Παράλληλα με την πλούσια γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV), η BMW θα παρουσιάσει στους επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης IAA Mobility 2021 και το νέο της πειραματικό SUV υδρογόνου. Για πρώτη φορά το σαλόνι αυτοκινήτου δεν θα διεξαχθεί στη Φρανκφούρτη αλλά και στο Μόναχο, την έδρα του BMW Group.

Η γερμανική μάρκα εξακολουθεί να επενδύσει στην ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και δύο χρόνια μετά το πρωτότυπο i Hydrogen NEXT, αποκαλύπτει το iX5 Hydrogen. Βασίζεται στην BMW X5 και καταναλώνει υδρογόνο, ενώ στο περιβάλλον εκπέμπει μόνο καθαρό νερό (συνήθως σε μορφή ατμού). Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε πάντως την αυτονομία που παρέχουν οι δύο δεξαμενές υδρογόνου (έξι κιλών), κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα (CFRP).

Το υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια στις κυψέλες καυσίμου. Όταν το SUV ρολάρει ή ο οδηγός πατά το φρένο, το ηλεκτρικό μοτέρ των 170 ίππων (που χρησιμοποιείται και στην BMW iX) λειτουργεί ως γεννήτρια που φορτίζει μία μπαταρία. Η επιπλέον ενέργεια χρησιμοποιείται σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης, με τη μέγιστη ισχύ του συστήματος να φθάνει τους 374 ίππους.

Λεπτομέρειες στο αμάξωμα και το εσωτερικό τονίζουν το χαρακτήρα του μοντέλου και τη συγγένεια με την οικογένεια BMW i. Το iX5 Hydrogen θα κατασκευαστεί σε μικρό αριθμό αντιτύπων, που θα χρησιμοποιηθούν για λόγους επίδειξης της τεχνολογίας αλλά και δοκιμών, από τα τέλη του 2022. «Με τις ισχυρές επιδόσεις και το βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου του iX5 Hydrogen, ανοίγουμε νέους δρόμους βιώσιμης και απολαυστικής κινητικότητας», δήλωσε ο Juergen Guldner, επικεφαλής των project υδρογόνου στο BMW Group.

Για να γίνει ευρεία χρήση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η παραγωγή του υδρογόνου θα γίνεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ότι θα δημιουργηθεί ένα επαρκές δίκτυο ανεφοδιασμού.