Επτά αλλαγές στο πρόγραμμα για επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων
Αλλαγές στο πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που παρέχει επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο να δοθεί περαιτέρω ώθηση στην εφαρμογή του ανήγγειλε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας σήμερα στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας.
Οι αλλαγές αυτές είναι:
-Η αύξηση του ποσού που επιδοτεί την απόσυρση για τα ταξί.
-Η άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στη λήξη της χρονομίσθωσης.
-Η αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων ανά εταιρεία, από 3 που είναι σήμερα σε 10.
-Η διευκόλυνση της δανειοδότησης των εταιριών για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με παροχή της δυνατότητας εκχώρησης της επιδότησης στην τράπεζα.
-Η δυνατότητα ενίσχυσης ορισμένων κλάδων επιχειρήσεων όπως είναι οι εταιρίες ενοικίασης οχημάτων και τα ξενοδοχεία, για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
-Η δυνατότητα ενίσχυσης επιχειρήσεων και για αγορά φορτιστών, που παρέχεται σήμερα μόνο σε ιδιώτες.
-Η ένταξη Δημοτικών επιχειρήσεων και ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη δράση, για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κα Σδούκου τόνισε ότι με την εφαρμογή του προγράμματος σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αποτέλεσμα την υπερκάλυψη του στόχου που είχε τεθεί για το 2020. Συγκεκριμένα το 2020 έγιναν 2150 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (έναντι στόχου 1265) μέγεθος που αντιστοιχεί στο 2,6 % του συνόλου ενώ είναι ενδεικτικό ότι το Δεκέμβριο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν το 10 % των πωλήσεων. Στο πρόγραμμα υπεβλήθησαν 10.000 αιτήσεις και απορροφήθηκαν 9 εκατ. Ευρώ ποσό που "μεταφράζεται" σε κύκλο εργασιών ύψους 42 εκατ. Ευρώ στην αγορά.
Σημείωσε, τέλος, ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό το 2021 θα χωροθετηθούν 10.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ενώ με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα επιδιωχθεί η εφαρμογή προγράμματος επιδότησης για αγορά και εγκατάσταση φορτιστών καθώς και η στήριξη της πράσινης βιομηχανίας ηλεκτροκίνησης για την ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές.
Οι αλλαγές αυτές είναι:
-Η αύξηση του ποσού που επιδοτεί την απόσυρση για τα ταξί.
-Η άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στη λήξη της χρονομίσθωσης.
-Η αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων ανά εταιρεία, από 3 που είναι σήμερα σε 10.
-Η διευκόλυνση της δανειοδότησης των εταιριών για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με παροχή της δυνατότητας εκχώρησης της επιδότησης στην τράπεζα.
-Η δυνατότητα ενίσχυσης ορισμένων κλάδων επιχειρήσεων όπως είναι οι εταιρίες ενοικίασης οχημάτων και τα ξενοδοχεία, για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
-Η δυνατότητα ενίσχυσης επιχειρήσεων και για αγορά φορτιστών, που παρέχεται σήμερα μόνο σε ιδιώτες.
-Η ένταξη Δημοτικών επιχειρήσεων και ΝΠΙΔ του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη δράση, για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κα Σδούκου τόνισε ότι με την εφαρμογή του προγράμματος σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αποτέλεσμα την υπερκάλυψη του στόχου που είχε τεθεί για το 2020. Συγκεκριμένα το 2020 έγιναν 2150 ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (έναντι στόχου 1265) μέγεθος που αντιστοιχεί στο 2,6 % του συνόλου ενώ είναι ενδεικτικό ότι το Δεκέμβριο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν το 10 % των πωλήσεων. Στο πρόγραμμα υπεβλήθησαν 10.000 αιτήσεις και απορροφήθηκαν 9 εκατ. Ευρώ ποσό που "μεταφράζεται" σε κύκλο εργασιών ύψους 42 εκατ. Ευρώ στην αγορά.
Σημείωσε, τέλος, ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό το 2021 θα χωροθετηθούν 10.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ενώ με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα επιδιωχθεί η εφαρμογή προγράμματος επιδότησης για αγορά και εγκατάσταση φορτιστών καθώς και η στήριξη της πράσινης βιομηχανίας ηλεκτροκίνησης για την ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές.