Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι; Αναρωτηθήκαμε όταν μάθαμε για την έλευση ενός νέου B-SUV, του δεύτερου, στη γκάμα της Hyundai. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη της εταιρείας σε όλες τις κατηγορίες είναι καταφανής ακόμα και σε αυτούς που δεν ασχολούνται επαγγελματικά με το αυτοκίνητο. Τα τελευταία χρόνια ίσως μιλάμε για μια έξαρση δημιουργικότητας, με μοντέλα που στοχεύουν σε κάθε κατεύθυνση.

Πρόσφατο δημιούργημα που προέκυψε από τη στρατηγική της κορεατικής εταιρείας είναι το city crossover με το όμορφο όνομα Bayon. Είναι εμπνευσμένο από ένα γαλλικό τουριστικό θέρετρο, αλλά παρόλα αυτά οι άνθρωποι της Hyundai θέλουν να το προφέρουν «Μπέι-ον», που είναι μια πιο αγγλική προσέγγιση.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα αστικό crossover με ευρωπαϊκό χαρακτήρα, που έρχεται με τις διαστάσεις του να σταθεί δίπλα στο ήδη πετυχημένο Kona. Στην πράξη πρόκειται για την περιπετειώδη και πιο πρακτική εκδοχή του γνωστού μας i20, που κρατά με τον τρόπο του ευκρινείς αποστάσεις και από τα δύο μοντέλα με τα οποία συγγενεύει.

Με έντονη προσωπικότητα

Δεν είναι όμως το αντίγραφο του κορεατικού supermini, που έχει απλώς αυξημένο ύψος. Είναι ένα νέο αυτόνομο μοντέλο που έχει τη δική του θέση στη γκάμα της Hyundai, με χαμηλότερη τιμή από το Kona και διαφορετική αισθητική και μέγεθος από το i20. Σχεδιαστικά αν και υιοθετεί τα στοιχεία που αποτελούν την εταιρική ταυτότητα της μάρκας, διαχωρίζεται διακριτικά από τα αδελφά μοντέλα.

Τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων εμπρός τα συναντάμε και στο Bayon, αλλά με διαφορετική εκτέλεση. Κάτω από λεπτά έχουν τοποθετηθεί τα μεγαλύτερα με σχήμα μπούμερανγκ, χαρακτηριστικό του μοντέλου, αφού το βρίσκουμε και αντιδιαμετρικά πίσω στα άλλα φωτιστικά σώματα.

Μακριά από σεμνές, ταπεινές και συντηρητικές προσεγγίσεις, το Bayon δείχνει να έχει έντονο χαρακτήρα. Το προφίλ του υπογραμμίζει αυτή τη λογική, με τις πολλές γραμμές που τέμνουν τις πόρτες, ενώ, από την άλλη η κυρτή, στο τελείωμά της οροφή, χαρίζει μια πιο κουπέ και νεανική νότα στο μοντέλο, με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα να συμπληρώνει την εικόνα.

Περιπετειώδες και άνετο

Τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, περιμετρικά του αμαξώματος, αλλά και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος τονίζουν εμφατικά τον crossover χαρακτήρα του Bayon. Τα 165 χιλιοστά καθαρής απόστασης από το έδαφος του επιτρέπει να αδιαφορεί για τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αλλά και να… κλείνει το μάτι σε διαδρομές που δεν είναι στρωμένες με άσφαλτο. Τηρουμένων των αναλογιών βέβαια, αφού η μετάδοση της κίνησης περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς.

Σε συνδυασμός μάλιστα με τους τροχούς 16 ιντσών και τα ελαστικά 195/55, που θεωρούμε ιδανική διάσταση για τη φιλοσοφία του μοντέλου, το Bayon προσφέρει αξιόλογη ποιότητα κύλισης και άνεση. Ισιώνει… κάθε λακκούβα κρατώντας έξω από την καμπίνα των επιβατών κάθε ενόχληση.

Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί σε μεμονωμένες περιπτώσεις η αντίδραση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, με το αυτοκίνητο χωρίς φορτίο. Εμπρός συναντάμε γόνατα McPherson, ενώ όσον αφορά το σύστημα πέδησης που αποδεικνύεται αποτελεσματικό, αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, αεριζόμενα εμπρός και απλά πίσω.

Πρόθυμο…

Αγχολυτικό σε κάθε είδους διαδρομή, εύκολο στην καθημερινότητα, με υψηλό δείκτη ευελιξίας. Το Bayon στην έκδοση της δοκιμής μας, με τον 3κύλινδρο 12βάλβιδο 1.000άρη turbo κινητήρα που αποδίδει 100 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αποδεικνύεται επιπλέον και… πρόθυμο.

Κρύβει τα σχεδόν 1.200 κιλά του, επιταχύνοντας από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και συνεχίζει να ανεβάζει δυναμικά χιλιόμετρα, με τη μέγιστη ταχύτητα που είναι 183 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο με την ακρίβειά του αποτελεί σύμμαχο του οδηγού όταν θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Κάτι όμως που δεν ισχύει και για το τιμόνι, το οποίο φιλτράρει υπέρμετρα τις πληροφορίες που περνούν στα χέρια του οδηγού.

Λίγο καλύτερα κάνει τα πράγματα το πρόγραμμα οδήγησης Sport που διαθέτει, επιπλέον του Comfort. Το τιμόνι αποκτά λίγο βάρος ακόμα, ενώ και ο κινητήρας δείχνει πιο… ορεξάτος. Τόσο σε επίπεδο απόκρισης, όσο και κατανάλωσης. Δεν θα γίνει λαίμαργος, αλλά αν γίνεις άκομψος με το δεξί πεντάλ θα δεις την κατανάλωση να παίρνει την ανηφόρα, μένοντας όμως σε κάθε περίπτωση κάτω από διψήφια νούμερα.

Ωστόσο, δείχνει σαφείς τάσεις προς τα κάτω, με την κανονικότητα να επανέρχεται αμέσως μόλις γίνεις πιο… τρυφερός με το γκάζι. Η μέση τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ. με σβέλτη σχετικά οδήγηση και χωρίς ιδιαίτερες βλέψεις για οικονομία. Κάτι που, σε συνάρτηση με την καλή λειτουργία του συστήματος ISG (Idle Stop & Go), αφήνει υποσχέσεις για καλή μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες.

Ευρύχωρο.-

Εκεί όμως που οι σχεδιαστές του Bayon έκαναν εξαιρετική δουλειά, είναι η διαχείριση των εσωτερικών χώρων. Καλύτεροι απ’ ότι οι διαστάσεις του προϊδεάζουν. Το μήκος του είναι 4.180 χιλ., το πλάτος του 1.775 χιλ. και το ύψος 1.500 χιλ. Ωστόσο, το μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.580 χιλ. φαίνεται να κάνει όλη τη δουλειά.

Η διαρρύθμιση είναι τέτοια που επιτρέπει να καθίσουν με όλες τους τις ανέσεις τέσσερα άτομα ή με μικρές παραχωρήσεις και ένας ακόμα. Για τους εμπρός δεν τίθεται κανένα θέμα, αφού τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα με τις πολλές ρυθμίσεις θα βολέψουν κάθε είδους σωματότυπο. Πίσω ο αέρας για τα πόδια είναι αρκετός, όπως εξάλλου και για το κεφάλι και παρά την κλίση της οροφής. Ανάλογα τεράστιος για την κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών, με όγκο 411 λίτρα.

Μοντέρνο και καλά εξοπλισμένο

Η εικόνα είναι μοντέρνα και νεανική, με τις δύο ψηφιακές οθόνες να κυριαρχούν. Στην έκδοση με τον turbo κινητήρα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και απουσιάζει μόνο από τη βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων.

Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων οκτώ ιντσών συνοδεύεται από τη βασική έκδοση με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη φόρτιση smartphone, ενώ στη μεγαλύτερη είναι διαθέσιμο επιπλέον και σύστημα πλοήγησης. Διαθέσιμες είναι και τρεις θύρες φόρτισης USB, η μία για ταχεία φόρτιση.

Υψηλά είναι τα στάνταρ ασφάλειας που προσφέρει το Hyundai Bayon. Πιο συγκεκριμένα το κορεατικό SUV διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του και σε όλες τις εκδόσεις του, το νέο SmartSense, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει φτάσει τα 16 συστήματα ασφάλειας, ενώ περιλαμβάνει και όλες τις ευκολίες της καθημερινότητας.

Το Bayon είναι διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις. Exclusive, Premium και Distinctive, με τη βασική του 1.0Τ με τους 100 ίππους και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων να στοιχίζει 17.190 ευρώ. Η μεσαία έκδοση που είναι και αυτή της δοκιμής ανεβαίνει στα 17.990 € με την κορυφαία να είναι ένα χιλιάρικο ακριβότερη.

Όπως φαίνεται η Hyundai έχει μια σωστή στρατηγική για τη γκάμα της, κάνοντας το Bayon να ξεχωρίσει ανάμεσα σε επιτυχημένα αδελφά μοντέλα. Προσφέρει αξιοσημείωτη άνεση, ευρυχωρία, πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και ευκολία στη χρήση, και όλα αυτά σε ένα πακέτο προσιτό οικονομικά.