για μένα, αφού, πέρα από την ικανότητά μου να ζωγραφίσω, το έργο απαιτεί διάβασμα για τις συνθήκες της μάχης».

Capture
O Άλεξ στις 03/01 μπήκε σε κλειστό γυμναστήριο της Σπάρτης και βγήκε 3 μέρες αργότερα δουλεύοντας ακατάπαυστα

ΟΙ ΚΡΙΤΕΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Θα μπορούσε, ως συνήθως συμβαίνει στην εποχή του σύγχρονου θεάματος και της τεχνολογικά εξελιγμένης κινηματογραφίας, να «μεταφέρει» ένα πολεμικό πεδίο όπου θα κυριαρχούσαν η ένταση και η επιθετικότητα. «Οι κριτές το έκαναν ακόμα δυσκολότερο», τονίζει η κ. Ζαχαράκη - Αναστασοπούλου, λέγοντας πως, «εκτός από τους περιορισμούς που είχε στη χρήση του υλικού, δηλαδή μπορούσε να ζωγραφίσει μόνον με καφέ, ζητούσαν να μην απεικονίσει συγκρούσεις μεταξύ πολεμιστών».

Τα Ρεκόρ Γκίνες καθιερώθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1950 στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ και απονέμονται στους νικητές πρωτότυπων κατορθωμάτων, ενώ στις σελίδες του ομώνυμου βιβλίου, που εκδίδεται ετησίως και έχει τη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα παγκοσμίως, καταγράφονται περίεργα γεγονότα, μοναδικά φαινόμενα κ.ά. Εως σήμερα είναι γνωστή η συμμετοχή σε αυτά ενός μόνον Έλληνα, του κομμωτή Χρήστου Αγγελόπουλου, το 1976, ο οποίος είχε κουρέψει σε 97 ώρες και 15 λεπτά 274 πελάτες του.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 11/1

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα