Διαβάστε στο motorone.gr: Αποκάλυψη για το νέο Nissan Z
Από τις ΗΠΑ άρχισε η παρουσίαση του νέου Nissan Z στο κοινό. Το νέο σπορ μοντέλο, που διαδέχεται το 370Ζ, θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στην τοπική αγορά την άνοιξη του 2022. Για τη Βόρεια Αμερική… αποχαιρετά τον αριθμό δίπλα στο γράμμα «Ζ», δεν είναι όμως σίγουρο ότι κάτι τέτοιο θα ισχύσει και για την Ευρώπη.
Το νέο Nissan Z διατηρεί τη σιλουέτα των προκατόχων του, με το μακρύ καπό και την έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω. Δεν λείπουν βέβαια τα σύγχρονα στοιχεία, όπως τα φώτα LED. Ακόμη όμως και αυτά, με τα δύο ημικύκλια, αντλούν έμπνευση από την ιστορία της Nissan και συγκεκριμένα το 240ZG που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία της δεκαετία του ’70. Ομοίως, τα πίσω φώτα παραπέμπουν στο 300ΖΧ της γενιάς Ζ32. Στο επίπεδο εξοπλισμού Z Performance, η πίσω αεροτομή παράγει επιπλέον κάθετη δύναμη.
Ψηφιακές οθόνες και αναλογικά όργανα συνυπάρχουν στο ταμπλό του νέου Nissan Z. Ο οδηγός έχει μπροστά του ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών αντί του συμβατικού πίνακα οργάνων (διαμορφώνεται ανάλογα με τα προγράμματα Normal, Enhanced και Sport), όμως στο πάνω μέρος του ταμπλό – στραμμένα προς τον ίδιο – υπάρχουν τρία αναλογικά όργανα, (boost, turbo speed, volt). Το στάνταρ σύστημα πολυμέσων συνδυάζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού Z Performance υπάρχει οθόνη 9 ιντσών, που φιλοξενεί τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης.
Πιο δυνατό, πιο γρήγορο
Ο V6 κινητήρας χαρίζει στο Nissan Z περισσότερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το 370Ζ. Το σύνολο χωρητικότητας 3 λίτρων αποδίδει 400 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 475 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 5.600 σ.α.λ. Ακριβής χρόνος για την επιτάχυνση από στάση δεν ανακοινώθηκε, όμως η Nissan εκτιμά ότι η διαδικασία 0-96 χλμ/ώρα θα ολοκληρώνεται πιο γρήγορα κατά 15%.
Η ροπή περνά στους πίσω τροχούς μέσω είτε του στάνταρ εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, είτε του προαιρετικού αυτόματου, 9 σχέσεων, με τα αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι να επιτρέπουν στον οδηγό να πραγματοποιεί αλλαγές. Στο αυτόματο Nissan Z υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης, το standard και το sport. Το πρώτο ταιριάζει στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη ή σε μεγάλα ταξίδια, ενώ το δεύτερο για απολαυστικές διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους.
Για πρώτη φορά σε ένα πισωκίνητο Nissan, η έκδοση Z Performance σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει launch control, για άριστες επιταχύνσεις από στάση. Το σύστημα είναι στάνταρ στην αυτόματη έκδοση του Nissan Z. Οι μηχανικοί της Nissan επενέβησαν στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ώστε η επιπλέον δύναμη να περνά με ασφάλεια στο δρόμο. Οι εκδόσεις Z Performance εφοδιάζονται επιπλέον με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το νέο Nissan Z διατηρεί τη σιλουέτα των προκατόχων του, με το μακρύ καπό και την έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω. Δεν λείπουν βέβαια τα σύγχρονα στοιχεία, όπως τα φώτα LED. Ακόμη όμως και αυτά, με τα δύο ημικύκλια, αντλούν έμπνευση από την ιστορία της Nissan και συγκεκριμένα το 240ZG που κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία της δεκαετία του ’70. Ομοίως, τα πίσω φώτα παραπέμπουν στο 300ΖΧ της γενιάς Ζ32. Στο επίπεδο εξοπλισμού Z Performance, η πίσω αεροτομή παράγει επιπλέον κάθετη δύναμη.
Ψηφιακές οθόνες και αναλογικά όργανα συνυπάρχουν στο ταμπλό του νέου Nissan Z. Ο οδηγός έχει μπροστά του ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών αντί του συμβατικού πίνακα οργάνων (διαμορφώνεται ανάλογα με τα προγράμματα Normal, Enhanced και Sport), όμως στο πάνω μέρος του ταμπλό – στραμμένα προς τον ίδιο – υπάρχουν τρία αναλογικά όργανα, (boost, turbo speed, volt). Το στάνταρ σύστημα πολυμέσων συνδυάζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού Z Performance υπάρχει οθόνη 9 ιντσών, που φιλοξενεί τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης.
Πιο δυνατό, πιο γρήγορο
Ο V6 κινητήρας χαρίζει στο Nissan Z περισσότερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το 370Ζ. Το σύνολο χωρητικότητας 3 λίτρων αποδίδει 400 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 475 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 5.600 σ.α.λ. Ακριβής χρόνος για την επιτάχυνση από στάση δεν ανακοινώθηκε, όμως η Nissan εκτιμά ότι η διαδικασία 0-96 χλμ/ώρα θα ολοκληρώνεται πιο γρήγορα κατά 15%.
Η ροπή περνά στους πίσω τροχούς μέσω είτε του στάνταρ εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, είτε του προαιρετικού αυτόματου, 9 σχέσεων, με τα αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι να επιτρέπουν στον οδηγό να πραγματοποιεί αλλαγές. Στο αυτόματο Nissan Z υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης, το standard και το sport. Το πρώτο ταιριάζει στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη ή σε μεγάλα ταξίδια, ενώ το δεύτερο για απολαυστικές διαδρομές σε επαρχιακούς δρόμους.
Για πρώτη φορά σε ένα πισωκίνητο Nissan, η έκδοση Z Performance σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει launch control, για άριστες επιταχύνσεις από στάση. Το σύστημα είναι στάνταρ στην αυτόματη έκδοση του Nissan Z. Οι μηχανικοί της Nissan επενέβησαν στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ώστε η επιπλέον δύναμη να περνά με ασφάλεια στο δρόμο. Οι εκδόσεις Z Performance εφοδιάζονται επιπλέον με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.