Ως αποσκευές μπορούν να ταξινομηθούν τα κατοικίδια ζώα στις πτήσεις, όπως αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΕΔ), γεγονός που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να μην καταβάλλουν υψηλότερη αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας του ζώου. Σύμφωνα με το Guardia, η απόφαση-σταθμός λήφθηκε μετά τη παρέμβαση του ανώτατου δικαστηρίου της Ευρώπης στην υπόθεση την απώλειας ενός σκύλου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού από το Μπουένος Άιρες στη Βαρκελώνη, με τον ιδιοκτήτη να υποβάλει αίτηση αποζημίωσης.

Διαβάστε: Άνοια: Η επίδραση των κατοικίδιων στη μνήμη των υπερηλίκων αποκαλύπτει ότι μπορεί να επιβραδύνουν τη γνωστική παρακμή

Χάθηκε σκύλος κατά τη διάρκεια πτήσης: Τί αποφάσισε το δικαστήριο

Σημειώνεται ότι, το δικαστήριο ενημερώθηκε ότι η μητέρα της έκαναν check-in στην πτήση με τη σκύλα τους, τη Μόνα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, το σκυλάκια τοποθετήθηκε σε ειδικό κλουβί για κατοικίδια ζώα. Ωστόσο, η Μόνα βγήκε δραπέτευσε καθώς τη μετέφεραν στο αεροπλάνο και δεν βρέθηκε ποτέ. Τότε, η επιβάτης αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή κατά της αεροπορικής εταιρείας ύψους 5.000 ευρώ (4.340 λίρες) για «μη υλική ζημία». Επισημαίνεται ότι, πρόκειται για μια δικαστικής υπόθεση που διήρκησε έξι χρόνια. Σύμφωνα με το δικαστήριο, η επιβάτης και η μητέρα της δεν κατάφεραν τελικά να υποβάλουν αξίωση για αυτές τις απώλειες, καθώς δεν είχαν κάνει καμία ειδική δήλωση σχετικά με τις αποσκευές κατά το check-in.

Να σημειωθεί ότι, τα κατοικίδια ζώα δεν αποτελούν σύνηθες φαινόμενο στις ευρωπαϊκές πτήσεις. Ωστόσο, συναντώνται πιο συχνά στις διατλαντικές πτήσεις, όπου επιτρέπονται μικρά σκυλιά στην καμπίνα. Τα μεγαλύτερα σκυλιά, όπως το σκυλί που βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της αγωγής, πρέπει να τοποθετούνται στον χώρο αποσκευών από τις αεροπορικές εταιρείες που επιτρέπουν τη μεταφορά κατοικίδιων ζώων. «Ο σκύλος βγήκε από το κλουβί μεταφοράς, άρχισε να τρέχει κοντά στο αεροπλάνο και δεν μπόρεσε να ανακτηθεί», αναφέρουν τα έγγραφα του δικαστηρίου. Παρά την εντατική «ενεργή αναζήτηση», συμπεριλαμβανομένης μιας εκστρατείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε η Felicísima, ο σκύλος δεν ανακτήθηκε ποτέ, σύμφωνα με το ισπανικό δικαστήριο.

Κατοικίδια ζώα σε πτήση: Η Σύμβαση του Μόντρεαλ

Σημειώνεται ότι, η υπόθεση δημιουργεί ένα προηγούμενο για όσους ταξιδεύουν με κατοικίδια ζώα και δεν κάνουν ειδική δήλωση σχετικά με το περιεχόμενο του κλουβιού μεταφοράς και υφίστανται την απώλεια του ζώου. Η αεροπορική εταιρεία Iberia, που εμπλέκεται στην υπόθεση, αποδέχτηκε την ευθύνη για την απώλεια του κατοικίδιου, αλλά όχι το ύψος της αποζημίωσης, υποστηρίζοντας ότι αυτό υπερέβαινε την ευθύνη για απώλεια αποσκευών χωρίς ειδικές δηλώσεις σχετικά με το περιεχόμενο του κλουβιού. Ένας Ισπανός δικαστής παρέπεμψε την υπόθεση στο ΔΕΚ για να εξεταστεί ένα νομικό ζήτημα που βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης: εάν η έννοια των αποσκευών εφαρμόζεται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, μια διεθνή συνθήκη που καθορίζει τους κανόνες για την ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών για απώλειες που κυμαίνονται από θάνατο έως καθυστερήσεις και απώλεια φορτίου ή αποσκευών.

Το δικαστήριο δήλωσε: «Η Σύμβαση του Μόντρεαλ αναφέρεται σαφώς σε πρόσωπα και αποσκευές. Επομένως, από τη σαφή διατύπωση της διάταξης αυτής προκύπτει ότι ο όρος «πρόσωπα» καλύπτει τους «επιβάτες», οπότε ένα κατοικίδιο ζώο δεν μπορεί να θεωρηθεί «επιβάτης». «Επομένως, πρέπει να θεωρηθεί ότι, για τους σκοπούς της αεροπορικής μεταφοράς, ένα κατοικίδιο ζώο εμπίπτει στην έννοια των «αποσκευών» και η αποζημίωση για ζημιές που προκύπτουν από την απώλειά του κατά τη μεταφορά αυτή υπόκειται στο καθεστώς ευθύνης που προβλέπεται για τις αποσκευές». Ο δικαστής σημείωσε επίσης ότι η ευθύνη μιας αεροπορικής εταιρείας για απολεσθείσες αποσκευές θα μπορούσε να καθοριστεί από οποιαδήποτε ειδική δήλωση σχετικά με το περιεχόμενό τους, κάτι που δεν συνέβη στην προκειμένη περίπτωση. Δεδομένου ότι δεν είχε γίνει ειδική δήλωση σχετικά με το ζώο πριν από την πτήση, η Felicísima αποζημιώθηκε μόνο με 1.578,82 ευρώ, δηλαδή ένα μικρό μέρος των 5.000 ευρώ που είχε ζητήσει, αποφάνθηκε το ισπανικό δικαστήριο.