Με εκτιμώμενο μέσο χρόνο αναμονής περίπου μόλις στα 20 δευτερόλεπτα, εικοσιτέσσερις ώρες το 24ωρο και για επτά ημέρες την εβδομάδα θα λειτουργεί από αύριο κιόλας ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός, το 1566, ο οποίος θα απαντά σε ο,τι μπορεί να απασχολεί και να ενδιαφέρει κάθε πολίτη σχετικά με τις υπηρεσίες, τις δομές και τις λειτουργίες του δημοσίου συστήματος υγείας. Το 1566 αντικαθιστά τις περισσότερες από 100 τετραψήφιες και πενταψήφιες τηλεφωνικές γραμμές, πλην εκείνης του ΕΚΑΒ, το 166, τις οποίες διατηρούσε μέχρι χθες σε λειτουργία το υπουργείο Υγείας για τους πολίτες.

1566: Η τηλεφωνική γραμμή θα ολοκληρώσει την λειτουργία της σε τρεις φάσεις

Η νέα τηλεφωνική γραμμή, 1566, θα ολοκληρώσει την λειτουργία της σε τρεις φάσεις: Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο θα ενταχθούν σταδιακά οι κύριες υπηρεσίες του συστήματος, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο θα είναι η κυρίως ανάπτυξη της λειτουργίας του συστήματος, με τον Σεπτέμβριο να είναι επίσης ο μήνας, κατά τον οποίο θα ενταχθούν στη γραμμή τα 127 νοσοκομεία του ΕΣΥ όλης της χώρας, ενώ από τον Ιανουάριο του 2026 το σύστημα της νέας, ενιαίας, πολυκαναλικής και δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής του υπουργείου Υγείας θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και εξέλιξη.

Αυτά ανακοίνωσαν χθες, σε συνέντευξη Τύπου από το υπουργείο Υγείας, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, οι αναπληρωτές υπουργοί Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, και ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης, το έργο κόστισε 21 εκατ. ευρώ και διενεργήθηκε για αυτό δημόσιος διαγνωνισμός, ενώ ο ίδιος «δεν υπάρχει κανένα θέμα προσωπικών δεδομένων με το 1566, καθώς δεν μπαίνει το σύστημα σε αυτό το ευαίσθητο πεδίο».

Από την δική της πλευρά, η Ειρήνη Αγαπηδάκη, ανέφερε ότι η Υγεία αποσπά το 14% του συνόλου των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη χώρα μας, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι «χωρίς τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, στο οποίο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε την Υγεία ως πρώτη προτεραιότητα, δεν θα είχαμε όλα αυτά που κάνουμε για το δημόσιο σύστημα Υγείας της χώρας μας και δεν θα μπορούσαμε να αλλάξουμε το ΕΣΥ».

Ως ένα «πολύ σημαντικό έργο» χαρακτήρισε το 1566 ο Νίκος Παπαθανάσης, ο οποίος τόνισε επίσης ότι η γραμμή θα προσφέρει «υψηλό επίπεδο υπηρεσιών», ενώ ο Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το 1566 είναι ο τρόπος για να κάνουμε το δημόσιο σύστημα Υγείας προσβάσιμο σε όλους, πιο γρήγορο και με πιο εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της χώρας μας».

Οι υποθέσεις που θα εξυπηρετεί το "1566"

Από την Τρίτη οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται για τις εξής υποθέσεις τους:

  • Ενημέρωση για εφημερίες (φαρμακεία/ νοσοκομεία).
  • Εξυπηρέτηση ΗΔΙΚΑ (e-Ραντεβού), με δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού πλέον σε όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, όλους τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, τους προσωπικούς ιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας.
  • Ενημέρωση για προληπτικές εξετάσεις / εμβολιασμό.
  • Ενημέρωση για παράδοση/ παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.).
  • Γενική πληροφόρηση για ταξιδιωτική ιατρική.
  • Σύνδεση με Γραμμές Στήριξης.
  • Παράπονα/ Ενημέρωση για καταγγελίες.