Για να καταλάβουν πώς το Facebook επηρεάzει την αίσθηση της εικόνας του σώματος για τα νεαρά κορίτσια, οι ερευνητές από το American University στην Ουάσιγκτον ζήτησαν από 103 έφηβα κορίτσια να συμμετάσχουν σε έρευνες 20-30 λεπτών κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας. Τα κορίτσια ρωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση που κάνουν στο Facebook, καθώς και για την εικόνα του σώματός τους. Κι αυτό που βρέθηκε είναι ότι το είδος των πληροφοριών τις οποίες έψαχναν τα κορίτσια στην ιστοσελίδα, σε συνδυασμό με το πόσο καιρό περνούσαν στο Facebook, είχε τη μεγαλύτερη επιρροή στο πώς αισθάνονταν για τον εαυτό τους αργότερα.

Στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, οι επιστήμονες αξιολόγησαν το πόσο συχνά τα κορίτσια χρησιμοποιούσαν ειδικές εφαρμογές του Facebook, όπως το «δημιουργήστε ένα event» ή «δείτε φωτογραφίες φίλων», ζητώντας από τις συμμετέχουσες να βαθμολογήσουν τη συνήθη χρήση τους για κάθε μια από τις εφαρμογές με 5βάθμια κλίμακα. Τα κορίτσια που διέθεταν περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες που σχετίζονται με φωτογραφίες, ήταν πιο πιθανό να εσωτερικεύουν το ιδανικό μιας λεπτής σιλουέτας, να είναι δυσαρεστημένα με το βάρος τους ή να αναφέρουν πως θέλουν να αδυνατίσουν.

Με βάση τα στοιχεία, οι ερευνητές δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν το κατά πόσον οι έφηβες που είχαν ήδη προβλήματα με την εμφάνισή τους, κοίταζαν φωτογραφίες στο Facebook ή εάν οι εικόνες επηρέαζαν την εικόνα που είχαν για το σώμα τους. Αλλά εικάζουν ότι και τα δύο μπορεί να ισχύουν, με τον ίδιο τρόπο που τα περιοδικά ομορφιάς επηρεάζουν το πώς τα κορίτσια θεωρούν τους εαυτούς τους. Οι εικόνες αυτές μπορεί να οξύνουν τον τρόπο με τον οποίο τα κορίτσια εφαρμόζουν κοινωνικά ιδεώδη για την εμφάνιση για τον εαυτό τους. Τέτοια αντικειμενοποίηση, μπορεί επίσης να συμβάλει σε διατροφικές διαταραχές, καθιστώντας την επιρροή των φωτογραφιών του Facebook άξια έρευνας, ως πιθανή συμβολή στην ανθυγιεινή διατροφή.

πηγή:tastyday.gr