Ανάκαμψη των πωλήσεων των αυτοκινήτων προβλέπουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Μετά από την απότομη πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων στην ΕΕ που σημειώθηκε πέρυσι, λόγω της πανδημίας COVID-19, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει ότι το 2021 θα σημειωθεί ανάκαμψη του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων. Μάλιστα, προβλέπεται ότι η αύξηση των πωλήσεων θα είναι περίπου 10% σε σχέση με το 2020. Η πτωτική τάση στις πωλήσεις λόγω της πανδημίας αναμένεται να συνεχιστεί στο πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά η αγορά αυτοκινήτων θα ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς προχωρούν τα προγράμματα εμβολιασμού.
«Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης στην παγκόσμια σκηνή», δήλωσε ο νέος πρόεδρος της ACEA, Όλιβερ Ζίπσε, ο οποίος είναι, επίσης, CEO της BMW. «Χάρη στο παγκόσμιο επιχειρηματικό μοντέλο των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και τη διεθνή ζήτηση για οχήματα κατασκευασμένα από την ΕΕ, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη μπόρεσαν να επωφεληθούν από τις αγορές που ανακάμπτουν ταχύτερα πέρυσι, ιδίως εκείνες στην Ασία», ανέφερε ο κ. Ζίπσε και πρόσθεσε: «Ωστόσο, η βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η τοπική ζήτηση είναι ζωτικής σημασίας για την επιστροφή μας στην προ της κρίσης θέση».
Ενισχυμένο με την αύξηση των βιομηχανικών επενδύσεων και των εθνικών μέτρων στήριξης για την τόνωση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκε έντονα πέρυσι, με τα προσωρινά στοιχεία του 2020 να δείχνουν μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 10,5% (από 3% 2019). «Με τη σωστή υποστήριξη πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης μίας μαζικής αύξησης των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αυτή η θετική τάση μπορεί να συνεχιστεί», τόνισε ο κ. Ζίπσε. «Παρά τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από την πανδημία, η βιομηχανία μας παραμένει πλήρως δεσμευμένη για τη συνεχιζόμενη μετατροπή της σε ουδετερότητα άνθρακα». συμπλήρωσε.
Η απαλλαγή από τον άνθρακα, μαζί με την ψηφιοποίηση, αλλάζει, επίσης, τη φύση των τεχνολογιών που μεταφέρονται στα οχήματα. Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA ζητά μία ρεαλιστική ευρωπαϊκή στρατηγική σχετικά με την πρόσβαση στις προμήθειες και τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα υπερσύγχρονα οχήματα. Πράγματι, οι πρόσφατες ελλείψεις μικροτσίπ δείχνουν πόσο αποδιοργανωτική μπορεί να είναι μία ξαφνική διακοπή κρίσιμων προμηθειών στον κλάδο, με τις περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βρίσκεται ήδη υπό πίεση λόγω του Brexit.
Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,7% σε 9,9 εκατομμύρια μονάδες το 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019. Το μερίδιο αγοράς 10,5% αφορά ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα πλήρους μπαταρίας και υβριδικά plug-in.
«Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης στην παγκόσμια σκηνή», δήλωσε ο νέος πρόεδρος της ACEA, Όλιβερ Ζίπσε, ο οποίος είναι, επίσης, CEO της BMW. «Χάρη στο παγκόσμιο επιχειρηματικό μοντέλο των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και τη διεθνή ζήτηση για οχήματα κατασκευασμένα από την ΕΕ, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη μπόρεσαν να επωφεληθούν από τις αγορές που ανακάμπτουν ταχύτερα πέρυσι, ιδίως εκείνες στην Ασία», ανέφερε ο κ. Ζίπσε και πρόσθεσε: «Ωστόσο, η βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η τοπική ζήτηση είναι ζωτικής σημασίας για την επιστροφή μας στην προ της κρίσης θέση».
Ενισχυμένο με την αύξηση των βιομηχανικών επενδύσεων και των εθνικών μέτρων στήριξης για την τόνωση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκε έντονα πέρυσι, με τα προσωρινά στοιχεία του 2020 να δείχνουν μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 10,5% (από 3% 2019). «Με τη σωστή υποστήριξη πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης μίας μαζικής αύξησης των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, αυτή η θετική τάση μπορεί να συνεχιστεί», τόνισε ο κ. Ζίπσε. «Παρά τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από την πανδημία, η βιομηχανία μας παραμένει πλήρως δεσμευμένη για τη συνεχιζόμενη μετατροπή της σε ουδετερότητα άνθρακα». συμπλήρωσε.
Η απαλλαγή από τον άνθρακα, μαζί με την ψηφιοποίηση, αλλάζει, επίσης, τη φύση των τεχνολογιών που μεταφέρονται στα οχήματα. Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA ζητά μία ρεαλιστική ευρωπαϊκή στρατηγική σχετικά με την πρόσβαση στις προμήθειες και τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα υπερσύγχρονα οχήματα. Πράγματι, οι πρόσφατες ελλείψεις μικροτσίπ δείχνουν πόσο αποδιοργανωτική μπορεί να είναι μία ξαφνική διακοπή κρίσιμων προμηθειών στον κλάδο, με τις περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βρίσκεται ήδη υπό πίεση λόγω του Brexit.
Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,7% σε 9,9 εκατομμύρια μονάδες το 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019. Το μερίδιο αγοράς 10,5% αφορά ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα πλήρους μπαταρίας και υβριδικά plug-in.