Τα σημάδια εκδήλωσης του σχολικού εκφοβισμού και οι τρόποι αντιμετώπισης
Για τη μάστιγα του σχολικού εκφοβισμού και τους τρόπους αντιμετώπισης από γονείς και δασκάλους μίλησε στο One Channel η ψυχολόγος Μάγδα Δασκαλάκη.
Εξηγώντας την έννοια του σχολικού εκφοβισμού και τις διάφορες εκφάνσεις αυτού, ανέδειξε τη σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση και μεταχείριση τόσο των θυμάτων, όσο και των θυτών.
«Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο φορείς γνώσεων, είναι φορείς μιας κουλτούρας, διαμορφώνουν προσωπικότητες», τόνισε η κα Δασκαλάκη, χωρίς βέβαια να υποβαθμίσει και τον καθοριστικό ρόλο των γονιών, όχι μόνο στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, αλλά και στη διάγνωση αλλόκοτων ή και επιθετικών συμπεριφορών.
Υποστήριξε πως ο εκφοβισμός δεν έχει ηλικία και συμβούλεψε τα παιδιά να μη φοβούνται και να μην ντρέπονται, ενώ για γονείς και καθηγητές υπογράμμισε πως πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση, ώστε να ανιχνεύσουν έγκαιρα τα σημάδια και τις ενδείξεις.
Εξηγώντας την έννοια του σχολικού εκφοβισμού και τις διάφορες εκφάνσεις αυτού, ανέδειξε τη σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση και μεταχείριση τόσο των θυμάτων, όσο και των θυτών.
«Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο φορείς γνώσεων, είναι φορείς μιας κουλτούρας, διαμορφώνουν προσωπικότητες», τόνισε η κα Δασκαλάκη, χωρίς βέβαια να υποβαθμίσει και τον καθοριστικό ρόλο των γονιών, όχι μόνο στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, αλλά και στη διάγνωση αλλόκοτων ή και επιθετικών συμπεριφορών.
Υποστήριξε πως ο εκφοβισμός δεν έχει ηλικία και συμβούλεψε τα παιδιά να μη φοβούνται και να μην ντρέπονται, ενώ για γονείς και καθηγητές υπογράμμισε πως πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση, ώστε να ανιχνεύσουν έγκαιρα τα σημάδια και τις ενδείξεις.