Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το ανανεωμένο Kia Ceed 1.5 T-GDi των 160 ίππων
Η δεύτερη γενιά του Kia Ceed (όχι Cee’d) ήταν ένα από τα μοντέλα που πραγματικά βοήθησαν την κορεατική μάρκα να μπει στο χάρτη των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Παρουσιάστηκε το 2010, μαζί με το Sportage και άλλαξε την οπτική του αγοραστικού κοινού για την Kia.
Θα λέγαμε ότι η τρίτη γενιά του μοντέλου δεν είχε την ανάλογη απήχηση, αλλά διατήρησε τη δυναμική του ώστε να ανταγωνιστεί με τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς, με την Kia να έκανε ανανέωση του αγαπημένου της οικογενειακού.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η αιχμηρή του σχεδίαση, με την ανανεωμένη αισθητική του εμπρός μέρους που φιλοξενεί και το νέο σήμα της Kia, έχοντας ως στόχο την εν γένει αναβάθμιση της μάρκας ως πιο premium.
Αναβάθμιση επί της ουσίας
Κάθε επίπεδο εξοπλισμού τώρα έχει μεγαλύτερες διαφορές από το άλλο, με το «δικό μας» GT-Line να διαθέτει κάποιες σπορ πινελιές, LED φώτα και γυαλιστερές μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Υπάρχου επίσης αρκετές λεπτομέρειες χρωμίου, νέα LED φώτα πίσω και ένας διαχύτης σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα στον πίσω προφυλακτήρα, στοιχεία που ενισχύουν το χαρακτήρα του. Το πορτοκαλί χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής εκτός από εντυπωσιακό είναι και νέο στην παλέτα του Ceed.
Στο εσωτερικό το επίπεδο εξοπλισμού GT Line διαθέτει προαιρετικά σπορ καθίσματα με επένδυση σε μαύρο σουέτ και ραφές αντίθεσης. Επίσης, υπάρχει και ένας νέος επλογέας ταχυτήτων. Η Kia επίσης αναβάθμισε το σύστημα πολυμέσων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, τώρα υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων, με καθαρά γραφικά και ένα εύκολο λογισμικό, ενώ η 10,25 ιντσών κεντρική οθόνη είναι πιο εύκολη από ποτέ στη χρήση της.
Οι συνηθισμένες παροχές συνδεσιμότητας, όπως Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, αλλά η Kia σε αυτή τη γενιά παρουσιάζει και μια επιπλέον δυνατότητα με το Kia Connect app για smatphone, το οποίο μεταφέρει τα αρχεία του χρήστη διατηρώντας τις προτιμήσεις του στο cloud. Είναι σίγουρα πολύ προηγμένο τεχνολογικά, με το σύστημα να λειτουργεί καλά, ακόμα και σε αυτή την έκδοση προ-παραγωγής της δοκιμής μας, αλλά τι γίνεται με τα πιο παραδοσιακά στοιχεία που χρειάζεται ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για να πετύχει.
Αποδοτικός κινητήρας… βενζίνης
Ο turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων με τους 160 ίππους του αυτοκινήτου της δοκιμής έρχεται να αποδείξει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα ζωή. Χάρη στο σύστημα της Kia Smartstream με συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, η αποδοτικότητα είναι βελτιωμένη. Στο αυτοκίνητό μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων, που έχει 136 γρ./χλμ εκπομπές CO2 και κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ., αν και το τελευταίο νούμερο περιμένει επιβεβαίωσης. Όσον αφορά τις επιδόσεις θα πρέπει να περιμένουμε ίδια τιμή με το μοντέλο πριν την ανανέωση, δηλαδή 8,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα.
Οι επιδόσεις είναι καλές, με καλή απόκριση από χαμηλά, χάρη στα 253 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Τραβάει ομαλά, αν και δεν είναι ο πιο ήσυχος κινητήρας όταν ανεβάζει στροφές, από το μεσαίες έως και ψηλά. Είναι θορυβώδης και αυτό ενισχύεται από το αυτόματο κιβώτιο DCT. Στις αλλαγές παρουσιάζεται λίγο νωθρό, αλλά γίνεται πιο ζωηρό στο πρόγραμμα Sport ή στη χειροκίνητη λειτουργία, κάνοντας χρήση των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά εν γένει το κιβώτιο είναι διακριτικό αν ακολουθείς ένα πιο ήπιο ρυθμό κίνησης.
Κάτι που μάλλον είναι εύκολο να γίνει, αφού το Ceed ξεκινάει με το πρόγραμμα Eco και αυτό έχει οφέλη από τον ομαλό κινητήρα με τη λειτουργία coasting, ειδικά μάλιστα στις υψηλές ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο. Είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις πότε ο κινητήρας σβήνει και ενεργοποιείται, στην προσπάθειά του να βελτιώσει την αποδοτικότητα. Ο κινητήρας είναι καλύτερος στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλα ταξίδια, όπου οι στροφές του κινητήρα είναι χαμηλές.
Με σπορ στοιχεία
Είναι κρίμα όμως που η ανάρτηση δεν ακολουθεί σε αυτή τη λογική. Η ρύθμιση της έκδοση GT Line είναι σφιχτή όσον αφορά τα ελατήρια, κάτι που μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους αγοραστές οικογενειακών μοντέλων. Από την άλλη βοηθάει το αυτοκίνητο να μην παίρνει κλίσεις στις στροφές, αλλά αντιδρά πιο νευρικά από όσο ίσως περιμένεις, στις κακοτεχνίες.
Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο, με το Ceed να είναι ευέλικτο για την κατηγορία του, με γρήγορες και άμεσες αντιδράσεις γύρω από την ευθεία, αν και γενικότερα παρουσιάζεται ελαφρύ σε αίσθηση.
Η Kia ενίσχυσε το οπλοστάσιο του Ceed όσον αφορά τα βοηθητικά συστήματα για τον οδηγό. Διαθέσιμα είναι τώρα, το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου με ειδοποίηση και αποφυγή σύγκρουσης, προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση, με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας και αναβαθμισμένο σύστημα προειδοποίησης για κάθετη έξοδο από χώρο στάθμευσης.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Kia Ceed αποτελεί μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα της κορεατικής φίρμας. Οι αισθητικές αλλαγές το καθιστούν πιο δυνατό, με πιο χαρακτηριστική εμφάνιση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων δίνουν ώθηση και στο εσωτερικό. Ο κινητήρας 1.5 T-GDi είναι ομαλός σε λειτουργία, αλλά λίγο θορυβώδης, με τις επιδόσεις του να ικανοποιούν. Θα εξοικονομούσαμε λίγα χρήματα επιλέγοντας το χειροκίνητο κιβώτιο, έναντι του λιγότερο εντυπωσιακού αυτόματου DCT. Με την πρακτικότητα να είναι ίδια, το Ceed συνολικά, παραμένει ένα δυνατό μοντέλο στην κατηγορία του.
Φωτογραφίες: Autoexpress
Θα λέγαμε ότι η τρίτη γενιά του μοντέλου δεν είχε την ανάλογη απήχηση, αλλά διατήρησε τη δυναμική του ώστε να ανταγωνιστεί με τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς, με την Kia να έκανε ανανέωση του αγαπημένου της οικογενειακού.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η αιχμηρή του σχεδίαση, με την ανανεωμένη αισθητική του εμπρός μέρους που φιλοξενεί και το νέο σήμα της Kia, έχοντας ως στόχο την εν γένει αναβάθμιση της μάρκας ως πιο premium.
Αναβάθμιση επί της ουσίας
Κάθε επίπεδο εξοπλισμού τώρα έχει μεγαλύτερες διαφορές από το άλλο, με το «δικό μας» GT-Line να διαθέτει κάποιες σπορ πινελιές, LED φώτα και γυαλιστερές μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Υπάρχου επίσης αρκετές λεπτομέρειες χρωμίου, νέα LED φώτα πίσω και ένας διαχύτης σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα στον πίσω προφυλακτήρα, στοιχεία που ενισχύουν το χαρακτήρα του. Το πορτοκαλί χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής εκτός από εντυπωσιακό είναι και νέο στην παλέτα του Ceed.
Στο εσωτερικό το επίπεδο εξοπλισμού GT Line διαθέτει προαιρετικά σπορ καθίσματα με επένδυση σε μαύρο σουέτ και ραφές αντίθεσης. Επίσης, υπάρχει και ένας νέος επλογέας ταχυτήτων. Η Kia επίσης αναβάθμισε το σύστημα πολυμέσων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Επίσης, τώρα υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων, με καθαρά γραφικά και ένα εύκολο λογισμικό, ενώ η 10,25 ιντσών κεντρική οθόνη είναι πιο εύκολη από ποτέ στη χρήση της.
Οι συνηθισμένες παροχές συνδεσιμότητας, όπως Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, αλλά η Kia σε αυτή τη γενιά παρουσιάζει και μια επιπλέον δυνατότητα με το Kia Connect app για smatphone, το οποίο μεταφέρει τα αρχεία του χρήστη διατηρώντας τις προτιμήσεις του στο cloud. Είναι σίγουρα πολύ προηγμένο τεχνολογικά, με το σύστημα να λειτουργεί καλά, ακόμα και σε αυτή την έκδοση προ-παραγωγής της δοκιμής μας, αλλά τι γίνεται με τα πιο παραδοσιακά στοιχεία που χρειάζεται ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για να πετύχει.
Αποδοτικός κινητήρας… βενζίνης
Ο turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων με τους 160 ίππους του αυτοκινήτου της δοκιμής έρχεται να αποδείξει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα ζωή. Χάρη στο σύστημα της Kia Smartstream με συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, η αποδοτικότητα είναι βελτιωμένη. Στο αυτοκίνητό μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων, που έχει 136 γρ./χλμ εκπομπές CO2 και κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ., αν και το τελευταίο νούμερο περιμένει επιβεβαίωσης. Όσον αφορά τις επιδόσεις θα πρέπει να περιμένουμε ίδια τιμή με το μοντέλο πριν την ανανέωση, δηλαδή 8,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα.
Οι επιδόσεις είναι καλές, με καλή απόκριση από χαμηλά, χάρη στα 253 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Τραβάει ομαλά, αν και δεν είναι ο πιο ήσυχος κινητήρας όταν ανεβάζει στροφές, από το μεσαίες έως και ψηλά. Είναι θορυβώδης και αυτό ενισχύεται από το αυτόματο κιβώτιο DCT. Στις αλλαγές παρουσιάζεται λίγο νωθρό, αλλά γίνεται πιο ζωηρό στο πρόγραμμα Sport ή στη χειροκίνητη λειτουργία, κάνοντας χρήση των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά εν γένει το κιβώτιο είναι διακριτικό αν ακολουθείς ένα πιο ήπιο ρυθμό κίνησης.
Κάτι που μάλλον είναι εύκολο να γίνει, αφού το Ceed ξεκινάει με το πρόγραμμα Eco και αυτό έχει οφέλη από τον ομαλό κινητήρα με τη λειτουργία coasting, ειδικά μάλιστα στις υψηλές ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο. Είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις πότε ο κινητήρας σβήνει και ενεργοποιείται, στην προσπάθειά του να βελτιώσει την αποδοτικότητα. Ο κινητήρας είναι καλύτερος στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλα ταξίδια, όπου οι στροφές του κινητήρα είναι χαμηλές.
Με σπορ στοιχεία
Είναι κρίμα όμως που η ανάρτηση δεν ακολουθεί σε αυτή τη λογική. Η ρύθμιση της έκδοση GT Line είναι σφιχτή όσον αφορά τα ελατήρια, κάτι που μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους αγοραστές οικογενειακών μοντέλων. Από την άλλη βοηθάει το αυτοκίνητο να μην παίρνει κλίσεις στις στροφές, αλλά αντιδρά πιο νευρικά από όσο ίσως περιμένεις, στις κακοτεχνίες.
Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο, με το Ceed να είναι ευέλικτο για την κατηγορία του, με γρήγορες και άμεσες αντιδράσεις γύρω από την ευθεία, αν και γενικότερα παρουσιάζεται ελαφρύ σε αίσθηση.
Η Kia ενίσχυσε το οπλοστάσιο του Ceed όσον αφορά τα βοηθητικά συστήματα για τον οδηγό. Διαθέσιμα είναι τώρα, το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου με ειδοποίηση και αποφυγή σύγκρουσης, προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση, με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας και αναβαθμισμένο σύστημα προειδοποίησης για κάθετη έξοδο από χώρο στάθμευσης.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Kia Ceed αποτελεί μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα της κορεατικής φίρμας. Οι αισθητικές αλλαγές το καθιστούν πιο δυνατό, με πιο χαρακτηριστική εμφάνιση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η αναβάθμιση του συστήματος πολυμέσων δίνουν ώθηση και στο εσωτερικό. Ο κινητήρας 1.5 T-GDi είναι ομαλός σε λειτουργία, αλλά λίγο θορυβώδης, με τις επιδόσεις του να ικανοποιούν. Θα εξοικονομούσαμε λίγα χρήματα επιλέγοντας το χειροκίνητο κιβώτιο, έναντι του λιγότερο εντυπωσιακού αυτόματου DCT. Με την πρακτικότητα να είναι ίδια, το Ceed συνολικά, παραμένει ένα δυνατό μοντέλο στην κατηγορία του.
Φωτογραφίες: Autoexpress