Η ανακάλυψη ενός νέου άστρου και μάλιστα τόσο όμοιου με το δικό μας ηλιακό σύστημα έχει προκαλέσει τον ενθουσιασμό στην Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) και τους μηχανικούς της Google που ανακοίνωσαν την ανακάλυψη του Κέπλερ-90i.

Το άστρο που έχει οκτώ πλανήτες, όσους και το δικό μας ηλιακό σύστημα, αποτελεί τον μεγαλύτερο αριθμό εξωπλανητών που έχουν βρεθεί γύρω από ένα άλλο άστρο πέρα από τον Ήλιο.

Βρίσκεται μόλις 2.545 έτη φωτός μακριά, στον αστερισμό του Δράκοντα, ο οποίος είναι πιο καυτός και κατά 30% μεγαλύτερος από τον Ήλιο.

Εδώ και περίπου πέντε χρόνια γνώριζαν οι αστρονόμοι για το άστρο αυτό, αλλά δεν γνώριζαν για τον πλανήτη Κέπλερ-90i, που είναι και ο μικρότερος από τους υπόλοιπους επτά του συστήματος, με μέγεθος παρόμοιο του Δία.

Η ανακάλυψή του έγινε μετά από ανάλυση υπολογιστών του διαστημικού τηλεσκοπίου Κέπλερ και υπολογίζεται πως είναι ένας βραχώδης πλανήτης με διάρκεια έτους μόλις 14,4 μέρες. Οι αστρονόμοι υπολογίζουν πως η μέση θερμοκρασία του ξεπερνά τους 420 βαθμούς Κελσίου.

«Μετά από τη νέα ανακάλυψη, το Κέπλερ-90 γίνεται το πρώτο άστρο που διαθέτει τόσους πλανήτες όσους το δικό μας ηλιακό σύστημα», δήλωσε ο μηχανικός λογισμικού της Google Κρίστοφερ Σάλιου, που πρόσθεσε μεταξύ άλλων πως το νέο πλανητικό σύστημα έχει ομοιότητες με το δικό μας, καθώς οι μικρότεροι πλανήτες του βρίσκονται κοντά στο άστρο τους, ενώ οι μεγαλύτεροι πιο μακριά από αυτό.

Οι επιστήμονες ωστόσο δεν θεωρούν πολύ πιθανό ότι το πλανητικό αυτό σύστημα διαθέτει συνθήκες φιλόξενες για την ανάπτυξη κάποιων μορφών ζωής, σε αντίθεση με τα όσα είχαν κυκλοφορήσει πριν τις ανακοινώσεις της NASA, όπου πολλοί πίστευαν ότι βρέθηκε πλανήτης όμοιος με τη Γη, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει ζωή.

Εκτός του Κέπλερ-90i, ανακοίνωσαν και την ανακάλυψη του πλανήτη Κέπλερ-80g, που είναι στο μέγεθος της Γης, γύρω από ένα άλλο άστρο.

Το τηλεσκόπιο Κέπλερ έχει παρατηρήσει περίπου 150.000 άστρα μέχρι σήμερα και έχει ανακαλύψει ήδη περίπου 2.500 επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες.