Πόσο λογικό θα φαινόταν σε κάποιον, αν άκουγε ότι ο εγγονός του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη έχει αφήσει τον χώρο της πολιτικής για αυτόν των επιχειρήσεων, και μάλιστα όχι των παραδοσιακών, αλλά της καινοτομίας; Καθόλου. Αυτό, βέβαια, δεν ισχύει έτσι ακριβώς για τον Πιερ Γκουρντέν.

Ο γιος της Αλεξάνδρας Μητσοτάκη και του Πασκάλ Γκουρντέν, μόνιμος κάτοικος Παρισιού, έκανε το μεγάλο άλμα και πέρασε από την πολιτική στο επιχειρείν, διαγράφοντας μάλιστα μια σταθερά ανοδική πορεία, αφού πλέον είναι γενικός διευθυντής του γραφείου της FlixΒus στην «πόλη του φωτός». Πρόκειται για μια εταιρεία με low-cost λεωφορεία, με τα οποία μπορεί κάποιος να ταξιδέψει στις ευρωπαϊκές πόλεις με ελάχιστα χρήματα.

O 32χρονος Ελληνογάλλος έχει καταφέρει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα των γαλλικών ΜΜΕ με τη δουλειά του στην ανάπτυξη και την επέκταση της FlixΒus στο Παρίσι, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα. Στα άμεσα σχέδιά του, μάλιστα, είναι να προχωρήσει σε προσλήψεις και συνεργασίες, με στόχο τον πολλαπλασιασμό του στόλου των πράσινων πούλμαν της εταιρείας.

Οι σπουδές του δεν προϊδεάζουν για τις ικανότητές του σε αυτή τη δουλειά, αλλά μια συγκεκριμένη περίοδος της ζωής του τού άνοιξε την πόρτα για τη θέση του γενικού διευθυντή, βοηθώντας τον ιδιαίτερα στα πρώτα του βήματα. Ο Πιερ Γκουρντέν σπούδασε στο φημισμένο πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού Sciences Po., το οποίο θεωρείται μία από τις μήτρες πολιτικών στη Γαλλία, αφού εκεί έχουν φοιτήσει γνωστοί πολιτικοί και πρώην πρωθυπουργοί. Ο εγγονός του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη έπειτα εντάχθηκε ως στέλεχος σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στρατηγικών συμβούλων του Παρισιού, την Giacometti Peron Associés, όπου εργάστηκε για πέντε ολόκληρα χρόνια, μέχρι να αναλάβει την τύχη του γαλλικού παραρτήματος της FlixΒus.

Στο ενδιάμεσο ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία, ενώ την εποχή που ο θείος του, Κυριάκος Μητσοτάκης, ήταν στη θέση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, του παρείχε ατύπως συμβουλές πολιτικής στρατηγικής.

Η περίοδος, ωστόσο, που αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι του πλούσιου βιογραφικού του είναι όταν ήταν στον στενό πυρήνα των συνεργατών του Dominique Bussereau, γενικού γραμματέα Μεταφορών της Γαλλίας, για δύο χρόνια. Ο νεαρός πολιτικός επιστήμονας τότε γνώρισε από πρώτο χέρι όλα όσα χρειαζόταν να εφαρμόσει στη μελλοντική δουλειά του. Παράλληλα, έγινε γνώστης του νομικού υποβάθρου που επέτρεψε σε εταιρείες όπως η FlixΒus να επεκταθούν σε άλλες χώρες.

ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

 Ο Πιερ Γκουρντέν μπορεί να μην έχει προλάβει να κλείσει έναν χρόνο στη θέση του, ωστόσο ήδη προγραμματίζει τα επόμενα βήματα της γερμανικής εταιρείας μεταφορών στη Γαλλία, στοχεύοντας στην κορυφή. Η εμπειρία του, άλλωστε, στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών της Γαλλίας αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο της εταιρείας στον ανταγωνισμό, μετά την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, με τα εγχώρια ΜΜΕ να κάνουν λόγο για έναν μεγάλο «πόλεμο» που έρχεται στον χώρο της μεταφοράς επιβατών. Εναν πόλεμο στον οποίο, όπως φαίνεται, η FlixΒus έχει μπει αρκετά δυναμικά μέσω τόσο των κινήσεων του Π. Γκουρντέν όσο και της πολιτικής χαμηλών εισιτηρίων που εφαρμόζει με επιτυχία στις άλλες χώρες.

Παράλληλα, ο νεαρός πολιτικός επιστήμονας γνωρίζει τον Νικολά Σαρκοζί, που επανέκαμψε στην προεδρία του UMP από το 2007, όταν ήταν στη στενή ομάδα των συνεργατών του ενόψει των εκλογών, έχοντας αναλάβει τη συγγραφή των ομιλιών του μετέπειτα προέδρου της Γαλλίας. Η εκατέρωθεν εκτίμηση Γκουρντέν και Σαρκοζί φάνηκε, άλλωστε, και από τη συμμετοχή του πρώτου στην ιδρυτική ομάδα του «Ομίλου Φίλων Νικολά Σαρκοζί», που είχε δημιουργηθεί εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα. Οι τελευταίες εξελίξεις στη γαλλική Δεξιά θα καθιστούσαν την επιστροφή του στο περιβάλλον του Νικολά Σαρκοζί ιδιαίτερα εύκολη. Ο εγγονός του επίτιμου προέδρου της Ν.Δ., βέβαια, φαίνεται πως έχει αφήσει πίσω του τον χώρο της πολιτικής επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις.

ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

 Η εταιρεία στην οποία σταδιοδρομεί ο Πιερ Γκουρντέν είναι ουσιαστικά ένα μοντέρνο... ΚΤΕΛ, όχι όμως αποκλειστικά σε μία χώρα ή μία περιοχή, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 2011 στο Μόναχο από τρεις νέους και ήταν ουσιαστικά μια start-up επιχείρηση. Δύο χρόνια αργότερα έκανε και το πρώτο της ταξίδι και πλέον αποτελεί την πρώτη εταιρεία ταξιδίων μεγάλων αποστάσεων με πούλμαν. Η FlixΒus, μετά από τέσσερα χρόνια λειτουργίας, έχει γραφεία, εκτός από το Μόναχο, στο Παρίσι, το Βερολίνο και το Μιλάνο, ενώ έχει συνεργασίες στην Ελβετία, το Βέλγιο, την Αυστρία και την Ολλανδία, με αποτέλεσμα τα πράσινα πούλμαν να φτάνουν στις περισσότερες χώρες της Βόρειας και της Κεντρικής Ευρώπης.

Η επιχείρηση προσφέρει πολύ φθηνά εισιτήρια σε όλες τις κύριες ευρωπαϊκές πόλεις και έχει πολύ χρήσιμες παροχές για αυτούς που ψάχνουν να μετακινηθούν με το ελάχιστο κόστος εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης.