Γιατί πρέπει να προτιμάτε τα τρόφιμα ολικής άλεσης (;)
jwdiyw6b6tdgvfyc8lxa
Ζωή

Γιατί πρέπει να προτιμάτε τα τρόφιμα ολικής άλεσης (;)

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης αποτελούν βασικό κομμάτι μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, ενώ παράλληλα η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας

Σύμφωνα με άρθρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πληροφόρησης για τα τρόφιμα, «τα προϊόντα ολικής αλέσεως είναι σημαντικές πηγές θρεπτικών συστατικών και φυτοπροστατευτικών ουσιών, οι οποίες βρίσκονται σε περιορισμένη ποσότητα στη δίαιτα των ανθρώπων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με την αύξηση της ποικιλίας και της διαθεσιμότητας των εύγευστων, προϊόντων ολικής αλέσεως και ενθαρρύνοντας τα άτομα να αυξήσουν τα επίπεδα κατανάλωσής τους θα μπορούσαμε να έχουμε σημαντικά οφέλη στη δημόσια υγεία».

Τι είναι; Η επεξεργασία των περισσότερων σπόρων των σιτηρών πραγματοποιείται αφού έχει αφαιρεθεί μέρος του εξωτερικού τους περιβλήματος. Ωστόσο, τα τρόφιμα ολικής άλεσης παρασκευάζονται από σπόρους που έχουν αλεστεί ολόκληροι, δηλαδή με όλα τα μέρη του σπόρου (φλοιός, πίτουρο, ενδοσπέρμιο). Γι’ αυτόν τον λόγο περιέχουν στη σύστασή τους μεγαλύτερο εύρος θρεπτικών συστατικών, με κυριότερα τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σημαντικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος, καθώς και διάφορα φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως οι λιγνάνες, που έχουν έντονη προστατευτική δράση για τον οργανισμό.

 

Τα προϊόντα ολικής άλεσης μπορούν, λοιπόν, να αποτελέσουν για εμάς έναν πολύτιμο σύμμαχο, καθώς μας εφοδιάζουν με τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε καθημερινά, τα οποία, είτε από μόνα τους είτε συνεργιστικά, μπορούν να συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έρχονται διαρκώς στο φως επιστημονικά δεδομένα τα οποία αναδεικνύουν τα οφέλη που έχει για την υγεία μας η κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης, καθώς η πρόσληψή τους έχει συνδεθεί με την προστασία από την εμφάνιση διαφόρων παθήσεων, όπως η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition» αναδεικνύεται η σημασία της επιλογής σιταριού ολικής άλεσης αντί για ραφιναρισμένου στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους. Στη συγκεκριμένη έρευνα, που διεξήγαγε η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σε συνεργασία με το «Brigham and Women’s Hospital» και στην οποία συλλέχθηκαν στοιχεία για περισσότερες από 74.000 γυναίκες, ηλικίας 38 έως 63 ετών, σε ένα χρονικό διάστημα 12 ετών, παρατηρήθηκε αύξηση του σωματικού τους βάρους που σχετίστηκε με την κατανάλωση τροφίμων από επεξεργασμένα άλευρα. Επιπλέον, οι γυναίκες που κατανάλωναν τρόφιμα ολικής άλεσης και προσλάμβαναν επαρκείς ποσότητες φυτικών ινών από αυτά όχι μόνο είχαν χαμηλότερο βάρος, αλλά παράλληλα εμφάνιζαν 49% μικρότερο κίνδυνο να αυξήσουν το βάρος τους σε βάθος χρόνου σε σύγκριση με εκείνες που κατανάλωναν επεξεργασμένα προϊόντα.

πηγή:tastyday.gr

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα