Η πρώτη απόπειρα των Κινέζων να πατήσουν… πόδι στην ευρωπαϊκή αγορά, πριν μερικά χρόνια, απέτυχε παταγωδώς. Αυτοκίνητα με κακή ποιότητα κατασκευής και τιμή όχι πολύ χαμηλότερη από τα αντίστοιχα που κυκλοφορούσαν ήδη στην Ευρώπη, δεν είχαν καμία “ελπίδα”. Κυρίως όμως λόγω της ανεπαρκούς παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, δεν μπορούσαν να περάσουν τα αυστηρά ευρωπαϊκά στάνταρ.

Σύμφωνα όμως με αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, το 2022 ίσως σηματοδοτήσει την μαζική εισβολή προτάσεων από την Κίνα στην Ευρώπη. Πρόκειται για αυτοκίνητα κυρίως ηλεκτρικά, καθώς σε αυτήν την κατηγορία η χώρα της Ασίας έχει κάνει σημαντικά βήματα. Μάλιστα τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο οργανισμός Euro NCAP ανακοίνωσε ότι δύο κινέζικα μοντέλα βαθμολογήθηκαν με “άριστα”, δηλαδή με 5 αστέρια. Πρόκειται για το Lynk & Co 01, ένα compact υβριδικό SUV και το NIO ES8, ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV με 6θέσιο ή 7θέσιο εσωτερικό.

Μιλώντας πρόσφατα στο αμερικάνικο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC, ο Πρόεδρος της Xpeng Motors, Brian Gu, ανέφερε ότι στόχος είναι τα μισά αυτοκίνητα από όσα παράγει η κινεζική εταιρεία να εξάγονται. Το 2020 η Xpeng έκανε την εμφάνισή της στην Νορβηγία, με τις Nio και BYD να ακολουθούν.