Εποχική συντήρηση της μπαταρίας αυτοκινήτου
Έχει δημιουργηθεί εσφαλμένα η εντύπωση πως η μπαταρία αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας ή σκάφους πρέπει να συντηρείται τον χειμώνα, μη γνωρίζοντας όμως πως οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την λειτουργία της.
Καλοκαίρι και φροντίδα της μπαταρίας
Το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στον χώρο του κινητήρα επιταχύνονται τόσο η διάβρωση όσο και η φθορά της μπαταρίας. Ο ζεστός καιρός ευθύνεται επίσης για την εξάτμιση ποσότητας νερού από το υγρό ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα την μειωμένη χωρητικότητα, την εξασθενημένη δυνατότητα εκκίνησης και τελικά την μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Γι’ αυτό πριν φτάσει το καλοκαίρι πρέπει να ελέγξουμε τη στάθμη του ηλεκτρολύτη την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης το σύστημα φόρτισης
Επίσης είνα ικαλό να γίνεται μέτρηση της τάσης με βολτόμετρο, το οποίο θα πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο.
Φθινόπωρο και φροντίδα μπαταρίας
Εξίσου σημαντική είναι η φροντίδα της μπαταρίας και το φθινόπωρο. Έαν για παράδειγμα δείτε πως η μπαταρία παρουσιάζει σημάδια κόπωσης στις θερμοκρασίες του φθινοπώρου που θεωρούνται ήπιες, το πιθανότερο είναι πως θα σας αφήσει χωρίς ρεύμα τον χειμώνα. Αντικαθιστώντας την μπαταρία τώρα θα αποφύγετε το ενδεχόμενο μιας μη προγραμματισμένης βλάβης τον χειμώνα.
Παράλληλα το φθινόπωρο είναι μια εποχή με απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, από απροσδόκητα υψηλές θερμοκρασίες μέχρι και χιονόπτωση. Ο κρύος καιρός επηρεάζει δυσμενώς την λειτουργία της γι’ αυτό και χρήζει ελέγχου. Εκτός από μέτρηση της τάσης (πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο) πρέπει να ελέγξουμε την ικανότητα εκκίνησης με ειδικό μηχάνημα διάγνωσης καθώς και το σύστημα φόρτισης.
Χειμώνας και φροντίδα μπαταρίας
Τους χειμερινούς μήνες η μπαταρία δουλεύει πιο σκληρά, αφού ο κινητήρας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών χρειάζεται περισσότερη ισχύ για να ξεκινήσει. Γι’ αυτό και ο έλεγχος της μπαταρίας ειδικά την συγκεκριμένη εποχή είναι απαραίτητος. Και σε αυτή την περίπτωση γίνεται μέτρηση της τάσης με βολτόμετρο το οποίο πρέπει να δείχνει 12,40 volt ή περισσότερο.
Αν πρόκειται να αφήσουμε το αυτοκίνητο ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει να αποσυνδέσουμε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές και αν είναι εφικτό να αποσυνδέσουμε την μπαταρία.
Διατηρούμε πάντα την μπαταρία πλήρως φορτισμένη χρησιμοποιώντας έναν φορτιστή μπαταρίας ή έναν συντηρητή, ειδικά στην περίπτωση που διανύουμε συχνές και μικρές αποστάσεις.
Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη μπορεί να αποθηκευτεί ακόμη και σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν χωρίς να υποστεί βλάβη. Σημαντικό σημείο αποτελεί ο έλεγχος ικανότητας εκκίνησης με ειδικό μηχάνημα διάγνωσης.
Ανεξάρτητα από την εποχή πρέπει να διατηρούμε σε καλή κατάσταση και τα εξαρτήματα που βρίσκονται γύρω από την μπαταρία, δηλαδή τα καλώδια και τους ακροδέκτες και να σιγουρευτούμε πως οι συνδέσεις είναι σφικτές και καθαρές. Αν παρατηρήσετε διάβρωση γύρω από τους πόλους μπορείτε να την καθαρίσετε με μια σκληρή βούρτσα και μαγειρική σόδα με νερό. Στη συνέχεια ξεπλένετε με καθαρό νερό και σκουπίζετε τους πόλους.
Ελέγχουμε επίσης τη στήριξη της μπαταρίας, η οποία πρέπει να είναι καλά στερεωμένη στη βάση της. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι μπαταρίες δεν δίνουν πάντοτε σημάδια δυσλειτουργίας γι’ αυτό και ένα ποσοστό βλαβών στα αυτοκίνητα, της τάξης του 39%, οφείλονται σε λειτουργικό πρόβλημα της μπαταρίας.
Στην περίπτωση των σκαφών πριν την περίοδο ακινησίας τους, οι μπαταρίες πρέπει να αφαιρούνται και να καθαρίζεται σχολαστικά ο χώρος ώστε να προληφθούν τυχόν διαβρώσεις. Αυτή η κατηγορία μπαταριών πρέπει να ελέγχεται πολύ σχολαστικά και στο εξωτερικό της για ρωγμές ή διογκώσεις στο πλαστικό περίβλημα.
Με τον τακτικό έλεγχο των μπαταριών και την σωστή συντήρησή τους θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα έξοδα αγοράς νέων.
Για περισσότερες πληροφορίες: www.batteryplus.store
Καλοκαίρι και φροντίδα της μπαταρίας
Το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στον χώρο του κινητήρα επιταχύνονται τόσο η διάβρωση όσο και η φθορά της μπαταρίας. Ο ζεστός καιρός ευθύνεται επίσης για την εξάτμιση ποσότητας νερού από το υγρό ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα την μειωμένη χωρητικότητα, την εξασθενημένη δυνατότητα εκκίνησης και τελικά την μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Γι’ αυτό πριν φτάσει το καλοκαίρι πρέπει να ελέγξουμε τη στάθμη του ηλεκτρολύτη την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης το σύστημα φόρτισης
Επίσης είνα ικαλό να γίνεται μέτρηση της τάσης με βολτόμετρο, το οποίο θα πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο.
Φθινόπωρο και φροντίδα μπαταρίας
Εξίσου σημαντική είναι η φροντίδα της μπαταρίας και το φθινόπωρο. Έαν για παράδειγμα δείτε πως η μπαταρία παρουσιάζει σημάδια κόπωσης στις θερμοκρασίες του φθινοπώρου που θεωρούνται ήπιες, το πιθανότερο είναι πως θα σας αφήσει χωρίς ρεύμα τον χειμώνα. Αντικαθιστώντας την μπαταρία τώρα θα αποφύγετε το ενδεχόμενο μιας μη προγραμματισμένης βλάβης τον χειμώνα.
Παράλληλα το φθινόπωρο είναι μια εποχή με απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, από απροσδόκητα υψηλές θερμοκρασίες μέχρι και χιονόπτωση. Ο κρύος καιρός επηρεάζει δυσμενώς την λειτουργία της γι’ αυτό και χρήζει ελέγχου. Εκτός από μέτρηση της τάσης (πρέπει να δείχνει τάση 12,40 volt ή περισσότερο) πρέπει να ελέγξουμε την ικανότητα εκκίνησης με ειδικό μηχάνημα διάγνωσης καθώς και το σύστημα φόρτισης.
Χειμώνας και φροντίδα μπαταρίας
Τους χειμερινούς μήνες η μπαταρία δουλεύει πιο σκληρά, αφού ο κινητήρας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών χρειάζεται περισσότερη ισχύ για να ξεκινήσει. Γι’ αυτό και ο έλεγχος της μπαταρίας ειδικά την συγκεκριμένη εποχή είναι απαραίτητος. Και σε αυτή την περίπτωση γίνεται μέτρηση της τάσης με βολτόμετρο το οποίο πρέπει να δείχνει 12,40 volt ή περισσότερο.
Αν πρόκειται να αφήσουμε το αυτοκίνητο ακίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει να αποσυνδέσουμε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές και αν είναι εφικτό να αποσυνδέσουμε την μπαταρία.
Διατηρούμε πάντα την μπαταρία πλήρως φορτισμένη χρησιμοποιώντας έναν φορτιστή μπαταρίας ή έναν συντηρητή, ειδικά στην περίπτωση που διανύουμε συχνές και μικρές αποστάσεις.
Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη μπορεί να αποθηκευτεί ακόμη και σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν χωρίς να υποστεί βλάβη. Σημαντικό σημείο αποτελεί ο έλεγχος ικανότητας εκκίνησης με ειδικό μηχάνημα διάγνωσης.
Ανεξάρτητα από την εποχή πρέπει να διατηρούμε σε καλή κατάσταση και τα εξαρτήματα που βρίσκονται γύρω από την μπαταρία, δηλαδή τα καλώδια και τους ακροδέκτες και να σιγουρευτούμε πως οι συνδέσεις είναι σφικτές και καθαρές. Αν παρατηρήσετε διάβρωση γύρω από τους πόλους μπορείτε να την καθαρίσετε με μια σκληρή βούρτσα και μαγειρική σόδα με νερό. Στη συνέχεια ξεπλένετε με καθαρό νερό και σκουπίζετε τους πόλους.
Ελέγχουμε επίσης τη στήριξη της μπαταρίας, η οποία πρέπει να είναι καλά στερεωμένη στη βάση της. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι μπαταρίες δεν δίνουν πάντοτε σημάδια δυσλειτουργίας γι’ αυτό και ένα ποσοστό βλαβών στα αυτοκίνητα, της τάξης του 39%, οφείλονται σε λειτουργικό πρόβλημα της μπαταρίας.
Στην περίπτωση των σκαφών πριν την περίοδο ακινησίας τους, οι μπαταρίες πρέπει να αφαιρούνται και να καθαρίζεται σχολαστικά ο χώρος ώστε να προληφθούν τυχόν διαβρώσεις. Αυτή η κατηγορία μπαταριών πρέπει να ελέγχεται πολύ σχολαστικά και στο εξωτερικό της για ρωγμές ή διογκώσεις στο πλαστικό περίβλημα.
Με τον τακτικό έλεγχο των μπαταριών και την σωστή συντήρησή τους θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τα έξοδα αγοράς νέων.
Για περισσότερες πληροφορίες: www.batteryplus.store